[Webpagina printen] CSS specs mbt pagina-indeling?

Pagina: 1
Acties:

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01-2025
Ik heb een lastig probleem bij het printen van webpagina's. Stel, je hebt een aantal losse pagina's die je in 1 document (HTML) wil zetten om dat te printen. Met behulp van CSS kan je page-breaks maken zodat elk document zijn aparte pagina krijgt. Het probleem wat nu de kop opsteekt: de CSS specs van de verschillende pagina's lopen door elkaar wat resulteert in foute opmaak. Om dit te verhelpen heb ik elke pagina opgeroepen in een iFrame om te bereiken dat alle CSS specs uit elkaar worden gehouden. So far so good...

Het probleem: ik gebruik iframes als deze:

code:
1
<iframe FRAMEBORDER=1 style='height:60cm;' width=100% src='showdocs_content.php?file=".$file."'></iframe>

Waarbij $file dus even buiten beschouwing mag worden gelaten, dit is een aanroep naar een scriptje showdocs_content.php die de pagina doorgeeft.

Sommige van de documenten bestaan echter uit 2 pagina's. En wat ik ook probeer met de height setting van het iFrame, het document wordt altijd afgekapt na de eerste pagina. Hoe kan ik ervoor zorgen dat een iframe over 2 pagina's wordt verspreid en ook correct wordt afgedrukt? Ik heb hem nu op 60 cm staan, de uitkomst is 1 goede pagina en 1 lege pagina (waar dus wel content op zou moeten staan).

voorbeeldsource:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-15">
  </head>
  <body>

<iframe FRAMEBORDER=1 style='height:60cm;' width=100% src='showdocs_content.php?file='foo.html'>
</iframe>
<br style="page-break-before:always;">
<iframe FRAMEBORDER=1 style='height:60cm;' width=100% src='bar.html'>
</iframe>
<br style="page-break-before:always;">

</body>
</html>

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 22:08
Heb je al eens iets geprobeerd met het CSS media type="print" ?
Zie ook w3schools.com :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01-2025
Ik zal er even achteraan gaan, thnx :)

Als dat echt zo easy is, zucht bewijst wel weer de kwaliteit van W3.org :(

Edit: wat ik gebruik in mijn pagina (page-break) is al onderdeel van de Print specificatie van CSS2. Ik heb nog iets gevonden op W3schools, "page-break-inside:auto;" maar dat haalt niks uit...

[ Voor 46% gewijzigd door Config op 09-04-2003 11:55 ]