[Outlook 2000] Sent mail naar IMAP op een elgante manier?

Pagina: 1
Acties:

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 00:04
Ik zit met de volgende situatie:

Ik ben bezig om langzaam al mijn collega's over te laten schakelen op het checken van de mail via IMAP, in plaats van POP. Dit, omdat we graag al onze mappen die we in de mailclient op kantoor aanmaken ook in bijvoorbeeld de webMail willen kunnen zien en omgekeerd.

Nou heb ik een heel erg iritant probleem: De meeste mensen zien ook graag dat ze hun verzonden mail op de server kunntn bewaren, in plaats van een lokale map op de PC. Nou lijkt me dit voor een beetje mailclient (Netscape, Mozilla, Outlook Express, etc.)_ toch geen enkel probleem: iedere goede client die IMAP ondersteunt kan wel een kopie van verzonden berichten achterlaten in een IMAP map.

Nou, Outlook 2000 niet dus :r. En hier zit dus het probleem: Sommige mensen willen graag Outlook blijven gebruiken omdat dit nou eenmaal 'defacto' standaard is in bedrijven en er dus 'profi' uitziet. Nu blijkt dus dat Outlook niet de mogelijkheid heeft om verzonden mail in een "sent" map op de IMAP server op te slaan.

Nou heb ik hier in het forum een aantal oplossingen gelezen in de trant van "maak een filter aan die alle uitgaande mail van een bepaalde 'auteur' eigenschap naar de Sent map kopieert, etc. maar dit werkt ook niet goed. Want waar wordt het auteur veld op gebaseerd? Op het e-mail adres dat ik in het IMAP account heb ingevoerd, of m'n naam die als afzender wordt mee gestuurd?

Nog een andere filter mogelijkheid is bv. op basis van subject regel, en dan gewoon een 'spatie'. Mar ik weet niet of dit betrouwbaar werkt en bovendien gaat zo'n regel weer niet op als je meerdere IMAP accounts hebt.

Weet iemand nog een mogelijkheid?

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
maybe ondersteunt outlook XP het wel? enige probleem wat je dan heb is je licentieverhaal :(
kweet anders niet zo snel een werkende oplossing voor dit probleem :)
srry

I don't drive fast, I only fly low!

• eymey
Tsja,

Outlook XP valt natuurlijk altijd te proberen maar zou hier inderdaad geen optie zijn, vanwege licenties.

En toch blijf ik het belachelijk vinden, dat een eigenlijk must-have feature er door de heren Microsoft gewoon uit gelaten wordt. Zeker omdat ze liever heben dat we voor server-side mailstorage over gaan op Exchange :r

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 09:47

mutsje

Certified Prutser

Welke mailserver gebruik jij want Exchange5.5 en Exchange2000 bewaren gewoon de hele mailbox inclusief sent items op de server en er wordt niets lokaal bewaard mits je niet archiveerd.

• eymey
Ik gebruik UW-IMAP op een Linux (Suse 8.1) server. Dus geen Exchange, puur om de domme (maar helaas wel ware) reden dat een Exchange server belachelijk duur is.

Maar ja, het schijnt dus echt niet te kunnen en Outlook wil ook nog wel eens crashen met IMAP, heb ik gezien :r, dus dan moeten de outlookers toch maar POP blijven gebruiken.

Jammer maar helaas :(.

Of iemand moet nog een oplossing k unnen bieden, dan zouden ze mij heel erg blij maken :Y