debian op xbox: netwerk doet vreemd?

Pagina: 1
Acties:

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:30
ik heb niet zo'n dikke internetpijp en dus had ik de iso's van debian voor xbox gedownd (60MB) om eens uit te proberen en om via m'n lan vanaf de debian-cd's verdere packages te installeren.

nu doet het netwerk op de xbox wat vreemd. na de instellingen van de installatie-cd aangepast te hebben lukt het wel het netwerk up te krijgen met de goeie instellingen. ssh-en naar de xbox lukt dan ook nog. tijdens de installatieprocedure bevroor m'n ssh-client echter ineens.
nu lukte het wel verder het systeem geinstalleerd en geboot te krijgen, maar toen ik probeerde vanaf m'n lokale ftp de debian-packages te halen ging het weer fout. de xbox laat zich wel pingen, maar daadwerkelijke dingen doen met het netwerk, hetzij een service op de xbox benaderen, hetzij vanaf de xbox een service benaderen, dat lukt dus niet.

weet iemand hoe dat kan?

❤️‍🩹 Bezuinigen op armen en zieken 🤕 ? Welnee, Zucmantaks, nu 💰 !

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:17

JaQ

okay... nogal wat extra info nodig:
- op welke partitie heb je debain geinstalleerd (hoop voor je dat je niet de "E" hebt gepakt, want dan kan je er nu alleen nog maar linux op draaien)
- heb je het bios geflashed
- heb je een mod-chip erop gezet etc.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• Bananenplant
uh, het staat in aparte files (1 voor de swap, 1 voor het rootfs) op de F;
er zit een mod-chip op. ik zou moeten vragen aan m'n broertje wat voor bios daar precies in zit.

of zou het afdoende zijn die linux bios-image erbij te zetten die ze over ter download neerzetten?

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:17

JaQ

ik ga er vanuit dat je netjes op http://xbox-linux.sourceforge.net/ & http://www.xboxhackers.org/ hebt gekeken naar de installatie handleidingen?
(daarmee kan je de meeste problemen oplossen). Ook vragen over welk bios, welke linux versie stabiel werkt etc. kan je daar beantwoord krijgen. (Wie roept hier ook altijd weer dat linux=lezen?)

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• Bananenplant
naja, ik had dus met google een installatie-pdf gevonden en die was erg summier en er waren op GoT ook geen draadjes over. maar iig bedankt.