SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
Ik zou het doen!
Vanaf het moment dat het gebruikt gaat worden (als je er melding van maakt dat het erop stata dan
Tenzij je bedoeld dat ze zelf kunnen aangeven dat ze iemand toegang willen geven
Maar ik heb het nu dus over altijd toegang geven
Dus:
- Linkje naar het programma
- welke functies zitten er in (radmin heeft bijv. meer dan vnc en is weer anders dan PCanywhere)
- wie gaan het gebruiken en voor welke taken ???
Als ik dat weet ga ik een betere reply op je post schrijven
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
Verwijderd
is wel een zwaar relaxt proggie
Het programma is een heel krachtig programma wat functie's heeft om informatie over de pc op te vragen maar je kan er ook gewoon de hele desktop mee overnemen en dan kan je dus gewoon alles doen. Het is de bedoeling van ons dat gewoon de medewerkers van de tweedelijns helpdesk (wij dus) dat programma kunnen gaan gebruiken om op afstand verschillende programma's te installeren.
De gebruiker krijgt overigens wel een hele grote melding dat z'n pc overgenomen wordt en kan dit ook weigeren...
Het mooie van dit programma is alleen dat je geen client software nodig hebt... deze wordt pas als service geinstalleerd en gestart zodra je daar opdracht voor geeft vanuit de manager...
[ Voor 15% gewijzigd door Apen-nootjes op 09-04-2003 11:50 ]
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
Als dat belangrijk is, check dan ook remotely anywhere (http://www.remotely-anywhere.nl/) deze is op de client te besturen met een internet-browser, en ook veel beheerdersmogelijkheden.apen-nootjes schreef op 09 April 2003 @ 11:49:
...
Het mooie van dit programma is alleen dat je geen client software nodig hebt... deze wordt pas als service geinstalleerd en gestart zodra je daar opdracht voor geeft vanuit de manager...
hmmm of bedoel je net andersom? nu twijfel ik...
[ Voor 6% gewijzigd door psy op 09-04-2003 13:45 ]
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Hier op mn stage @ Imtech gebruiken we NetMeeting en ik moet zeggen, het is een verlichting
scheelt je echt erg veel lopen en ook handig voor locaties.
denk dat als je de directie punten voor legt zoals deze dat ze er weinig op tegen hebben.
-effiecienter werken voor helpdesk
-sneller problemen opgelost (= meer tijd voor user om te werken)
-ze hoeven het niet te accepteren (althans dat zeg jij zelf over het progsel)
en als men het over privacy heeft, als je langs loopt zie je het toch ook
en je neemt het alleen maar over als men dat wilt. dus mag je aan nemen dat de users het niet erg vinden dat je ziet wat ze op het scherm hebben (kunnen ze nog ff snel pr0n sites weg klikken)
Bier, Whiskey en Metal!!
Bedoel ik precies anderzompsy schreef op 09 April 2003 @ 13:44:
[...]
Als dat belangrijk is, check dan ook remotely anywhere (http://www.remotely-anywhere.nl/) deze is op de client te besturen met een internet-browser, en ook veel beheerdersmogelijkheden.
hmmm of bedoel je net andersom? nu twijfel ik...
Dat is wel waar maar gebruikers krijgen nu denk ik ook het idee dat we ook kunnen kijken als ze het niet merken..Lord_Mithril schreef op 09 april 2003 @ 13:55:
Denk dat de gebruiker er over het algemeen niet veel op tegen hebben.
Hier op mn stage @ Imtech gebruiken we NetMeeting en ik moet zeggen, het is een verlichting
scheelt je echt erg veel lopen en ook handig voor locaties.
denk dat als je de directie punten voor legt zoals deze dat ze er weinig op tegen hebben.
