Toon posts:

Geluid uit spellen opnemen/omzetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn broertje is groot fan van Mechwarrior 4 Vengeance, en wil graag een aantal sounds hiervan gebruiken op zijn PC, voor bijvoorbeeld notificaties en opstarten.

Nu staan er in de dir van het spel geen bekende geluidsbestanden en kan ik het niet opnemen met iets als geluidsrecorder.

Iemand een idee hoe je deze geluiden kan capturen? Op Google kon ik niets vinden.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Heb je al eens gezocht op sound schema's van dat spel?
Wellicht zijn er wel meer mensen die die sounds erg gaaf vonden, en hebben ze het al geripped.
In sommige gevallen, bij extreme aanvraag, zijn spelfabrikanten ook nog wel eens geneigd om zelf met een schemaatje te komen met allerlei sounds.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:56

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Je kunt ook een s/p-dif uitgang van je geluidskaart (als je die hebt) richting een willekeurig opneemapparaat gooien (kan zelfs dezelfde pc zijn, nog een s/p-dif kaartje erin en wavelab ofzo op de achtergrond laten draaien en opnemen). Rippen kan natuurlijk ook. :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Verwijderd

Zet een mic bij je boxen :)

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Over het algemeen kan je ook wel zomaar wat databestanden openen als 'raw' in CoolEdit. Je ziet (en hoort) vlug genoeg of ergens een sample zit. Zo heb ik een heleboel geluidjes van Unreal Tournament ge'ript'.

Siditamentis astuentis pactum.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52
een sound record progje draaien op de achtergrond met als bron "WhatYouHear" en dan het spel draaien, alles opnemen en later het opgenomen geluid bewerken..
Zou moeten lukken zo denk ik..

Systeem Specs

Verwijderd

Varienaja schreef op 09 April 2003 @ 14:34:
Over het algemeen kan je ook wel zomaar wat databestanden openen als 'raw' in CoolEdit. Je ziet (en hoort) vlug genoeg of ergens een sample zit. Zo heb ik een heleboel geluidjes van Unreal Tournament ge'ript'.
Inderdaad, zo zou ik het ook eerst proberen. Meestal lukt dat wel. Gewoon een dir zoeken dus met een hoop files erin die wel eens sounds zouden kunnen zijn. Openen als .raw of extensie hernoemen. (Tegenwoordig doen ze ook wel mp3 bij spellen en dat herkent de 'raw'-openfunctie vaak niet.)

Als dat niet lukt, is opnemen (via een andere kaart of met de 'what you hear'-methode) wellicht een optie. Wordt de boel wel terug van. Andere pc ernaast zetten zou dan ook nog kunnen, dan gaat het wel goed. Gewoon een kabeltje van de lineout naar een linein (niet naar mic, ik neem aan dat de sounds mooi stereo zijn).

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
totalrecorder is een progje waarmee je alle streams kunt opnemen die door je geluidskaart komen, dat moet hiermee ook lukken.

Verwijderd

Lekkere kwaliteit heb je dan met de gemiddelde microfoon :X
Pagina: 1