Toon posts:

Snelmenu's verbergen in Microsoft Access.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende:

Ik heb hier een Accessbestand gemaakt, en had dit eerst in combinatie met een MDW bestand voor de beveiliging op gebruikersniveau. Nu heb ik een eigen beheertooltje gemaakt die de gebruiker van Windows uitleest en automatisch bepaalde knoppen in en uitschakeld. Het werkt opzich allemaal goed, alleen het probleem is dat het Access bestand iedereen als beheerder ziet van de database. Op deze manier kan dus iedereen met de rechterknop bijvoorbeeld naar de ontwerpweergave gaan en dingen wijzigen. Ik wil alleen wel dat ze een aantal opties zoals het selectiefilter en sorteerfuncties kunnen gebruiken.

Kort samengevat: Alleen ik met (Windows gebruikersnaam) X moet machtigingen hebben om in het ontwerp te kunnen wijzigen.

Is dit op een of andere manier met code te doen?

Ps. Ik wil niet meer met aparte gebruikers in Access werken....moet hij gewoon aan de hand van de ingelogde gebruiker in Windows doen.

Alvast bedankt,

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:39
P&W -> SA

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
??? Sorry hoor, maar dit heeft toch met VBA te maken dus ook met "Programming" lijkt mij. Of had ik er met grote letters VBA in moeten zetten? Zucht...... :(

Verwijderd

Topicstarter
Graag weer SA -> P&W

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 19:31

KingRichard

former Duke of Gloucester

Ik denk dat whoami dit topic naar SA heeft verplaatst omdat je dit gewoonlijk instelt met Extra --> Opstarten... --> Standaard snelmenu's toestaan.
Kijk in de Acces Helpfile bij "Opstarteigenschappen instellen vanuit Visual Basic".

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al zei: "Dat wil ik dus niet omdat dan het hele snelmenu weg is". Gebruikers moeten bepaalde opties zoals het selectiefilter kunnen gebruiken. Dus ik wil met VBA het een en ander afschermen. Iemand die het weet?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waarom niet alles weglaten en de knoppen die je wilt gebruiken toevoegen in je schermen?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Is al opgelost, ik heb zelf snelmenu's gemaakt.

Thanks
Pagina: 1