-effiecienter werken voor helpdesk
-sneller problemen opgelost (= meer tijd voor user om te werken)
-ze hoeven het niet te accepteren (althans dat zeg jij zelf over het progsel)
en als men het over privacy heeft, als je langs loopt zie je het toch ook
en je neemt het alleen maar over als men dat wilt. dus mag je aan nemen dat de users het niet erg vinden dat je ziet wat ze op het scherm hebben (kunnen ze nog ff snel pr0n sites weg klikken)
Verder denk ik dat de gebruikers zodra ze weten dat we het remote kunnen doen dat ze lui worden... Ohw.. 'k kan wel wat gaan proberen want ze kunnen het toch remote terug zetten.. Nu moeten ze nog langskomen en ik denk dat dat gebruikers nog wel een beetje afschrikt... of ni?
Werkelijk ideaal programma als er iemand problemen heeft met iets heel simpels op zijn pc. Belletje naar ons, nemen het scherm over, en lossen het probleem op. Lopen moeten we nu 50% minder, wat de tijd die we aan andere dingen kunnen besteden ten goede komt uiteraard.
En daar heb je een punt. Remote Control bespaart misschien veel tijd, maar omdat mensen het weten zullen ze vaker bellen met de helpdesk >> meer calls.apen-nootjes schreef op 09 April 2003 @ 14:08:
Verder denk ik dat de gebruikers zodra ze weten dat we het remote kunnen doen dat ze lui worden... Ohw.. 'k kan wel wat gaan proberen want ze kunnen het toch remote terug zetten.. Nu moeten ze nog langskomen en ik denk dat dat gebruikers nog wel een beetje afschrikt... of ni?
Het verspreid zich ook snel binnen een bedrijf... "ow bij mij hebben ze dat vorige week 'op afstand' opgelost" >> "ow dan ga ik ook even bellen". Terwijl ze er anders misschien niet voor zouden bellen.
Het werkt luiheid in de hand, dus je zal duidelijk moeten aangeven wat je wel en niet op afstand gaat oplossen en hoever je daarin gaat. Nooit overal op ingaan, soms verzoeken direct afslaan.
Verwijderd
Weppel schreef op 09 april 2003 @ 14:10:
Bij ons gebruiken we Remote Administrator v2.1, in een omgeving met ongeveer 12 werkstations.
Werkelijk ideaal programma als er iemand problemen heeft met iets heel simpels op zijn pc. Belletje naar ons, nemen het scherm over, en lossen het probleem op. Lopen moeten we nu 50% minder, wat de tijd die we aan andere dingen kunnen besteden ten goede komt uiteraard.
He, apen nootjes ! Bevalt je stage???
Remote administrator werkt ideaal. Ook over i-net.
Werkt prima als ik weer eens wat moet zoeken op kazaa en ik zit op mijn werk
Hoe ze erop gaan reageren...
Waarschijnlijk vinden ze het ideaal, Ze kunnen veel sneller geholpen worden.
En als ze klachten hebben, Zeg je gewoon dat ze sneller geholpen kunnen worden !
Sim-Pel !
je kan ook netmeeting gebruiken wordt standaard mee geleverd met windowsapen-nootjes schreef op 09 April 2003 @ 11:35:
We hebben hier op ons werk een heel mooi Remote Control programma gevonden (Goverlan 5.4). Dit programma spreekt ons heel erg aan kwa beheers mogelijkheden omdat de gebruiker dan niet voor elk klein wissewasje naar ons toe hoeft te komen maar dat we ook dingen remote kunnen gaan doen.
Alleen moet het programma nog wel goedgekeurd worden door de directie... Wordt zo'n programma vaker gebruikt in een groot bedrijf en wat zijn de voordelen en nadelen en hoe denken jullie dat gebruikers gaan reageren?
Metal to the bone
Ehj!!! Jij hierVerwijderd schreef op 09 April 2003 @ 14:14:
[...]
offtopic:
He, apen nootjes ! Bevalt je stage???
Remote administrator werkt ideaal. Ook over i-net.
Werkt prima als ik weer eens wat moet zoeken op kazaa en ik zit op mijn werk
Hoe ze erop gaan reageren...
Waarschijnlijk vinden ze het ideaal, Ze kunnen veel sneller geholpen worden.
En als ze klachten hebben, Zeg je gewoon dat ze sneller geholpen kunnen worden !
Sim-Pel !
