WinXP boot niet meer -> recovery console werkt ook niet!

Pagina: 1
Acties:

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 11:41
Grom... Ben je lekker tv aan het kjken via zo'n kaartje, stopt je pc ermee :S Eerst symptonen van een aankomende vastloper (trage reactie van processen en applicaties) en daarna: *poef* blauw scherm...
Ik rebooten -> ik kom net voorbij het boot menu van veilige modus, normaal opstarten, etc. en dan meteen een spontane reboot...
Dus ik d8, register is weer naar de knoppe. Heb ik al vaker gehad na gebruik tv kaart. Huppa, winXP cd erin -> ff wachten -> op R drukken naar recovery console -> *fout*... meteen na op R gedrukt te hebben een page_fault_in_non_paged_area.. kortom ... WEER een BSOD...

En nu kom ik dus helemaal nergens meer Behalve in linux dan... Aangezien in linux alles werkt, neem ik aan dat het geen hardware probleem is. Maar wtf kan het wel zijn? Ik vind het ook een beetje typisch dattie die BSOD geeft als ik Recovery Console vanaf de cd boot...

Wat mij trouwens ook nog wat zorgen baarde, was dat die BSOD het ergens ook over ntfs.sys heeft.... Dus ik d8 dat mn filesys naar de knoppe was.. Maar ook dat valt via linux gewoon te benaderen... en werkt gwoon als een tierelier...

Iemand een idee?

• Passenger
yep, knowledge base was eigenlijk al het eerste wat in me opkwam... maar ik word er niet veel wijzer van... dr staat genoeg over de foutmelding, maar nix over mijn probleem!

kheb al meerdere mensen trouwens horen roepen: check je geheugen... maar t lijkt mij toch sterk dat een tv kaart 2x een 256ddr dimm vernaggelt?

• Passenger
hmm.. nu ik zo es mn kast open heb staan, valt het me op dat de koeler van mn northbridge stilstaat! ik pc uitgezet, ff met borsteltje over koelertje gegaan (kwam veel stof uit) -> pctje aan, en hij draait weer... Kan het zijn dat mijn northbridge te warm is geworden toen die koeler een keer stil heeft gestaan?
Misschien een domme vraag, maar het ijkt me dat alstie stuk is, ik ook niet in Linux kan komen... Maar kan het er misschien toch iets mee te maken hebben? Of moet ik het toch echt in het geheugen zoeken?

• Passenger
nog maar es verder geklootvioold... als ik nu 1 van de 2 geheugenbankjes erin zet, krijg ik niet eens beeld, en hoor ik alleen *pieeep* *pieeep* *pieeep* etc. uit de systeemspeaker komen... ik neem aan dat iig een bankje verrot is?
maar hij lijkt me toch sterk dat er 2 kaduuk zijn? iemand enig idee?

specs:
Asus a7v-266e
2x256mb ddr
amd athlon xp 1600+
wat standaard rommel zoals 3com 3c905, sb live, geforce 4 mx 440

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

draai eens memtest.. dan weet je het direct, wel de latjes apart testen.

volgens mij ligt het probleem idd bij het stilstaan van je koeler, dat heeft immers een vertraging van het systeem tot gevolg.
Was het trouwens niet de AsusA7v die de COP-protectie had?

• Passenger
-FoX- schreef op 09 April 2003 @ 14:20:
draai eens memtest.. dan weet je het direct, wel de latjes apart testen.

volgens mij ligt het probleem idd bij het stilstaan van je koeler, dat heeft immers een vertraging van het systeem tot gevolg.
Was het trouwens niet de AsusA7v die de COP-protectie had?
memtest? hoe kom ik daaraan? (ik ad al gelezen memtest86.com, maar die site kan ik niet bereiken?)
en wat is COP protectie btw?

• MAZZA
  • Laatst online: 07-09 15:26

MAZZA

Barbie is er weer!

www.memtest86.com werkt prima hier :)

[ Voor 16% gewijzigd door MAZZA op 09-04-2003 14:28 ]

Verwijderd

Op pagina 44 van je MoBo manual staat:
Long beeps in an endless loop: No DRAM installed or detected dus....

