Mensen,
Ik zal eerst de situatie eens schetsen:
Ik draai BPM studio onder een apart user account van Windows XP (prof)
Ik heb 2 geluidskaarten..
- C-media geval onboard (half duplex zover ik weet)
- Terratec 512I pci (Full-duplex)
Ik heb bpm studio zo ingesteld dat hij via de 512kaart afspeeld (zowel front als rear kanaal). De monitor functie gaat dan via de c-media kaart.
In de c-media kaart heb ik een headphone geprikt.
Op de rear uitgang van de 512i zitten mn speakers, en op de front uitgang zit een kabeltje die bij de line-in van dezelfde kaart weer naar binnen gaat.
Resultaat: Ik kan voorluisteren via de monitor functie van bpm. EN ik kan hetgeen wat ik mix, gelijk weer opnemen via dezelfde kaart via de record functie van bpm als mp3 bestand..
De problemen die optreden:
- De monitor functie gaat ineens stotteren.. Als ik dan 2x op play/pause klik, dus stil zetten en gelijk verder, dan is het stotteren over.
-De mp3 die ik gemaakt heb via de line-in van de 512 klinkt heel brak. Het lijkt erop alsof het tempo niet gelijk is, de ene keer sneller en dan langzamer.. Geluid is ook niet helder..
Het viel mij trouwens op dat als ik de line-in schuif van bpm omhoog draai, het geluid steeds meer bagger gaat klinken..
Wat kan dit zijn?
Is het full-duplex gebeuren van de 512i toch niet helemaal correct?
Wie heeft tips om het anders te doen? (Nee zonder mengpaneel)
Graag hoor ik reactie..
Ik zal eerst de situatie eens schetsen:
Ik draai BPM studio onder een apart user account van Windows XP (prof)
Ik heb 2 geluidskaarten..
- C-media geval onboard (half duplex zover ik weet)
- Terratec 512I pci (Full-duplex)
Ik heb bpm studio zo ingesteld dat hij via de 512kaart afspeeld (zowel front als rear kanaal). De monitor functie gaat dan via de c-media kaart.
In de c-media kaart heb ik een headphone geprikt.
Op de rear uitgang van de 512i zitten mn speakers, en op de front uitgang zit een kabeltje die bij de line-in van dezelfde kaart weer naar binnen gaat.
Resultaat: Ik kan voorluisteren via de monitor functie van bpm. EN ik kan hetgeen wat ik mix, gelijk weer opnemen via dezelfde kaart via de record functie van bpm als mp3 bestand..
De problemen die optreden:
- De monitor functie gaat ineens stotteren.. Als ik dan 2x op play/pause klik, dus stil zetten en gelijk verder, dan is het stotteren over.
-De mp3 die ik gemaakt heb via de line-in van de 512 klinkt heel brak. Het lijkt erop alsof het tempo niet gelijk is, de ene keer sneller en dan langzamer.. Geluid is ook niet helder..
Het viel mij trouwens op dat als ik de line-in schuif van bpm omhoog draai, het geluid steeds meer bagger gaat klinken..
Wat kan dit zijn?
Is het full-duplex gebeuren van de 512i toch niet helemaal correct?
Wie heeft tips om het anders te doen? (Nee zonder mengpaneel)
Graag hoor ik reactie..
Blender....