Verder willen we b.v remote administrator niet gebuiken omdat je dan ook voor de clients moet betalen... is heeeel duur... hebben we voor een ander programma wat NetOp heet uit laten rekenen.. Waren we $90.000 kwijt alleen aan licentie's.. bij b.v Goverlan hoeft dat niet.. je hoeft alleen maar te betalen voor de host... = geen kosten voor clients...
Dat is vaak acceptabeler voor medewerkers.... Maar het blijven bedrijfseigendommen, die zij alleen voor zakelijke toepassingen mogen gebruiken... Als je toch niks te verbergen hebt?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Het kunnen weigeren van een remote sessie lijkt mij een goeie zaak: Dan weet je als gebruiker in ieder geval dat er niet zomaar stiekum wordt meegekeken. Bij ons kunnen we het zo instellen dat mensen uberhaupt niks merken als er meegekeken wordt, alleen is er (bijvoorbeeld wegens privacyoverwegingen) niet voor gekozen
Een nadeel kan zijn van dergelijke (losse) pakketten is dat die meestal passwordbased zijn, en als je eenmaal het password weet kun je alle machines overnemen; Wij werken zelf met een geintergreerde Remote Control(van Novell's ZENworks) waarbij de privilleges gewoon via de NDS-Tree worden geregeld en je die dus kunt delengeren naar wie je wilt op welke manier je wilt
Ik moet overigens wel toegeven dat ik zo nu en dan toch langsloop, puur en alleen om nog contact met de gebruikers te hebben
Het programma wat wij zouden gaan gebruiken is niet password based omdat je het programmatje alleen als administrator hebt.. Dit programma heeft dan een service die als dat nodig is bij de gebruiker wordt geinstalleerd waarna het programma gaat werken.... Remote overnemen of alleen maar meekijken... (je krijgt altijd een groot scherm met dat er meegekeken wordt...)Jaymz schreef op 09 April 2003 @ 17:53:
Remote Control scheelt je niet alleen het heen en weer lopen, mijn ervaring is dat als je langsloopt je over het algemeen langer bezig bent dan als het het remote doet: "Kijk hier ook ff naar" is een vaak gehoorde opmerking en daarnaast zijn er altijd "omstanders" die ook nog ff een klein probleempje hebben. Het product gaat zichzelf uiteindelijk wel terugverdienen
Het kunnen weigeren van een remote sessie lijkt mij een goeie zaak: Dan weet je als gebruiker in ieder geval dat er niet zomaar stiekum wordt meegekeken. Bij ons kunnen we het zo instellen dat mensen uberhaupt niks merken als er meegekeken wordt, alleen is er (bijvoorbeeld wegens privacyoverwegingen) niet voor gekozen
Een nadeel kan zijn van dergelijke (losse) pakketten is dat die meestal passwordbased zijn, en als je eenmaal het password weet kun je alle machines overnemen; Wij werken zelf met een geintergreerde Remote Control(van Novell's ZENworks) waarbij de privilleges gewoon via de NDS-Tree worden geregeld en je die dus kunt delengeren naar wie je wilt op welke manier je wilt
Ik moet overigens wel toegeven dat ik zo nu en dan toch langsloop, puur en alleen om nog contact met de gebruikers te hebben
Dat programma gebruikt gelukkig ook een beetje de directory structuur van windows omdat deze gebruikt maakt van de Admin$ van windows... deze is alleen maar voor adminstrators op het netwerk bij ons dus gebruikers kunnen het programma niet gebruiken.. ze kunnen wel leuk door de active dir gaan lopen op zoek naar een slachtoffer maar zodra ze proberen te connecten krijgen ze een melding dat ze niet gerechtigd zijn... GELUKKIG
Contact met de klanten is inderdaad af en toe ook wel leuk..
Als ik het zo lees hiero dan kleven er niet echt nadelen aan dit soort programma's of heeft iemand nog argumenten??
Ik snap het probleem niet helemaal. Remote control is alleen maar handig, wat jij aangeeft dat er dan meer calls komen is toch niet erg? Daar ben je toch voor, degene die hier lui is lijkt me niet de gebruiker, maar iemand anders...MetHod schreef op 09 april 2003 @ 14:13:
[...]
