BPM studio mixen/voorluisteren/opnemen probleempjes

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Andre21
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-03-2025

Andre21

Inmiddels 39....

Topicstarter
Mensen,

Ik zal eerst de situatie eens schetsen:
Ik draai BPM studio onder een apart user account van Windows XP (prof)
Ik heb 2 geluidskaarten..
- C-media geval onboard (half duplex zover ik weet)
- Terratec 512I pci (Full-duplex)

Ik heb bpm studio zo ingesteld dat hij via de 512kaart afspeeld (zowel front als rear kanaal). De monitor functie gaat dan via de c-media kaart.
In de c-media kaart heb ik een headphone geprikt.

Op de rear uitgang van de 512i zitten mn speakers, en op de front uitgang zit een kabeltje die bij de line-in van dezelfde kaart weer naar binnen gaat.
Resultaat: Ik kan voorluisteren via de monitor functie van bpm. EN ik kan hetgeen wat ik mix, gelijk weer opnemen via dezelfde kaart via de record functie van bpm als mp3 bestand.. :9~

De problemen die optreden:
- De monitor functie gaat ineens stotteren.. Als ik dan 2x op play/pause klik, dus stil zetten en gelijk verder, dan is het stotteren over. ;)

-De mp3 die ik gemaakt heb via de line-in van de 512 klinkt heel brak. Het lijkt erop alsof het tempo niet gelijk is, de ene keer sneller en dan langzamer.. Geluid is ook niet helder..
Het viel mij trouwens op dat als ik de line-in schuif van bpm omhoog draai, het geluid steeds meer bagger gaat klinken.. :r

Wat kan dit zijn?
Is het full-duplex gebeuren van de 512i toch niet helemaal correct?

Wie heeft tips om het anders te doen? (Nee zonder mengpaneel) :7

Graag hoor ik reactie..

Blender....

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:38

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Andre21 schreef op 09 april 2003 @ 11:55:
Mensen,
....
De problemen die optreden:
- De monitor functie gaat ineens stotteren.. Als ik dan 2x op play/pause klik, dus stil zetten en gelijk verder, dan is het stotteren over. ;)
Zou een interrupt probje kunnen zijn, probeer de terratec of de onboard kaart eens op een ander interrupt te krijgen, en/of verplaats de terratec naar een ander slot op je mobo.
-De mp3 die ik gemaakt heb via de line-in van de 512 klinkt heel brak. Het lijkt erop alsof het tempo niet gelijk is, de ene keer sneller en dan langzamer.. Geluid is ook niet helder..
Meestal komt dit door een sample rate instellig ofzo. Zorg ervoor dat je afspeelt op 44.1 kHz en opneemp op 44.1kHz.
Of misschien is de mp3 encoder van BMP brak?
Vaak word dit ook veroorzaakt omdat je computer het simpelweg niet aankan.
Want wat doe je-> je speelt 1 of 2 mp3 files af, hebt monitoring aanstaan (dus op 2 kaarten gelijk afspelen. en op 1 kaart ook nog eens opnemen. Ik kan me zo voorstellen dat windows daar een probleempje mee heeft als je geen flinke processor en geheugen hebt.
Het viel mij trouwens op dat als ik de line-in schuif van bpm omhoog draai, het geluid steeds meer bagger gaat klinken.. :r
Dan zal het oversturing zijn (clipping), zorg ervoor dat je line in niet teveel te verduren krijgt, stuur je line out (of speaker out) wat minder hard uit en regel het ingang nivo van de line in terug tot het geluid goed klinkt.
Wat kan dit zijn?
Zie boven
Is het full-duplex gebeuren van de 512i toch niet helemaal correct?
Zou ook kunnen, maar gezien de goede kwaliteit van Terratec hoef je je hier geen zorgen over te maken, check eerst andere problemen even.
Wie heeft tips om het anders te doen? (Nee zonder mengpaneel) :7
De meeste geluidskaarten kunnen als opname bron de "wave out mix" gebruiken. Dan hoef je geen kabel buitenom te gebruiken om weer op te nemen, scheelt kwaliteit en misschien ook eventuele probs...

Alles kan stuk.