Toon posts:

[tv kaart] Problemen met zenders

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goed na een grote speuractie op GOT heb ik geen antwoord kunnen vinden op mijn vraag:

Waarom is het ene kanaal zwart-wit en ruizig :( en de volgende kleur en loepie zuiver :*) ?

Voorbeelden:
Zwat-wit: RTL 5, SBS 6 Ned 1,2,3 en MTV
Kleur: RTL 4, NET 5, en TMF

overtige info:

Alle kanalen zijn op de zelfde manier ingesteld (Pal_B) en gefinetuned
Tv-kaart gebaseerd op de Philips SAA7134HL (Medion MD5044)
Coax van goede kwaliteit (930 --> zo'n dikkerd!) en is niet al te lang (10 m).
Tuner software: ChrisTV; een ander tunerproggie had geen effect.

Heb ook geprobeerd om de kabel direct aan te sluiten op het punt waar de kabel binnenkomt maar dat veranderd helemaal niets.

Heeft dit iets met een driver te maken of zie ik iets anders over het hoofd?

Verwijderd

Welke kaart heb je precies? Heb je al eens Dscaler geprobeerd? Ik gebruik dat voor mijn Pinnacle PCTV kaartje en dat werkt prima.

In Dscaler moet je wel de kanalen met de hand instellen. Duurt ff, maar het werkt.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Tv-kaarten horen meer thuis in AVH :)

OH => AVH

En nog even een paar simpele vraagjes: Heb je ook vergelijkingsmateriaal met een gewone TV? Dus hoe zijn de kanalen daarop?

En zie je misschien een overeenkomt in het frequentie-gebied van de zenders die wel goed zijn, en die niet goed zijn?

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-03 11:52

DinX

Motormuis

Zoals rubenski al zegt, probeers eens met DScaler. Ik gebruik niks anders meer. Je hebt er een hele hoop filters in en nog een hele hoop andere instellingen.

Je kan je zenders daar instellen op de juiste frequentie (kijken op de site van je tv-boer) tot op 0.00001 Mhz nauwkeurig als ik me niet vergis.

En werken die zenders wel goed op een gewone tv bij jou thuis ?

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

De huidige versie van Dscaler kan de SAA7134 niet aan. Daarvoor moet je de alpha versie gebruiken 4.1.6. Deze is erg stabiel, gebruik hem al sinds ie uit en daarvoor zijn voorganger 4.1.5.
http://prdownloads.source...e/DScaler416.exe?download
en als zip http://prdownloads.source...Scaler416src.zip?download

Ik heb overigens hetzelfde kaartje van Medion. Het maakt trouwens ontzettend veel uit welke contact doosjes je gebruikt. Een TV kaart heeft een veel beter signaal nodig dan willekeurig welke TV. Die Gamma shit moet je meteen aan de kant gooien. Het beste zijn Hirschmann eind dozen. Doorlussen is zowiezo uit den boze.

Ik krijg zelf alle zenders perfect door. Het enige probleem wat ik nog heb is dat als onder de TV aanstaat, RTL5 en Preview minder worden. Dit is erg goed te zien omdat preview (nog wel) gewoon Veronica laat zien, die ook op een ander kanaal te zien is.
TV onder uit, zelfde kwaliteit, TV aan, Preview met lichte sneeuw, Veronica perfect.

Die sneeuw krijg ik overigens met de filters wel weg. Dan maak ik het signaal iets slechter waardoor het niet meer opvalt. Klinkt een beetje cryptisch nu ik het terug lees.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2003 14:33 . Reden: filters ipv fileren ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle tips maar no effect. Dat een TV kaart een sterker signaal nodig heeft wist ik. Vandaar de sterkere 930 coax. Dit haalde de ruis uit de meeste kanalen weg maar toverde geen kleure naar boven! Voor alle duidelijkheid zit mijn kabel aan de Casema doos en gebruik ik geen doosjes aan de muur........kabel loopt dusdirect vanuit de muur m'n pc in. Als ik deze kabel in een TV duw dan krijg ik daar gewoon een zuiver beeld.........

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 april 2003 @ 16:29:
Bedankt voor alle tips maar no effect. Dat een TV kaart een sterker signaal nodig heeft wist ik. Vandaar de sterkere 930 coax. Dit haalde de ruis uit de meeste kanalen weg maar toverde geen kleure naar boven! Voor alle duidelijkheid zit mijn kabel aan de Casema doos en gebruik ik geen doosjes aan de muur........kabel loopt dusdirect vanuit de muur m'n pc in. Als ik deze kabel in een TV duw dan krijg ik daar gewoon een zuiver beeld.........
Heb je ook naar Dscaler gekeken ? Omdat die echt een perfect beeld geeft en de defaults vrijwel meteen goed zijn. Had dat *klote* tooltje van Cyberlink erbij gekregen, maar dat was dus echt niets omdat die alleen op hele kanalen af kan stemmen. Die nieuwe versie van ChrisTV kan toch ook op frequentie afgestemd worden. Oudere volgens mij niet. Die werkte ook met kanalen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat meegeleverde tooltje zuigt idd enorm en de nieuwe versie van ChrisTV kan nu ook op frequentie zoeken.........

ik zie Dscaler zelf de beste frequentie zoekt.....hij stelt het Z/W beeld idd super scherp.....kan het de kaart zijn, de driver misschien of moet ik echt in het signaal zoeken? af en toe lijkt er een kleurtje doorheen te flikkeren......maar hij pakt m niet stabiel op. :(

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2003 16:53 ]

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-03 15:16

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Probeer anders eens Fly2000Tv

dit programma werkt ook prima en heeft ook FM radio aan boord

op mijn Lifeview 3000 kaartje werkt het perfekt (al is de teletekst een beetje buggy)

Het is makkelijk te vertalen in het Nederlands,omdat het programma hier gewoon tekstbestanden voor gebruikt.