En daar heb je een punt. Remote Control bespaart misschien veel tijd, maar omdat mensen het weten zullen ze vaker bellen met de helpdesk >> meer calls.
Het verspreid zich ook snel binnen een bedrijf... "ow bij mij hebben ze dat vorige week 'op afstand' opgelost" >> "ow dan ga ik ook even bellen". Terwijl ze er anders misschien niet voor zouden bellen.
Het werkt luiheid in de hand, dus je zal duidelijk moeten aangeven wat je wel en niet op afstand gaat oplossen en hoever je daarin gaat. Nooit overal op ingaan, soms verzoeken direct afslaan.
Het word in veel bedrijven gebruikt, zover in elk bedrijf waar ik ben geweest zowiezo, tijd besparend. Tijd is geld, en dan bespaar je de gebruiker het wachten op het langskomen van de support medewerker.
Ik geef alleen maar aan dat er ook nadelen zijn. Als jij meer calls niet erg vind, prima, geef je meer uit aan personeel om die calls te beantwoorden.WasBak schreef op 09 April 2003 @ 21:09:
[...]
Ik snap het probleem niet helemaal. Remote control is alleen maar handig, wat jij aangeeft dat er dan meer calls komen is toch niet erg? Daar ben je toch voor, degene die hier lui is lijkt me niet de gebruiker, maar iemand anders...
Je moet als helpdesk (1e / 2e lijn) nooit "zomaar" alles gaan doen voor de gebruiker. Het argument "jij bent er voor de gebruiker" vind ik kortzichtig, het zit wel wat ingewikkelder in elkaar.
Ikzelf heb de introductie van Remote Control meegemaakt (Remote Adminstrator) binnen het een groot Nederlands bedrijf (destijds het grootste operationele NT domein ter wereld).
ptt ??MetHod schreef op 09 April 2003 @ 22:40:
[...]
Ik geef alleen maar aan dat er ook nadelen zijn. Als jij meer calls niet erg vind, prima, geef je meer uit aan personeel om die calls te beantwoorden.
Je moet als helpdesk (1e / 2e lijn) nooit "zomaar" alles gaan doen voor de gebruiker. Het argument "jij bent er voor de gebruiker" vind ik kortzichtig, het zit wel wat ingewikkelder in elkaar.
Ikzelf heb de introductie van Remote Control meegemaakt (Remote Adminstrator) binnen het een groot Nederlands bedrijf (destijds het grootste operationele NT domein ter wereld).
Ik zou het doen!
Verwijderd
Zo zou je bijvoorbeeld je eigen ideeën omtrent deze vraag kunnen posten:
Dat discussieert wellicht wat makkelijkerwat zijn de voordelen en nadelen en hoe denken jullie dat gebruikers gaan reageren?
(en topicstarter? Zou je je startpost (voortaan) wat willen uitbreiden? Bijvoorbeeld zelf een voorzetje op de voor en nadelen. Zo is er wat meer stof tot discussieren en heb je ook meer kans op een interessanter topic
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 23:51:
SG >> SA, met het verzoek aan apen-nootjes om zijn topicstart wat uit te breiden.
Zo zou je bijvoorbeeld je eigen ideeën omtrent deze vraag kunnen posten:
[...]
Dat discussieert wellicht wat makkelijker
Hoe komen jullie zo eensgezind?LuNaTiC schreef op 09 April 2003 @ 23:52:
SG --> SA
(en topicstarter? Zou je je startpost (voortaan) wat willen uitbreiden? Bijvoorbeeld zelf een voorzetje op de voor en nadelen. Zo is er wat meer stof tot discussieren en heb je ook meer kans op een interessanter topic)
Het ligt er een beetje aan hoe je de boel regeltMetHod schreef op 09 April 2003 @ 22:40:
[...]
Ik geef alleen maar aan dat er ook nadelen zijn. Als jij meer calls niet erg vind, prima, geef je meer uit aan personeel om die calls te beantwoorden.
