Ideetje: periodieke moderatie-overzichten.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(jarig!)
Ik heb het ooit eerder gezien, bij wijze van leuk overzicht, maar is het niet leuk/handig om periodiek een overzicht/top20 te posten van moderaties? Ik bedoel daarbij dus zoiets als een top20 van modpuntverdelers van een gezette tijd (1 week, 1 maand?) en dat regelmatig (eens per maand/kwartaal?) neergezet wordt. Dan kunnen we tenminste een beetje kijken wie er tegenwoordig nog modereren.

Mijns inziens zijn er diverse voordelen aan verbonden; je kan iig kijken wie er regelmatig modereren. Daarmee kan je iig zien dat er wellicht verborgen actieve krachten actief zijn (die dan naar TMF gelokt kunnen worden oid), je kan bijvoorbeeld zien of bv een LM nog actief is (dat zal dan uiteraard wel :))(niet de bedoeling natuurlijk om passieve LM's op te sporen).

En zowiezo is het leuk voor de heb, dan weet je dat je het iig niet alleen doet.

idee?

* Delerium heeft namelijk zonder TMF-beschikbaarheid lang het idee gehad alleen te zijn.
Uiteraard weet ik dat dit in /43 hoort, maar hier kan je een soort vooroverleg doen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
hier ben ik voor, alleen al voor de statsfreak... geen woorden aan toe te voegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed plan, kun je ook beter zien op wat voor onderwerpen zwaar gemod word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Dat is mogelijk. Sterker nog, ik weet zelfs dat er zo'n overzicht in de DSP zit (omdat ik heel even voldoende rechten had om dat ding te zien :P). Op zich vind ik het geen verkeerd idee, alleen zal ik ff iemand moeten aanschieten om te kijken of/wat er hierin te regelen valt :)

edit:
Dat is dus een top 100 van mensen met hoeveelheid modpoints die ze hebben |:(

[ Voor 16% gewijzigd door Renegade op 09-04-2003 13:30 ]

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het idee is goed en leuk, maar dan moet het wel niet een race gaan worden naar de #1. Dat is nou net het nadeel :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
Robin Vreuls schreef op 09 April 2003 @ 13:44:
Het idee is goed en leuk, maar dan moet het wel niet een race gaan worden naar de #1. Dat is nou net het nadeel :P.
Dan kunnen we de stats beter in DPC posten, niet? ik denk dat de top zo ie zoal /16 is aangezien deze de meeste punten te besteden hebben. en een beetje verantwoordelijkheid bij LM mag je toch wel verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(jarig!)
En dan sta je #1 of #2, wat dan?

* Delerium zal hooguit 50 puntjes per week extra modden, geen 100den.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
Ecteinascidin schreef op 09 April 2003 @ 14:24:
En dan sta je #1 of #2, wat dan?

* Teckna zal hooguit 50 puntjes per week extra modden, geen 100den.
dan ben je 1337 :P

nee, soms merk je dat er competitiedrang is. logisch, menselijk eigenschap. zelf hoef ik niet nodig op #1 te staan, sterker. als ik op 1 zou staan zou ik zeker weten dat ik geen sociaal leven heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 01:30

Dommel

Professioneel Software Sloper

Teckna schreef op 09 april 2003 @ 14:28: zelf hoef ik niet nodig op #1 te staan, sterker. als ik op 1 zou staan zou ik zeker weten dat ik geen sociaal leven heb.
[inkoppertje]
En dat heb je nu wel wil je zeggen :P
[/inkoppertje]
Ecteinascidin schreef op 09 april 2003 @ 13:15:
Mijns inziens zijn er diverse voordelen aan verbonden; je kan iig kijken wie er regelmatig modereren. Daarmee kan je iig zien dat er wellicht verborgen actieve krachten actief zijn (die dan naar TMF gelokt kunnen worden oid)
Je hebt ook actieve moderators die wel van het bestaan van TMF weten maar die er weinig posten :)

* Dommel is er zo een, veel lurken in TMF, weinig posten in TMF *

Helaas is het zo dat ik nu op stage zit en mede daardoor momenteel weinig modereer, maar zodra ben ik vrij of zit ik op school modereer ik weer vrij actief :)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 23:08
Teckna for #1 :+

Voor mij hoeft 't niet per se, maar ik kan 't nut er wel van inzien. Zoals Ecteinascidin al zei, kun je zo potentiele LM'ers opsporen. 't Is tenslotte zo al eens eerder gedaan: Lief Modje: een evaluatie.

