Toon posts:

Beste hardware voor overclocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Processor:
AMD Duron 600, 650, 700, 750 of 800 MHz
AMD Thunderbird 700 MHz t/m 1.2 GHz

Moederbord:
Abit KT7 of KT7 RAID
Asus A7V
MSI K7T Pro-2

Cooler:
Globalwin FOP38 + delta fan (beetje veel lawaai wel)
Alpha PAL6035MFC + delta fan
Agilent Arcticooler

Geheugen:
Mushkin High REV2 PC133
Corsair PC133 CAS2

Met de hoge processorsnelheden van tegenwoordig is geheugen vaak de beperkende factor, het is dus niet overbodig om goed en snel (CAS 2:2:2) geheugen te kopen, zeker als je gaat overclocken, ook Duron en Thunderbird!!!
Het mushkin geheugen is het beste en direct uit de VS te bestellen (www.mushkin.com). Kan je het beste samen met anderen doen, dan is het goedkoper.

Van videokaarten overclocken heb ik geen verstand. Misschien weet iemand anders wat de beste GeForce kaart is om te overclocken.

Verwijderd

mobo en cpu is voor meeste persoonlijk. Ik geloof dat de Duron 700 prijs/oc-en het beste was. Qua mobo zeggen de meeste abit, ikzelf vind de asus A7V een heerlijke mobo , wel maar 145FSB max, maar ach, wel veel ruimte voor cooler en niet je voeding langs je mobo zodat je een goede airflow kan creëren. (zit nl rechts boven). Let er wel op, dat als je de A7V haalt, je wel zonder sound onboard gaat, anders kan je nog niet goed oc-en!

Wat geheugen betreft vraag ik het me ook af. Met de HCC dagen wil ik 256Mb halen, maar ik vraag me af of die 2/3 van de prijs meer betalen nou echt zoveel uitmaakt. Kan je beter nog 128Mb erbij halen lijkt mij!

Wat overklokken betreft heeft de GF2 MX de beste prijs/oc-kwaliteit verhouding. Met een oud 486 fannetje (liefst 2, ook voor je core) en een koelblokje kan je zeker wel de 200/225 halen met de Hercules. Let wel op dat je de Retail haalt, deze heeft nl. 5.5 ipv 7ns geheugen en is dus beter te oc-en.

Als oc-en en de pijs niet veel uitmaakt zou ik voor de radeon 32Mb DDR gaan (of de 64Mb als je geld teveel hebt). Deze heeft meer functies (maar ja, de meeste GF2 functies worden ook nog niet gebruikt) en de beste beeldkwaliteit (zegt men). Zeker een groot voordeel is, is dat je makkelijker in 32Bit kan blijven spelen in hogere resoluties als de spellen zwaarder worden.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

En voor de eerlijkheid ook de Intel spullen:

CPU
Celeron 533A
Celeron 566
PIII 700E
PIII 750E

Mobo
ABIT SE6
ASUS CUSL-2
(maar ergens blijf ik BX nostalgisch, dus zet ik er lekker CUBX bij)

Koeler
Stijl: Golden Orb
Efficientie: Alpha

Rest als bij AMD, al scheelt de RAM een stuk minder bij Celeron OCen.

Maareh, begrijp me goed- ik zou moord doen voor een Tbird op een 760 mobo:9

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Op maandag 20 november 2000 23:52 schreef CommDante het volgende:

Wat overklokken betreft heeft de GF2 MX de beste prijs/oc-kwaliteit verhouding. Met een oud 486 fannetje (liefst 2, ook voor je core) en een koelblokje kan je zeker wel de 200/225 halen met de Hercules. Let wel op dat je de Retail haalt, deze heeft nl. 5.5 ipv 7ns geheugen en is dus beter te oc-en.
Ik heb een creative geforce2 GTS en haal zonder extra koeling op de kaart 230/390 dus ik vind die 200/225 wat schamel, dat is bij mijn kaart de standaart instelling ongeveer en dat voor een kaartje van ongeveer fl.600:p
dus beste prijs/oc-kwaliteit verhouding lijkt me niet correct.

De geforce2 MX schijnt best goed te zijn hoor ik hier overal, maar beste prijs/oc-kwaliteit verhouding |:( ik weet het niet. :z

Verwijderd

Topicstarter
Waar haal jij een Creative GeForce 2 GTS voor 600 gulden???

Ben ik gelijk ook benieuwd of iemand weet wat de beste GeForce 2 GTS is om te overclocken.

• misstickjoint
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-02 10:55
hey moondust waar heb je die fop38 gehaald?
ik heb hem namelijk bij narwal besteld maar ik heb hem nog steeds niet:'(

Why Drink and Drive when you can Smoke and Fly!!!!!

Pagina: 1