[VB]Form resizen.. Hoe controls mee laten gaan?

Pagina: 1
Acties:

• Boboga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Topicstarter
We(systeembeheerder+ik (stage systeembeheerder)) zijn hier bezig met een programma waarmee je de database kan doorzoeken. Dit word gemaakt in vb6. Nu zitten we alleen met het probleem..

Als je het programma maximized verplaatsen de buttons enz niet mee... Hoe krijg ik die nou meeverplaatst :? Ik heb verschillende dingen gezocht over resizing maar dan gaat t om text groter maken en knoppen groter maken, maar niet over verplaatsen.

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
ik heb geen verstand van VB, maar ik neem aan de je voor de coördinaten van je controls relatieve ipv absolute waardes moet nemen. Dus relatief aan je FormWidth en FormHeight

Rookworst zonder R is ook worst.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 13:19

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

uhm, wat dacht je van het maximized event afvangen en dan alle coordinaten van je controls wijzigen

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 22:57

Gerco

Professional Newbie

In het Form_Resize event moet je al je controls nieuwe plaatsen geven. Er zijn ook ActiveX controls die het voor je doen met wisselend succes en bijhorende prijs.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!