Lan hardware hub vraag

Pagina: 1
Acties:

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31
Ik heb dus het volgende probleem

ik heb een switch 100mbit aangesloten op de pc's die beneden staan, nu staat er op zolder een 24/7 ftp/domein server met nt4.0 server te draaien! nou wil ik boven meer pc's aansluiten, maar ik wil geen 100mbit hub aanschaffen. kan ik van die winnt bak een soort netwerk switch maken?

Click hier niet

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je kan een extra netwerkkaart in die nt machine zetten en dan met crosscable verbinden aan je nieuwe computer.

• reapher
Hmmm en dan moet ik nix instellen? om toch bij de overige pc tekomen?

Click hier niet

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Je moet dan die 2e netwerk-kaart en die extra PC op een andere netwerk zetten, en in de configuratie van het IP-protocol het vinkje bij IP-forwarding zetten. De NT-server gaat dan als een router functioneren.
Je moet op die extra PC het NT-systeem als default router instellen.
Voor PC's die de extra PC moeten bereiken, moet het NT-systeem als router voor dat extra netwerk worden ingesteld. Dit kan door het NT-systeem als default router in te stellen, maar als je ook op je netwerk met internet verbonden bent, moet je internet-PC de default router zijn, en moet je een aparte route naar het extra netwerk definieren.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Dit gaat heel vreemd klinken, en eigenlijk zou het niet moeten kunnen..

Maar bij een trainingscentrum waar ik een tijdje cisco trainingen heb gegeven hadden ze achterin de nic van 1 van de computers gewoon een Tstukje voor ISDN geramt, ene gat de link naar de hubm andere ga de link naar een 2e pc, en het werkte nog ook !!!!

dit was 10Mb/half duplex maar wie weet lukt het hier ook :-)

zou totaal niet moeten kunnen maar gek genoeg werkte het perfect !

IP Rocks

• reapher
wat mvdjong zegt klopt je moet op de internet pc even het nieuwe netwerk aangeven. gelukkig weet ik hoe dat moet thanks

Click hier niet

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 17:52
Maar bij een trainingscentrum waar ik een tijdje cisco trainingen heb gegeven hadden ze achterin de nic van 1 van de computers gewoon een Tstukje voor ISDN geramt, ene gat de link naar de hubm andere ga de link naar een 2e pc, en het werkte nog ook !!!!
Ze hebben het hier wel eens gepresteerd twee servers aan te sluiten op een enkele poort, doordat die poort dubbel was uitgevoerd (1 keer normaal, een keer niet gecrossed) op de hub.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Pagina: 1