Aangezien er de laatste tijd toch wat gaatjes lijken te vallen in /16 mbt het reageren op oproepen voor LM-actie/me (steekt hand in eigen boezem), zal wat vers LM-bloed geen kwaad kunnen. We hebben Spook en Basz2000 tenslotte wel uitgezwaaid, maar niet vervangen. Met een periodiek overzicht zou je wat dynamischer op de benodigde modkracht kunnen inspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
JAVA-Doctor schreef op 09 April 2003 @ 14:49:
Teckna for #1 :+

ChristuS schreef op 09 april 2003 @ 14:44:

[inkoppertje]
En dat heb je nu wel wil je zeggen :P
[/inkoppertje]
Eeej :( ik zeg toch niet dat ik nu niet weet dat ik geen sociaal leven heb :P dat weet ik heus wel, maar zodra dat gebeurt dan komt het wel heel overduidelijk naar voren :( ahoewel ik moet zeggen dat ik even in een periode zat waarin ik even geen kans kreeg om computernerd te spelen. gelukkig is dat weer in een opwaartse fase, zodat ik weer lekker sociaal achter letters kan wezen op een forum ipv irl :) gelukkig zal ik nu niet op een staan :o
We hebben Spook en Basz2000 tenslotte wel uitgezwaaid, maar niet vervangen. Met een periodiek overzicht zou je wat dynamischer op de benodigde modkracht kunnen inspelen.
Zelf ben ik er bijgekomen zonder dat iemand weg ging, het kan bijde kanten op toch ben ik van mening dat vers bloed goed zal doen. aangezien het nogal stil is hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robin Vreuls schreef op 09 April 2003 @ 13:44:
Waarom zou het geen race moeten worden??
(dan wordt er in ieder geval weer MEER gemod!!)

/me weet dat de kwantiteit dan boven kwaliteit komt bij een aantal modders, ik ga liever voor wat meer kwaliteit!!
Teckna schreef op 09 April 2003 @ 14:28:
[...]

dan ben je 1337 :P

nee, soms merk je dat er competitiedrang is. logisch, menselijk eigenschap. zelf hoef ik niet nodig op #1 te staan, sterker. als ik op 1 zou staan zou ik zeker weten dat ik geen sociaal leven heb.
/me vraagt zich af waar Beaves zijn sociale leven gelaten heeft ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2003 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
Verwijderd schreef op 09 april 2003 @ 20:30:

/me weet dat de kwantiteit dan boven kwaliteit komt bij een aantal modders, ik ga liever voor wat meer kwaliteit!!

/me vraagt zich af waar Beaves zijn sociale leven gelaten heeft ;)
laat beaves :P dat is onze content provider :)

kwaliteit moet altijd bovenaanstaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 20:30:
Waarom zou het geen race moeten worden??
(dan wordt er in ieder geval weer MEER gemod!!)

Een race naar een toppositie wilt niet zeggen dat er dan ook goed gemod wordt, en dat moet juist wel gebeuren. Iedereen kan zo een toppositie innemen door elke reactie met een nul te beoordelen, en dan is die persoon verkeerd bezig. Er moeten juist een zooi moddereters zijn die degelijk modden. De LM'ers zijn er al, en die hebben ook genoeg middelen om fatsoenlijk te modereren. Je zegt het zelf ook al: kwaliteit boven kwantiteit :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 21:38
Inderdaad. Het komt regelmatig voor dat ik mijn modpunten niet opmaak(laatste tijd druk bezig mijn thuis hardware op orde te krijgen dus dan heb je er niet veel tijd voor) maar ik scoor vrijwel altijd toch wel 60 puntjes per dag en als ik weer eens eeen reageer dag heb loopt dit vaak op naar 100. Die probeer ik wel op te maken maar uit ervaring heb ik geleerd dat ik beter puntjes kan gebruiken op het moment dat ik wat oudere draadjes scheef zie staan als wanneer ze nieuw zijn. De drang om modpuntjes op te maken ontstata bij mij als ik een +4 zie die eerder op -1 zou moeten staan... En gelukkig heb je op dat moment de LM's die dan adequaat reageren. Maar alleen indien nodig.

