Toon posts:

Welke TV-out qua kwaliteit en functies het beste?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnekort een nieuwe videokaart met een betere tv-out. Ik heb nu een Asus geforce3 ti 200 met daarop een philips video encoder. Ik vind de kwaliteit van het tv signaal van de philips beroerd en ook de functies zoals 16:9 signaal missen.

Nou heb ik al even wat rondgezocht met de search en de FAQ en ook al even gegoogled. Ik kon wel wat dingen vinden over de geforce tv-outs waar ik idd zag dat de philips zuigt en de conexant beter is. Maar ik kon nergens wat vinden over de kwaliteit van ati tv-outs.

Kan iemand mij vertellen hoe de kwaliteit is daarvan en of hij ook de mogelijkheid heeft om 16:9 signaal te versturen?

Ook is mij opgevallen dat de geforce fx nieuwe chipsets heeft, iemand daar al ervaring mee?

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 22:12
Over het al;gemeen wordt er gezegd dat de ati's een wat betere tv-out hebben... maar ik geloof dat dat verschil ook steeds kleiner wordt....

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

als je 3d prestaties wilt valt de volgende af, maar anders zou ik absoluut voor matrox gaan.
standaard al loaded met een shitload aan opties, die je via 3th party software nog eens kan uitbreiden :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

bekijk dit nieuwsitem maar eens en de bijbehorende link:

dan kun je lezen dat Atgast uit zn nek lult:
Matrox G550
The G550 shocked me here... with its horrendous DVD playback when output to my television. No amount of tinkering with the options or trying different drivers solved the abnormally dark and choppy playback. Again it was unable to occupy the entire screen of my television. This is not what I expected, I was very disappointed.

Text was relatively legible on the output of the G550, though. Not quite as clear and crisp as the Tyan Tachyon G9000 Pro but at least it wasn't a total loss.

--

This one was certainly disapointing, considering that we're always looking for nice things to say about Matrox products. I mean they pay us so well! Even fat sacks full of CASH MONEY couldn't get us to tell you that the G550's TV output was any good, though.

It's too bad, really, but I guess I'll have to send the money hat back to Matrox. *sniff*
De Radeon9000 had de beste S-Video output:
While the Tyan Tachyon G9000 Pro did impress us with its output quality when playing back DVDs, it should be noted that even this card paled in comparison to a quality set-top DVD player. My own Pioneer DV 343 knocked the dust off all the cards present. If you're a college student looking for a solution on the cheap s-video output from your PC might just be the solution you're looking for. If you're hardcore about your DVD image quality, drop some green on a quality set-top.
in de betere videokaart reviews (te vinden met search FP) is ook de kwaliteit van de TV-out besproken overigens.

[ Voor 6% gewijzigd door T.T. op 09-04-2003 19:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok dus zo te lezen is de kwaliteit wel ok met ati kaarten, maar hoe zit het met de aspect ratio? Kunnen ATI kaaten een breedbeeld signaal produceren en zoja wordt dat ook gebruikt?

Met de search kon ik hier niet een bevestigend antwoordt voor vinden, want veel geven domweg als oplossing je tv aan te passen, wat ik persoonlijk geen oplossing vind gezien je dan kwaliteits verlies hebt.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2003 20:37 ]

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

T.T. schreef op 09 April 2003 @ 19:52:
bekijk dit nieuwsitem maar eens en de bijbehorende link:

dan kun je lezen dat Atgast uit zn nek lult:

[...]

De Radeon9000 had de beste S-Video output:

[...]

in de betere videokaart reviews (te vinden met search FP) is ook de kwaliteit van de TV-out besproken overigens.
Dat kun je ook vriendelijker verwoorden :(

Ik heb zelf de G450 getest, en dat is absoluut de beste tv out die ik ooit gezien heb. in verhouding tot de output van m'n Hollywood+ kaart zeker gelijkwaardig.
en volges verscheidene reviews mag je die vergelijken met een redelijk/goede dvd speler.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Pagina: 1