En je kan capturen in elke resolutie en met elke codedc die windows kent :)

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 16:45:
ik zie Dscaler zelf de beste frequentie zoekt.....hij stelt het Z/W beeld idd super scherp.....kan het de kaart zijn of moet ik echt in het signaal zoeken? af en toe lijkt er een kleurtje doorheen te flikkeren......maar hij pakt m niet stabiel op.
Vul de frequentie eens handmatig in zoals vermeld door je kabel exploitant ?
Als ie dan nog niet goed werkt, zou je eens kunnen proberen om hem in het onderste slot (het slot met de kast wand aan een kant) te duwen. Het kan zijn dat er storing optreed van andere kaarten. Heb hem zelf ook in het onderste slot omdat TV signalen nogal gevoelig zijn.
Als ie het dan nog steeds niet doet zou ik hem gewoon omruilen. Dan is er toch iets mis met het kaartje zelf.

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk heb ik even gefinetuned......... FLYTV: zelfde probleem......ga nu ffies een ander slotje proberen.........blijf opties bedenken........dan komen we er vast vanzelf......hulde voor de snelle reacties!

Verwijderd

Topicstarter
ook de tv kaart in een ander slot duwen is niet de oplossing ;(. De zogenoemde zwart/wit zenders zitten wel ruim verspreidt over de gehele bandbreedte.......dus het is niet zo dat er iets op een bepaalde frequentie stoort........meer opties?

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2003 17:27 ]

Verwijderd

Ik zou de kaart gewoon terug sturen.

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Kijk eens naar de frequenties van die zenders. Als de werkende kanalen allemaal bij elkaar zitten, qua frequentie, kan het zijn dat je tv-kaart kapot is voor een bepaalde 'band'..

Verwijderd

ovhees schreef op 09 April 2003 @ 16:45:
Probeer anders eens Fly2000Tv

dit programma werkt ook prima en heeft ook FM radio aan boord

op mijn Lifeview 3000 kaartje werkt het perfekt (al is de teletekst een beetje buggy)

Het is makkelijk te vertalen in het Nederlands,omdat het programma hier gewoon tekstbestanden voor gebruikt.

En je kan capturen in elke resolutie en met elke codedc die windows kent :)
Nou lees ik al best veel over Flytv2000, dat het zo goed is en dergelijke, maar ik ben geloof ik even helemaal de weg kwijt. Waar kan ik FlyTV2000 downloaden?

Heb hier de serach gebruikt, wordt in meer draadjes aangeraden, maar nergens een link ofzo.... Google komt met óf links in het turks over een of ander filmkanaal wat makkelijk te ontvangen zou zijn met Flytv, de andere heeft het over Fly-TV van ABC, oftwel een TV kanaal via sat.

Ik zal vast wel ergens overheen gekeken hebben, maar waar vindt ik de site voor FlyTV2000 ??? :? 8)7

edit:

Never mind... Progje heet eigenlijk waarschijnlijk Fly 2000 TV kwam ik net achter... Zo niet, laat het me dan toch even weten....
URL voor Fly 2000 TV is overigens: http://auzol.narod.ru

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 00:04 ]

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-02 11:48
hier is de link voor fly2000tv:
http://auzol.narod.ru/index_e.html

Verwijderd

Thanx _/-\o_ , had net uitgevonden dat ik verkeerd aan het lezen was geweest.... Las de hele tijd FlyTV2000 i.p.v. Fly2000TV.

Heb het nu net draaien en zal eens kijken of dit wat meer kan qua capture als het Cinergy progje...

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-02 11:48
Ik heb trouwens dezelfde tv kaart MD5044, en ik gebruik tegenwoordig dscaler 4.1.6 (zoals hierboven beschreven) , die standaard software bij deze kaart is echt sjit, vindt nog niet de helft van alle kanalen (cyberlink powervcr 2.0 geloof ik).
Heb ook een tijdje de tv plugin van winamp gebruikt, dat ging ook wel goed (voor alleen het kijken)
Bij dscaler kon ik de frequenties van UPC uit een lijstje selecteren :) had ik meteen alles goed staan

Verwijderd

Topicstarter
frim schreef op 09 april 2003 @ 19:24:
Kijk eens naar de frequenties van die zenders. Als de werkende kanalen allemaal bij elkaar zitten, qua frequentie, kan het zijn dat je tv-kaart kapot is voor een bepaalde 'band'..
Zie 2 posts boven deze. De frequenties zitten door elkaar heen!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 April 2003 @ 08:22:
[...]

Zie 2 posts boven deze. De frequenties zitten door elkaar heen!
Oh ja niet gezien 8)7

Hoe doen die arabische zenders e.d. het? ook zo willekeurig zwart/wit of kleur? Neem anders je pc eens mee naar de buurman, of naar iemand met een andere kabelprovider, om te kijken of ie het daar wel doet. Anders idd terugsturen..

Verwijderd

Je hebt toch wel een versterker er tussen zitten (altijd doen bij tv kaarten)
Scheelt zo maar 30%

Verwijderd

Topicstarter
nou ik zal er eens 1 tussen zetten......ik houd jullie op de hoogte!
Pagina: 1