Bij ons worden call's aangenomen door een "zogenaamde eerstelijns" die niet veel meer doet dan het onze kant opschoppen. Als de situatie zich leent voor Remote Control doe ik het. Het is niet zo dat mensen mij persoonlijk bellen
Dan ga je problemen krijgen als je mensen gaat krijgen die moeten kunnen remoten, maar geen Admistrator zijn.apen-nootjes schreef op 09 April 2003 @ 20:43:
[...]
Het programma wat wij zouden gaan gebruiken is niet password based omdat je het programmatje alleen als administrator hebt.. Dit programma heeft dan een service die als dat nodig is bij de gebruiker wordt geinstalleerd waarna het programma gaat werken.... Remote overnemen of alleen maar meekijken... (je krijgt altijd een groot scherm met dat er meegekeken wordt...)
Dat programma gebruikt gelukkig ook een beetje de directory structuur van windows omdat deze gebruikt maakt van de Admin$ van windows... deze is alleen maar voor adminstrators op het netwerk bij ons dus gebruikers kunnen het programma niet gebruiken.. ze kunnen wel leuk door de active dir gaan lopen op zoek naar een slachtoffer maar zodra ze proberen te connecten krijgen ze een melding dat ze niet gerechtigd zijn... GELUKKIG
Contact met de klanten is inderdaad af en toe ook wel leuk..
Als ik het zo lees hiero dan kleven er niet echt nadelen aan dit soort programma's of heeft iemand nog argumenten??
Zoals bij ons de eerstelijns ook mogen remoten maar toch echt geen Admin zijn
(zie dit stukje uitleg ps: je hebt hier gèèn Netware server voor nodig
[ Voor 6% gewijzigd door Jaymz op 10-04-2003 00:29 ]
Ik denk zelf dat het vooral voor de gebruikers een heel erg groot voordeel is omdat ze niet meer voor alles naar ons toe hoeven te komen. Ik zit op een zogenaamde Bring-in dus het is voor mij niet als voordeel dat ik minder hoef te lopen. Er zijn echter wel collega's die langs de desktops gaan. Ik doe de laptops.
Punt 1 is dus dat het lopen scheelt => lopen = tijd = geld = winst...
Punt2 is denk ik dat de gebruikers lui worden wat ook al eerder gezecht is omdat ze weten dat je een heleboel remote kan doen.. Waarom zou ik komen.. Je kan hetzelfde zien alsdat je het remote doet.
Punt3: ik denk dat gebruikers meer zoiets krijgen van je belt me nu op dus ik wil NU! Geholpen worden.
De mensen hebben nu al soms het idee dat we dingen remote kunnen doen en worden soms echt boos als je zecht dat dat niet kan.. Ik denk dat ze nog veel kwader worden als je ze opbelt om langs te komen.. Ze wilen dat niet, ze willen remote geholpen worden en dat je dan zecht dat dat niet gelijk kan.. Maarja.. We hebben ook lastige usertjes hiero...
Verder zijn de stukje's over Netware van Novell heel leuk maar heb ik niet zo veel aan omdat we hiero werken met Win2000 (Win2000????? Jah.. Win2000)
Ik weet niet hoe ver jullie organisatie is in Service Level Management (ITIL) en het opstellen / afsluiten van SLA's, maar dit is iets wat je duidelijk op papier moet zetten. Daarnaast moet het bekend zijn bij de gebruikers (en hun management) wat de afspraken zijn, wat jullie wel en niet doen.apen-nootjes schreef op 10 april 2003 @ 10:37:
De mensen hebben nu al soms het idee dat we dingen remote kunnen doen en worden soms echt boos als je zecht dat dat niet kan.. Ik denk dat ze nog veel kwader worden als je ze opbelt om langs te komen.. Ze wilen dat niet, ze willen remote geholpen worden en dat je dan zecht dat dat niet gelijk kan.. Maarja.. We hebben ook lastige usertjes hiero...
