https://wren.co/join/Devian
Huh?
Kan je dat even verduidelijken?
Je hebt een dualboot met XP en RH, en je wil met VMWare in je XP naar Linux?
Kan je dat even verduidelijken?
Je hebt een dualboot met XP en RH, en je wil met VMWare in je XP naar Linux?
Beetje vaag, maar volgens mij bedoel je dat je vanuit windows een extra systeem met linux wilt starten waarop je eigen linux staat ?
Volgens mij gaat dat niet. Als je een nieuwe vmware station aanmaakt kun je er Linux op installeren, maar om je huidige linux installatie over te zetten naar je vmware schijf.
Je kan uiteraard linux schoon installeren en dan alles wat je al geïnstalleerd hebt. Maar in principe heb je er dan 2 keer linux op staan. (1 x vmware en 1 x echt op de schijf)
Vmware pakt namelijk gewoon 1 bestand van 2 gb en zet daar al je data in.
Volgens mij gaat dat niet. Als je een nieuwe vmware station aanmaakt kun je er Linux op installeren, maar om je huidige linux installatie over te zetten naar je vmware schijf.
Je kan uiteraard linux schoon installeren en dan alles wat je al geïnstalleerd hebt. Maar in principe heb je er dan 2 keer linux op staan. (1 x vmware en 1 x echt op de schijf)
Vmware pakt namelijk gewoon 1 bestand van 2 gb en zet daar al je data in.
Ik ben helemaal n00b met Vmware, en de search gaf zo snel geen antwoord (ik moet toegeven dat ik ook geen uren aan het zoeken ben geweest)
but i think i got the point, wat ik wil kan niet en moet dus linux er opnieuw opzetten, geen punt ik laat de oude install eropstaan.. tis alleen maar zodat ik een beetje kan oefenen met mijn linux skilzz en ik denk dat dat gemakkelijker gaat met een Vmware install onder Winxp
but i think i got the point, wat ik wil kan niet en moet dus linux er opnieuw opzetten, geen punt ik laat de oude install eropstaan.. tis alleen maar zodat ik een beetje kan oefenen met mijn linux skilzz en ik denk dat dat gemakkelijker gaat met een Vmware install onder Winxp
https://wren.co/join/Devian
Verwijderd
een reeds geinstalleerd OS kun je wel degelijk in VMware gebruiken, mits je kiest voor Raw disks/partition, ipv Virtual disk.
bij virtual disk installeer je een OS in een bestand dat een harddisk lijkt te zijn voor dat guest OS.
bij raw disk heb je rechtstreekse schijftoegang. Wel gevaarlijk, maar het is mogelijk.
bij virtual disk installeer je een OS in een bestand dat een harddisk lijkt te zijn voor dat guest OS.
bij raw disk heb je rechtstreekse schijftoegang. Wel gevaarlijk, maar het is mogelijk.