Is je tv kaart toevallig een Hauppauge WinTV PCI, want die ligt nog steeds naast me kast na een aantal BSOD's. :(

• Passenger
Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 15:18:
Op pagina 44 van je MoBo manual staat:
Long beeps in an endless loop: No DRAM installed or detected dus....

Is je tv kaart toevallig een Hauppauge WinTV PCI, want die ligt nog steeds naast me kast na een aantal BSOD's. :(
toevallig is dat EXACT _de_ betreffende tv-kaart.... wat heb jij er aan gedaan?

Verwijderd

Maanden geleden heb ik die kaart naast de kast geplaatst i.p.v. er in.
Al mijn problemen waren toen opgelost. Ik kreeg tijdens de installatie BSOD's en register corrupties, maar geen geheugen problemen.

Zie ook: [rml][ WIN2K] NTFS partities echt stuk?[/rml]

Hauppauge forum: http://www.hauppauge.tv/hcwforum

• Passenger
wat zijn psiez de stappen die je ondernomen hebt? ik kan het niet helemaal uit je andere thread halen.... misschien werkt dit ook voor mij? aangezien die bsod ook ergens over ntfs.sys loopt te blaten en ik ook dezelfde kuren heb bij het opstarten via cd net als jij

Verwijderd

Wat snap je niet? Mijn topic van juni 2002 is al weer aardig oud, maar ik zal het proberen.

Ik heb mijn hdd in een andere pc met win2k gedaan om chkdsk uit te voeren. Ik heb een tweede installatie op een andere partitie geprobeert. Mislukt! BSOD

Uiteindelijk heb ik van 1e van de 4 opstart floppen het bestandje Txtsetup.sif onder [FileSystems.Load] de regel ntfs=ntfs.sys verwijderd.
code:
1
2
3
[FileSystems.Load]
fat      = fastfat.sys
»ntfs     = ntfs.sys«
Hierdoor kon ik (denk ik) weer in de recovery console komen
en een 2e installatie op een andere partitie uitvoeren.

Duidelijk?

• Passenger
Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 16:40:
Wat snap je niet? Mijn topic van juni 2002 is al weer aardig oud, maar ik zal het proberen.

Ik heb mijn hdd in een andere pc met win2k gedaan om chkdsk uit te voeren. Ik heb een tweede installatie op een andere partitie geprobeert. Mislukt! BSOD

Uiteindelijk heb ik van 1e van de 4 opstart floppen het bestandje Txtsetup.sif onder [FileSystems.Load] de regel ntfs=ntfs.sys verwijderd.
code:
1
2
3
[FileSystems.Load]
fat      = fastfat.sys
»ntfs     = ntfs.sys«
Hierdoor kon ik (denk ik) weer in de recovery console komen
en een 2e installatie op een andere partitie uitvoeren.

Duidelijk?
ah, en is dat gewoon een standaard win2000 opstartflop?

Ik ga t vanavond iig ff proberen, nu ff aan t werk... Dus reactie kan tijdje duren! Kzal rond half 9/9 uur ff posten!

Tnx iig alvast :)

Verwijderd

Yep standaard flop. Ik ben vanavond online.
Succes

• Passenger
gisteravond geen tijd meer gehad om te posten...
ik heb een bootdisk gedownload bij microsoft vandaan, maar ik zie de file niet staan :S de enige file die er op lijkt, bevat allerlei rare tekens?? lijkt wel een soort van ingepakt bestand, of executable oid...

Verwijderd

Op de windows cd staat ergens een folder: BOOTDISK met CDBOOT1.IMG - CDBOOT4.IMG plus MAKEBOOT.EXE en MAKEBT32.EXE.
Met makeboot kan je de images op flop zetten. Wat je bij ms hebt gedownload zal wel het zelfde zijn. ;)

Microsoft uitleg: http://support.microsoft.com/?kbid=228888

PS. ik gebruik win2k maar dat zal niet veel verschillen van winxp (NT5 / NT5.1)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 16:55 . Reden: linkje ]

Pagina: 1