gprs via xs4all op 6310i > ip-adres??

Pagina: 1
Acties:

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:33

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
LS.

Ik probeer op mijn 6310i (t-mobile) een gprs verbinding op te zetten via xs4all.

De instellingen op hun gprs faq (die voor de 7650) werken niet bij mij.
Volgens de helpdesk krijg je vanzelf een IP toegewezen door hun gateway, maar als ik dus geen ip invul gaat mijn telefoon piepen dat 'ie een ip wil zien.

Is er toevallig iemand die het wél aan de praat heeft gekregen?
mijn instellingen zijn:
-sessie:
tijdelijk
-verbinding beveiligen:
uit
-gegevens drager:
gprs
-gprs verbinding:
wanneer nodig
-toegangspunt:
xs4all.nl
-ip adres:
194.109.209.131 //werkt dus niet?
-verificatietype:
normaal
-login type:
automatisch

Wise enough to play the fool

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
10. Hoe configureer ik mijn GPRS-toestel?

Vooralsnog heeft XS4ALL vier toestellen en een PCMCIA kaart getest. Het betreft de Motorola Timeport (260 en 280), de Motorola V66 en de Nokia 7650. De GPRS kaart die wij ondersteunen is de Sierra Wireless 750. Kijk voor de juiste instellingen van deze toestellen op [url=deze pagina. Kijk voor meer informatie over enkele andere geschikte GPRS-toestellen op http://www.kpn.com en zoek op trefwoord Internet Everywhere.

Lukt het niet uw telefoon te configureren, dan kunt u contact opnemen met KPN mobile op 0800-0507. Noem hierbij uw APN naam 'xs4all.nl'. Hebt u wel een goede GPRS verbinding maar gaat het websurfen of e-mailen niet goed (dus het gebruik van de verbinding), neem dan contact op met de helpdesk.
Ik raad aan om even het dik gedrukte nummer te bellen.
Op de Kpn site staat namelijk dat de Nokia 6310i als een officieel ondersteunt toestel is, aangezien dit met de gprs toegang zelf te maken heeft kan je het beste hiervoor bij kpn terecht. (Op de kpn site staat overigens geen info over het instellen van de 6310i, tenminste ik heb het niet kunnen vinden)

Mocht kpn je niet willen/kunnen helpen... probeer de Xs4all helpdesk even, deze hebben een hele goede helpdesk en helpen je er wel graag mee denk ik.

Verwijderd

teacher schreef op 09 April 2003 @ 15:04:
Ik probeer op mijn 6310i (t-mobile) een gprs verbinding op te zetten via xs4all.
Van XS4ALL site:

"Wat hebt u nodig?
- XS4ALL abonnement
- GPRS-geschikt mobiel toestel
- laptop of PDA (personal digital assistant)
- Internet Everywhere abonnement van KPN Mobile."

Op T-Mobile gaat het dus (nog) niet werken als je het mij vraagt.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:33

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
De informatie op de helpdeskpagina's is ondertussen verouderd. (ze hebben bijv al een tijdje geen wap-gateway meer).

Ik heb dus idd al met de helpdesk gebeld en een 2-lijn purno (jaja) wist me te vertellen dat zijn collega (die er natuurlijk niet was) wel via t-mobile de xs4all gprs gateway kan gebruiken.

Enneh, heel fijn dat er pagina's gequote worden die ik dus al gelezen heb; anders zou ik het immers hier niet vragen...

iemand anders die het lichtje ziet?

Wise enough to play the fool