[battlefield] Extreem gehuegen-gebruik

Pagina: 1
Acties:

• MarlonB
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik heb een lastig probleem, kan het tot nu toe nergens vinden en begin nu na een week zoeken langzaam wanhopig te worden 8)7

Ik ben fervent battlefield speler, tot voor kort probleemloos.
Nu loopt mijn memory-usage binnen 3 sec. op naar 1Gb zodra ik een map probeer te laden!!! Zodra de map geladen is, valt het geheugen-gebruik weer terug naar normaal.

Heeft iemand een idee wat ik kan doen ?

specs:
Windows XP Prof.
Moederbord : Asus a7v333 bios 1016
cpu : AMD athlon xp 2000 +
Grafisch : Asus Geforce4 64Mb mx440
Mem : 2X512Mb DDR 333
Drivers : laaste detonator(43.X) , c-media en VIA hyperion.
Directx : 8.1 (had performance problemen met 9/9a)

Verwijderd

move VB --> SPV

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:36
Als je een map laadt dan worden er ook textures endergelijke geladen dus het kan zijn dat je geheugen vol raakt ja. Maar zolang je er in het spel geen last van hebt en je PC er niet door crasht zie ik geen probleem :?

The devil is in the details.

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
das toch alleen maar mooi?

ik zou willen dat windows wat meer van mijn 1 GB geheugen gebruik zou maken....

ik zal zo BF ff aanzwengelen om te kijken of het bij mij ook zo is.

daarnaast: wat heb je allemaal al geprobeerd?

probeer anders BF opnieuw te instaleren (clean).

[edit]
bij mij gebruikt ie +- 500 mb (maar ik heb ook 128MB video geheugen)

*idee* kan je de texture-details ook lager zetten... d8 wel dat die optie er was.
probeer dat eens zou ik zeggen.

[ Voor 27% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 09-04-2003 14:09 ]

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• MarlonB
Tot nu toe had ik VM altijd uitstaan, ook toen ik nog maar 512Mb had. Bf speelde toen nog perfect. Maar dat kan nu niet meer, zelfs niet met 1Gb want dan crashed ie inderdaad.

Vreemde is dat dit spontaan begonnen is......voorheen had ik hier nooit problemen mee.
Wat ook opvalt is dat het geheugen na het laden van de map weer terugvalt naar normaal Ook valt me op dat niet het bf1942.exe proces is die al dit geheugen verbruikt, maar iets anders (kan alleen niet zien wat).

Heb al legio zaken geprobeerd:
- Sp1 geinstalleerd.
- Oudere drivers nvidia.
- reinstall bf1942 (clean met reg-clean en al).
- allerlei mem-checks (Sisoft) laten lopen, schijnen geen problemen te zijn.
- allerlei bios settings en xp-tweaks geprobeerd.

Maestro, heb je ook in de performance-tab gekeken wat de peak-usage was na starten van Bf ?

Performance in het spelen ben ik trouwens ook niet echt over te spreken, veel lagging en "halve objecten" / "lijnen in de bergen", etc... regelmatig FPS drops naar 1 of 2

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
MarlonB schreef op 09 april 2003 @ 14:33:
Tot nu toe had ik VM altijd uitstaan, ook toen ik nog maar 512Mb had. Bf speelde toen nog perfect. Maar dat kan nu niet meer, zelfs niet met 1Gb want dan crashed ie inderdaad.

Vreemde is dat dit spontaan begonnen is......voorheen had ik hier nooit problemen mee.
Wat ook opvalt is dat het geheugen na het laden van de map weer terugvalt naar normaal Ook valt me op dat niet het bf1942.exe proces is die al dit geheugen verbruikt, maar iets anders (kan alleen niet zien wat).

Heb al legio zaken geprobeerd:
- Sp1 geinstalleerd.
- Oudere drivers nvidia.
- reinstall bf1942 (clean met reg-clean en al).
- allerlei mem-checks (Sisoft) laten lopen, schijnen geen problemen te zijn.
- allerlei bios settings en xp-tweaks geprobeerd.

Maestro, heb je ook in de performance-tab gekeken wat de peak-usage was na starten van Bf ?

Performance in het spelen ben ik trouwens ook niet echt over te spreken, veel lagging en "halve objecten" / "lijnen in de bergen", etc... regelmatig FPS drops naar 1 of 2
500 MB was ongeveer peak (te zien aan grafiek)

'lijnen in bergen' als ik denk wat jij denkt te bedoelen met dit weetje dan heb ik dat ook :+ (je bedoeld dattie in het landschap (meestal in de verte) geen textures plaatst.)

'maar iets anders (kan alleen niet zien wat).'
hoezo kan je dit niet zien?

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• Hahn
  • Laatst online: 06:36
Heb je de swapfile al eens vergroot naar 1,5 GB? Dat zou misschien ook wel kunnen helpen, want als je geheugen én je swapfile vol zit heb je grote kans op een crash.

The devil is in the details.

• MarlonB
'maar iets anders (kan alleen niet zien wat).'
hoezo kan je dit niet zien?
Ik bedoel dat als ik in de performance tab naar current mem-usage kijk, ik deze met gigantische sprongen zie opklimmen richting de 1Gb, maar kijk ik naar de processes, dan zie je geen enkel process die zoveel mem verbruikt ??

MaRc0, ik heb VM nu uitstaan aangezien ik die niet nodig zou moeten hebben met 1Gb !
Ik kon Bf zelfs (goed) spelen met 512Mb Ram en mijn VM uit.

Ik begin het idee te krijgen dat Xp ergens mijn geheugen-management om zeep geholpen heeft.....

Ik heb best een aardige machine, al zeg ik het zelf...en die heeft tot voor kort ook altijd goed performt (ook BF :) ), maar nu word ik toch gek van dat exrteme geheugengebruik en de slechte performance.....

• MarlonB
Ok, heb er ff een plaatje bijgemaakt ter illustratie:

Die 817 Mb VM, is dat normaal ?

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bakk5817/memusage.jpg
Pagina: 1