Audigy 2x stereo output?

Pagina: 1
Acties:

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-03 17:10
Hoi!
Ik heb een audigy (simpele versie, zonder livedrive oid).
Nu luister ik soms geluid op m'n TV, en soms op de speakertjes bij m'n PC.
Momenteel doe ik dat door de stekker om te pluggen. Nu is dat natuurlijk geen grote ramp, maar een mens is lui :P
Nu heeft een audigy een hoop aansluitingen, en mijn vraag is dus: Is het mogelijk om 2x stereo uit te krijgen? Zodat ik op de ene mijn TV aansluit, en op de andere mijn boxjes. En, zoja, hoe stel ik dat in? (ik heb niet het hele Creative pretpakket geinstalleerd, maar alleen de drivers).
Thanx!

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Dan moet je toch het pretpakket installeren...of althans de EAX manager/surround mixer/speaker setup tool...dan kan je opgeven hoeveel speakers je aan je kaart hebt hangen en hoe ze te gebruiken.

Verwijderd

loop gewoon naar de winkel en koop een splitter:|

Verwijderd

Koop voor 3 euro een splitter voor jacks, druk de kabel van je boxjes en de kabel van je TV er in en sluit de splitter aan op je SB....

Verwijderd

• Koop een splitter, inderdaad.
• Of, als je volume van beide outputs (headphones en lineout) onafhankelijk van elkaar wilt kunnen regelen: installeer de kX-drivers (www.kxproject.com). Zeker als je niet hecht aan het pretpakket van Creative zijn dit geweldige drivers.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2003 15:35 . Reden: typo's... ]

Verwijderd

Volgens mij kan het niet. Ik wil nl precies hetzelfde als jij, maar je hebt alleen front, rear, center/sub uitgangen als het goed is

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:19
met een gewone live was het wel mogelijk het geluid op de voorste en achterste speakers gelijk te krijgen. (iig bij het afspelen van een stereo bron). Ik weet niet of dat met een 4, 4.1 of 5.1 signaal ook kan

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 april 2003 @ 15:35:
Volgens mij kan het niet. Ik wil nl precies hetzelfde als jij, maar je hebt alleen front, rear, center/sub uitgangen als het goed is
Juist, en wat komt er uit zowel front als rear (met de juiste speakerinstellingen?)? Stereogeluid. Dat is het enige wat de TS nodig heeft, dus het kan juist wel. Om beide stereo-outputs dan ook nog apart van elkaar te kunnen regelen zijn de kXdrivers perfect (met de Creative Drivers heb je maar één slider waarmee je van front naar rear kunt regelen, dus is 20% front is 80% rear en vice versa).

Verwijderd

vandijk schreef op 09 April 2003 @ 15:40:
met een gewone live was het wel mogelijk het geluid op de voorste en achterste speakers gelijk te krijgen. (iig bij het afspelen van een stereo bron). Ik weet niet of dat met een 4, 4.1 of 5.1 signaal ook kan
Bij welke speakerinstelling dan ook, uit de front en uit de rear komt in principe hetzelfde geluid. Er is alleen verschil in volume, en (als je wilt, met de kX-drivers) in panning.

Of wat bedoel je?

[mierenneukmodus]
Behalve natuurlijk als je er een 3D-filter overheen gooit, dan is het niet helemaal hetzelfde geluid meer maar zijn er faseverschillen
[/mierenneukmodus]

/edit
(repeat) En natuurlijk ook niet als je echt 5.1 geluid hebt

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2003 16:07 ]

• PanMan
maar, zou het dus ook moeten kunnen door hem gewoon in de huidige settings op 4 speakers te zetten?
ff testen...
Heey! Dat werkt! :) En zelfs zonder extra drivers :).
Dat had ik zelf ook wel ff kunnen bedenken.. Thnx iig! :)

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.

Verwijderd

:D

Ik dacht dat je wel wat dieper nagedacht had...

Verwijderd

maar als je dan dvd gaat draaien heb je toch niet hetzelfde over de rear als over de front?

Verwijderd

Nee, bij echt 5.1 geluid inderdaad niet.
Da was niet helemaal goed gephrased van me.

(Maar ik denk niet dat de TS een een 5.1 'TV' heeft :))

• PanMan
Verwijderd schreef op 09 april 2003 @ 15:45:
Om beide stereo-outputs dan ook nog apart van elkaar te kunnen regelen zijn de kXdrivers perfect (met de Creative Drivers heb je maar één slider waarmee je van front naar rear kunt regelen, dus is 20% front is 80% rear en vice versa).
En waar zou ik die slider kunnen vinden?? :)
Thnx!

Verwijderd

In je SurroundMixer. Als je die niet hebt geïnstalleerd, mis je een hoop features. Zo wel, dan zou je dit eigenlijk moeten weten...

• PanMan
ah, die heb ik idd niet.
eens kijken of ik die ergens kan downloaden.

Verwijderd

Misschien heb je, omdat je de drivers wél hebt, ook in de Windows Volumecontrole al een knoppie geavanceerd waaronder je deze optie kunt vinden.

Als je niet hecht aan die Creative-toeters-en-bellen-programmatuur (daar lijkt het op), installeer dan gewoon de kX-drivers (versie 3528 is de meest recente stabiele versie op dit moment).

offtopic:
Enne... beetje stout natuurlijk dat je zo weinig research hebt gedaan en je niet realiseert dat je wel eens features minder goed zou kunnen bereiken als je niet alles installeert...
Foei! ;)

Verwijderd

over splitters wil ik hoognodig wat kwijt:

sluit nooit een splitter direct op je soudkaart aan, de splitter met hierin de plugs wordt zo lang dat het een hefboom wordt, klein beetje kracht op uiteinde splitter is einde geluidkaart, ik heb zo ooit een sblive 4.1 om zeep geholpen, (moest een nieuwe aansluiting solderen)

beter is een splitter te nemen die uit draad is opgebouwd of een kort male/female minijack kabeltje tussen de splitter en de kaart zetten...

zo ik ben kwijt wat ik kwijt wilde, dus ik heb geen jeuk meer ;)

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Een splitter?! De Audigy heeft gewoon een front/rear (-> 1 / -> 2) speaker aansluiting op de kaart, wanneer je 4-speaker support aanzet (even het pretpakket installeren) in audiohq wordt de default wave-out gewoon over beide uitgangen afgespeeld.

[ Voor 3% gewijzigd door dominic op 12-04-2003 09:10 ]

Download my music on SoundCloud

Pagina: 1