Het komt er inderdaad helemaal op neer hoe je de afspraken regelt. Daarnaast zullen er genoeg dingen zijn die je helemaal niet remote hoeft te regelen
Daar heb je wel wat aan: sinds versie 4 van ZEN heb je geen Netware server / client nodig; wel moet je eDirectory op je servers gaan draaien, zie ook: hierVerder zijn de stukje's over Netware van Novell heel leuk maar heb ik niet zo veel aan omdat we hiero werken met Win2000 (Win2000????? Jah.. Win2000)
Verwijderd
Dit programma kan over TCP/IP, NETBIOS/IPX, ISDN, PSTN (analoog) en diverse andere mogelijkheden verbinding maken.
Dit programma heb ik voor een half jaar bij een bedrijfsautomatiserings bedrijf gebruikt over Internet, via inbellen en via internet naar een gateway die daarna inbelt b.v. We zijn er super tevreden over (ook over de support!). Ze hebben een uitgebreide Knowledge Base.
Wat dit programma echt de moeite waar maakt is de snelheid, compatibiliteit en dat er bij de client een "Call for help" button zit, dus ze hoeven niet meer te bellen.
Met de nieuwe versie van NetOp kan je alles wat een ander Remote Control programma kan maar dan meer. Je hebt de Server en Client versie natuurlijk maar ook een GateWay.
Gebruikers kunnen aangemaakt worden op een Gateway, maar ook lokaal, en zijn heel specifiek in te richten wat rechten betreft.
De client, gebruiker, kan, als dat zo ingesteld is, niets wijzigen aan de instellingen of uberhaupt de service starten of stoppen.
Dus kijk eens op die website ....
Btw, ze hebben al een paar prijzen in de wacht gesleept!!!
Henk, Collega van Viper
De meeste argumenten zijn hierboven al genoemd...
Ik maak hier allen gebruik van Dameware NT Utilities (is voor NT/2k/XP)
voordelen aan het pakket zijn o.a.
-zodra ik het scherm overneem wordt de gebruiker netjes gewaarschuwd
-remote beheer van zowat alles wat binnen een NT (related) domein hoort (userbeheer, domainmembers, remoteshutdown, etc..)
-geen clientsoftware nodig (net als goverlan)
Je kan ook alleen de remote controler nemen als: DameWare Mini Remote Control
kijk maar eens hier
Ik krijg alleen af en toe term "bigbrother" toegeworpen maarja...
@apen-nootjes: 2000? wij werken hier met nt-4!
UnExPeCtAbLe zo te zien ook
typo's verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door chaosonline op 10-04-2003 21:21 ]
ook automatische clientsoftware installatie is heel erg prettig en snel!
www.dameware.com
Verder gebruiken we voor de connecties met de servers netsupport manager (wat ik nu ook thuis gebruik)...
Verder gaat het allemaal wel goed, gebruikers waarschuw ik eerst voor ik het systeem van hen overneem zodat ze even tijd hebben de boel af te sluiten etcetera....
Er zijn genoeg voordelen in ieder geval, nadeel is gewoon het onsociale en de prijs van sommige pakketten...
Deze plek is te koop.
Alleen moet ik officieel wel eerst telefonisch toestemming vragen voordat ik inlog op een pc...maar goed ..daar hebben we view-only voor
- Maar je maakt wel wat mee! -
Ik zit hier bij Philips Medical Systems (3.500 werkplekken op deze locatie, +/- 17.000 werkplekken wereldwijd), en we gebruiken Remote Administrator v2.1, dus op de vraag of het bij grote bedrijven ook gebruikt wordt: ja.apen-nootjes schreef op 09 April 2003 @ 11:35:
We hebben hier op ons werk een heel mooi Remote Control programma gevonden (Goverlan 5.4). Dit programma spreekt ons heel erg aan kwa beheers mogelijkheden omdat de gebruiker dan niet voor elk klein wissewasje naar ons toe hoeft te komen maar dat we ook dingen remote kunnen gaan doen.
Alleen moet het programma nog wel goedgekeurd worden door de directie... Wordt zo'n programma vaker gebruikt in een groot bedrijf en wat zijn de voordelen en nadelen en hoe denken jullie dat gebruikers gaan reageren?
Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD
Doe Baz de groeten van mij (schoonbroer in spe)DynaMikeY schreef op 10 april 2003 @ 16:38:
[...]
Ik zit hier bij Philips Medical Systems (3.500 werkplekken op deze locatie, +/- 17.000 werkplekken wereldwijd), en we gebruiken Remote Administrator v2.1, dus op de vraag of het bij grote bedrijven ook gebruikt wordt: ja.
En ondertussen wordt het Radmin-icoontje rechtsonderin roodDeviator79 schreef op 10 april 2003 @ 16:35:
Ik gebruik hier Radmin voor 60 pc's en ik vind het ideaal, het scheelt veel werk, en je kunt de users veel efficiënter helpen.
Alleen moet ik officieel wel eerst telefonisch toestemming vragen voordat ik inlog op een pc...maar goed ..daar hebben we view-only voor
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Ik heb hier ongeveer 5000 gebruikers verspreid over een terrein van ongeveer 5 bij 5 kilometer. En dan nog de bij gebouwen in andere plaatsen rond om het terrein waar totaal ook z'n 1000 medewerkers zitten. Deze gebruikers kunnen we allemaal remote overnemen en dat scheelt tijd, veel tijd. Vooral als een gebruiker aan de andere kant van het terrein zit met zijn pc.
Ik heb nog nooit een gebruiker horen klagen over het feit dat zijjn privicie in het geding kwam. Ze krijgen allemaal melding dat we hun scherm overnemen en wij moeten een wachtwoord invullen. Al onze gebruikers hebben geen lokale admin rechten dus zelf kunnen ze de benodigde programma's niet installeren.
Je kunt zelfs een control+alt+del zenden om zo in te loggen als admin. Dit is een van de grootste voordelen.
Dit programma hebben wij ook aan gedacht en uitgebreid getest.. Het probleem alleen is dat voor alleen onze locatie waar ik zit de prijs al $90000+ was.. niet echt een vriendelijk bedrag.. je moest namelijk ook de clients betalen.. Bij goverlan hebbie geen last van clients omdat alles met 1 admin programma werkt zonder client software (is maar een heel klein gedeelte van programma...Verwijderd schreef op 10 April 2003 @ 15:55:
Heb je ookal aan NetOp Remote control gedacht? http://www.netop.com
Dit programma kan over TCP/IP, NETBIOS/IPX, ISDN, PSTN (analoog) en diverse andere mogelijkheden verbinding maken.
Dit programma heb ik voor een half jaar bij een bedrijfsautomatiserings bedrijf gebruikt over Internet, via inbellen en via internet naar een gateway die daarna inbelt b.v. We zijn er super tevreden over (ook over de support!). Ze hebben een uitgebreide Knowledge Base.
Wat dit programma echt de moeite waar maakt is de snelheid, compatibiliteit en dat er bij de client een "Call for help" button zit, dus ze hoeven niet meer te bellen.
Met de nieuwe versie van NetOp kan je alles wat een ander Remote Control programma kan maar dan meer. Je hebt de Server en Client versie natuurlijk maar ook een GateWay.
Gebruikers kunnen aangemaakt worden op een Gateway, maar ook lokaal, en zijn heel specifiek in te richten wat rechten betreft.
De client, gebruiker, kan, als dat zo ingesteld is, niets wijzigen aan de instellingen of uberhaupt de service starten of stoppen.
Dus kijk eens op die website ....
Btw, ze hebben al een paar prijzen in de wacht gesleept!!!
Henk, Collega van Viper
Ik zit bij Siemens Nederland NV en dan locatie BCZ.. ook erg groot dus..DynaMikeY schreef op 10 April 2003 @ 16:38:
[...]
Ik zit hier bij Philips Medical Systems (3.500 werkplekken op deze locatie, +/- 17.000 werkplekken wereldwijd), en we gebruiken Remote Administrator v2.1, dus op de vraag of het bij grote bedrijven ook gebruikt wordt: ja.
