Toon posts:

Te hoge temperaturen met ECS mobo

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds een dag de trotse eigenaar van een Amd XP 1800+ Tbred op een K7VTA3 rev 5.0 bord van ECS. Met daarop 512 mb ddr333 geheugen en een Ati Radeon 8500 met 128 mb ddr. :) :P

Maar dit bordje geeft de temperaturen van de processor veel te hoog weer. 66 graden in PC Health Status in het bios :/ .
Dit kan volgens mij niet normaal zijn. Dus ik heb meteen die kast weer opengeschroefd en heb even gevoeld of de heatsink te warm was... Maar je raad het al die was dus helemaal niet warm. En geloof mij ik voel het verschil tussen 30 en 60 graden ;) . Want ik heb ook een 2.8 p4 met een msi bord die de temps ook 10 graden te hoog weer geeft.

Ook in de topics hier van Tbred overclocking zie ik niemand die zulke hoge temps heeft zonder overclokking.

Misschien leest een Winbond tooltje voor Xp de temps wel goed uit???

Is er iemand meer die dit probleem heeft en die weet waar een fix te vinden is voor dit probleem ????

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:47
is geen fix voor.
tempsensors zijn gewoon brak
hebben wel meer bordjes last van...gewoon een andere tempmeter eropaansluiten en dan je mobotemp aan passen

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:29

PD2JK

ouwe meuk is leuk

En de HSF maakt wel goed contact met de cpu?

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Ja hij maakt goed contact, maar ik ga het denk ik even proberen met koelpasta...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, als je zelf al aan de heatsink had gevoeld en als het systeem voor de rest prima stabiel draait, dan is het inderdaad niks om je druk over te maken :)

Daarnaast, we kunnen hier ook echt niks mee.. We kunnen hooguit suggereren dat je voltages lager moet proberen zetten, dat je je niet zo moet focussen op de temperaturen, dat je de koeler opnieuw moet installeren, etc..etc.. Niet een topic waardig dus :z

Dit topic is gesloten.