[Taakplanner] Foutmelding

Pagina: 1
Acties:

• bas.kb
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-08 14:30

bas.kb

BI'er :P

Topicstarter
Hallo mede-tweaker,

Op een windows 2000 Professional workstation start ik automatisch via de taakplanner een batch bestand. Dit doe ik om het kwartier. De afgelopen maanden is dat altijd goed gegaan, totdat ik gisteren tot de ontdekking kwam dat de taak het gehele weekend niet is uitgevoerd. In het overzicht van de taken krijg ik naast de betreffende taak de melding:"Kan niet starten". Het logboek van de taakplanner geeft de onderstaande melding (C:\WINNT\SchedlgU.txt):

"getdata vdnws-1 download.job" (getdata vdnws-1 download.bat) 8-4-2003 10:15:00 ** FOUT ** kan geen informatie over de account voor deze taak opvragen; de taak is niet gestart. Er is een fout opgetreden of er is geen accountinformatie voor deze taak. De specifieke fout is: 0x8004130f: De accountinformatie voor de geselecteerde taak is niet gevonden in de taakplanner-beveiligingsdatabase.

Als ik dat batchbestand handmatig start wordt de taak perfect uitgevoerd, dus daar ligt het niet aan. Op de microsoft site, google, of de search van GoT kan ik hierover niets vinden. Heeft iemand enig idee wat de oplossing voor dit probleem kan zijn? _/-\o_

Verwijderd

Als ik een taak in mijn XP scheduler submit, vraagt XP om een user en password (ik ben op dat moment administrator). Als ik jouw verhaal zo lees, heeft het systeem een probleem met die informatie... heb je die wel opgegeven of bestaat de user die je opgeeft misschien niet meer.... :? :)

overigens had je dit beter in WOS kunnen posten

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2003 13:36 ]

• bas.kb

bas.kb

Topicstarter
In die richting heb ik ook al gezocht. De gebruiker waarop de taken worden uitgevoerd heeft administrator rechten op het netwerk. Het account bestaat nogsteeds, en het wachtwoord is niet veranderd. Een andere taak, die uitgevoerd wordt onder hetzelfde account/wachtwoord, doet het wel. Ik sta ook ingelogd onder dat acount. Gek he!!

Het topic had idd beter op zijn plaats geweest in WOS, misschien iets voor de moderator om te verplaatsen.

• bas.kb

bas.kb

Topicstarter
Geweldig. Gisteren voor de zekerheid opnieuw ingelogd met de gebruikersnaam die de taken uitvoert. Toen geen resultaat, maar vanochtend heeft ie de batchbestanden gewoon weer aangestuurd. Thx Courage!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Je stelt bij elke taak een User in 'die die taak uitvoert' (klik maar eens op eigenschappen van een taak. Het maakt dan niet uit wie er uiteindelijk inlogt, de taak wordt toch uitgevoerd onder de username in het taak-eigenschappen-venster!

Wees consequent, maar niet altijd