Toon posts:

1e generatie MxStream icm Draytek Vigor 2600We

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik beschik thuis nog over de 1e generatie MxStream met 4 IP nummers.

Voorheen stond er een Winroute machine die zowel de 1e inbelverbinding als de 1e netwerkkaart NATte. Het was dan mogelijk om routers achter de Winroute machine ook te laten inbellen zodat deze ook een direct internet IP kregen. Op deze manier draaide ik meerdere webservers op 1 internet aansluiting.

Het KPN-Alcatel modem heb ik vervangen door een Draytek Vigor 2600We modem. Je kunt echter niet op de Draytek inbellen als voorheen met de Winroute machine.

Mijn vraag: Hoe kan ik de overige 3 IP nummers beschikbaar maken op machines achter de Draytek? Een mogelijke oplossing is om het inbellen op de Draytek te activeren, echter... hoe stel ik dit open?

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
als je die ip-adressen in de pc's invult als fixed ip, werkt het dan niet?
moet je wel effe de dhcp-server in de router uitzetten....

Verwijderd

Topicstarter
larsemenneke schreef op 09 April 2003 @ 12:24:
als je die ip-adressen in de pc's invult als fixed ip, werkt het dan niet?
moet je wel effe de dhcp-server in de router uitzetten....
Nee, want er moet ook nog worden gerouted en ingebeld. Dat inbellen daar struikel ik nu over :)

• schwarzenegger
  • Laatst online: 07-08 11:15
tja wil je perse die ip-adressen blijven gebruiken? ik zou gewoon lekker de router alles laten doen.
maar wat is er met inbellen dan?

• Alpha_Mouse
  • Laatst online: 16-02-2022
larsemenneke schreef op 09 april 2003 @ 12:36:
tja wil je perse die ip-adressen blijven gebruiken? ik zou gewoon lekker de router alles laten doen.
gast lees... hij heeft 4 IP adresen (!voor internet!)

ik heb zelf ook een draytej vigor router en daar is er wel een mogelijk heid tot meerdere acount meen ik...

ik heb de firmware geupdate

helaas kan ik het nu niet bekijken voor je aangezien ik bezich ben met studie zodra ik thuis ben zal ik er even naar kijken...

had je al op de draytek website gekeken? daar staat waarschijnlijk alles wat je zoekt

The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.

Verwijderd

Topicstarter
larsemenneke schreef op 09 april 2003 @ 12:36:
Bij MxStream moet je middels PPTP inbellen op je modem.
De Draytek belt in feite dus op zichzelf in.
En meerdere IP nummers zijn goed bruikbaar bij meerdere webservers :)

Verwijderd

Topicstarter
Alpha_Mouse schreef op 09 April 2003 @ 13:20:
[...]

gast lees... hij heeft 4 IP adresen (!voor internet!)

ik heb zelf ook een draytej vigor router en daar is er wel een mogelijk heid tot meerdere acount meen ik...

ik heb de firmware geupdate

helaas kan ik het nu niet bekijken voor je aangezien ik bezich ben met studie zodra ik thuis ben zal ik er even naar kijken...

had je al op de draytek website gekeken? daar staat waarschijnlijk alles wat je zoekt
Helaas, ik ga zometeen ook de Draytek supportdesk emailen. Misschien hebben zij een oplossing.

Als je zou willen kijken, graag :)
Maar niet bij de inbelaccounts van de Draytek. Diezelfde fout maakte ik ook toen ik van alles aan het proberen was.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
//Offtopic, heey man, wat doe je met mijn iccoontje :)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Carel schreef op 09 April 2003 @ 13:24:
//Offtopic, heey man, wat doe je met mijn iccoontje :)
[nog meer offtopic]
check de file size ;)
en los dit svp via mail ofzo op ;)
[/nog meer offtopic]
Pagina: 1