Als ik in de verkenner de partitie f uitklap dan duurt dat even. Mijn pc gaat vervolgens vol gas op mijn hd staan. De partitie is 30 Gig groot en bevat een paar mp3's. (iets meer dan 3500) Hoe kan ik dit probleem verhelpen.
Verwijderd
Defragmenteren wil wel eens helpen. Executive diskkeeper vind ik zelf de beste defragmenter, vanwege set-it-and-forget-it...
Verwijderd
Een paar?? 3500 is veel, en dan zal ie alle info moeten gaan ophalen over die dingen.
Als je mogelijkheid heb, kan je hem ff formateren en vervolgens die mp3 in een mapje plaatsen.
Just a tought
Als je mogelijkheid heb, kan je hem ff formateren en vervolgens die mp3 in een mapje plaatsen.
Just a tought
Hmm schijf hoeft niet gedefragmenteerd te worden omdat deze er net in één keer zijn opgekopiëerd toen de schijf geformateerd was. Ze staan wel in mappen. Er staan geen bestanden op de root. Het zijn totaal 8 mappen. Dus daar kan het niet aan liggen. Als ik overigens de mappen alleen weergeef in het rechter scherm van de verkenner dan doet de pc niet moeilijk. Maar klap ik ze daarna uit zodat ze ook in de linker hirarchie zichtbaar worden, dan begint die machine weer te raggen op de HD.
Verwijderd
Waarschijnlijk op de schijf even Index service uitzetten wilde bij op een schijf met meer dan 20000000 plaatje wel helpen
Verwijderd
Ik zou toch even kijken met Defrag hoe de situatie op de schijf eruit ziet, weet niet of het NTFS is ,maar als het Fat32 is dat bestand systeem is niet echt goed met het schrijven van bestanden in de goede volg order. Is het Fat32 kan en heb je WinXP kan je de schijf het beste even converteren met "Convert C: /Fs:NTFS" en daarna de schijf even defragmenteren...
Pagina: 1