Vers bloed bij de LM's kan geen kwaad maar ik denk dat op het moment dat PM er is(alhoewel dit een meer-jaren project is) dat verse bloed zal komen. En eigenlijk gata het opzich best redelijk met modden vind ik persoonlijk :)

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robin Vreuls schreef op 09 April 2003 @ 20:39:
[...]

De LM'ers zijn er al, en die hebben ook genoeg middelen om fatsoenlijk te modereren. Je zegt het zelf ook al: kwaliteit boven kwantiteit :P.
/me is ook een LM :9
Teckna schreef op 09 April 2003 @ 20:38:
[...]

laat beaves :P dat is onze content provider :)

kwaliteit moet altijd bovenaanstaan :)
Ach, hij weet wie het zegt, en anders vechten we het op de volgende meeting wel uit :D

(iemand al enig idee of die er weer aan zit te komen?? en anders misschien een TMF lanparty als meeting?)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2003 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 22:59:
en anders misschien een TMF lanparty als meeting?)
Een TMF lan/modparty als meeting ;)

Maar op zich geen verkeerd idee. Alleen een geschikte locatie vinden gaat denk ik wat lastiger worden :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

een overzicht van moderaties op Tnet zou inderdaad mogelijk extra motiverend zijn,
zowel een langere termijn overzicht (per 6 maanden) alswel een korte termijn, bv. van afgelopen dag.

Vraag is waarschijnlijk welke db belasting dat betekent, ik neem aan dat de moderatie-toegekende-punten tabel een index heeft over user_ID, dus zou dat redelijk te doen moeten zijn;
met een op een vast tijdstip gegenereerd overzicht (4-5 uur 's nachts)

ik zou zoiets ook het liefst zien op Tnet zelf, vergelijkbaar met de galleries, als interne 'community-vorming' op Tnet zelf.
Liever niet in TMF zelf, aangezien dat mogelijk te sterk een 'in-crowd' gelegenheid wordt, natuurlijk kunnen op basis van de statistieken wel discussies vloeien die in TMF gevoerd worden (maar dat lijkt me geen probleem, TMF'ers hebben de neiging ook veelvuldig Tnet te frequenteren ;) :P )

Wat mij betreft mogen die statistieken ook duidelijk de 0:gemodereerd negeren,
en tevens een overzicht bieden van aantal gegeven positieve en negatieve moderaties, en mogelijk ook apart de specifieke Flamebaits en Trolls (en metamodbot score).
dit om ook een soort van waardering over de 'kwaliteit' mogelijk te maken, en modereren enkel voor het 'scoren' te voorkomen.

Als laatste punt is het de vraag wanneer dit technisch zou moeten worden uitgevoerd:
Natuurlijk kan * Femme hier pas aan beginnen als de PM eenmaal goed draait;... en daarmee vermoedt * RM-rf dat de discussie hierover een beetje een gedachtenexperiment is/blijft.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
Renegade schreef op 10 April 2003 @ 10:06:
[...]

Een TMF lan/modparty als meeting ;)
geweldig idee! locatie is inderdaad een lastige

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
RM-rf schreef op 10 april 2003 @ 10:30:
Als laatste punt is het de vraag wanneer dit technisch zou moeten worden uitgevoerd:
Natuurlijk kan * Femme hier pas aan beginnen als de PM eenmaal goed draait;
Dit is een extra stuk dat geïmplementeerd zou moeten worden voor zover ik weet. Er wordt momenteel wel bijgehouden of je een positieve of een negatieve moderatie toekent en hoeveel moderaties je doet, maar de specifieke moderatie (flamebait/troll/whatever) wordt momenteel nog niet gelogd voor zover ik weet. Dat zou wel een van de mogelijkheden van de PM moeten worden, waarbij inderdaad de bal bij Femme ligt. Op het moment dat deze gegevens bijgehouden gaan worden is het m.i. pas mogelijk om stats te maken die wat meer zeggen.

't nadeel is ook de serverbelasting die dit soort queries veroorzaken. Er is een tijdje terug een statrun gedaan door ACM (en nee, die ga ik hier niet publiceren :)), waarbij ACM al vermeldde dat mysql er toch wel meerdere seconden op stond te kreunen (zo'n 15 tot 30 seconden).

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

locatie heb ik misschien wel eentje :D

/me heeft een grote schuur :P

ik zal hier straks een nieuw topic voor openen met een aantal ideeen, kzit nu op school en moet ff opdracht afmaken (scheelt me weer studiepunten :P)
Pagina: 1