Wat bij ons mee teld is dus ook de prijs want het moet niet te prijzig worden omdat het hele gebouw wel in 15min. lopen te berijken is... 't zou wel een uitkomst zijn om de mensen locatie Assen en Zwollen te helpen.. die hebben namelijk geen eigen systeembeheer en moeten dus 100+ km rijden om bij ons te komen..
[ Voor 20% gewijzigd door Apen-nootjes op 10-04-2003 20:29 ]
op de sales afdeling van dameware hiero :
das toch aanzienelijk minders als een $90000+ als je hierboven noemt,DameWare NT Utilities pricing:
Note: The pricing below is in U.S. Dollars for email registration only and does not include CD media and shipping charges.
Single User License $189.95 Buy Now...
3 User License $532.00 Buy Now...
5 User License $788.00 Buy Now...
10 User License $1,197.00 Buy Now...
15 User License $1,705.00 Buy Now...
20 User License $2,260.00 Buy Now...
25 User License $2,802.00 Buy Now...
30 User License $3,248.00 Buy Now...
40 User License $4,179.00 Buy Now...
50 User License $5,034.00 Buy Now...
100 User License $9,498.00 Buy Now...
150 User License $12,822.00 Buy Now...
--------------------------------------------------------------------------------
DameWare Mini Remote Control Pricing:
Note: The pricing below is in U.S. Dollars for email registration only and does not include CD media and shipping charges.
Single User License $89.95 Buy Now...
3 User License $254.00 Buy Now...
5 User License $373.00 Buy Now...
10 User License $567.00 Buy Now...
15 User License $810.00 Buy Now...
20 User License $1070.00 Buy Now...
25 User License $1327.00 Buy Now...
30 User License $1538.00 Buy Now...
40 User License $1979.00 Buy Now...
50 User License $2384.00 Buy Now...
75 User License $3508.00 Buy Now...
Larger license pricing available upon request
kweet niet wat goverlan moet kosten?
zie ook mn eerdere post hierboven
Van goverlan kost hetzelfde geintje $549 per licentie x 25 = $13,725.00
Scheelt wel inderdaad... Alleen vindt ik Goverlan toch een stuk beter werken...
Verwijderd
Dat icoontje haal je zo wegLauPro schreef op 10 april 2003 @ 16:46:
[...]
En ondertussen wordt het Radmin-icoontje rechtsonderin rood.
- Maar je maakt wel wat mee! -
Ik vind dameware snel genoeg werken (wij werken hier zelf nog met tokenring!apen-nootjes schreef op 11 April 2003 @ 08:35:
DameWare is inderdaad net zo iets als Goverlan... Goverlan werkt alleen veel sneller... niet zo'n vertraging... Dat werkt wel een stuk prettiger... We zouden van DameWare deze: 25 User License $2,802.00 Buy Now... versie moeten hebben dan...
Van goverlan kost hetzelfde geintje $549 per licentie x 25 = $13,725.00
Scheelt wel inderdaad... Alleen vindt ik Goverlan toch een stuk beter werken...
De vertragging (lees haperigheid) is bijna niet te merken, ja ok een window op bouwen gebeurt minder vloeiend als normaal...
We beheren ook een server met dameware (updates installeren enzo) en dat gaat perfect... die iets wat vertraging heeft voor mij geen nadelen...
Maar ok dat is persoonlijk beide kun je testen via de sharewares / trailversions toch?
iig succes met je keuze!
Is dit, het uitrollen van Remote-Control, trouwens een speciaal stage- / afstudeerproject?
Als er IETS niet lekker werkt qua remote control, dan is het wel Damewarechaosonline schreef op 10 April 2003 @ 21:37:
dameware is dan veel beter geprijst, ik weet niet hoeveel gebruikers (admins) jullie nodig hebben?
op de sales afdeling van dameware hiero :
[...]
das toch aanzienelijk minders als een $90000+ als je hierboven noemt,
kweet niet wat goverlan moet kosten?
zie ook mn eerdere post hierboven
Echt een afrader, imho.
Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD
hoezo dan?DynaMikeY schreef op 11 April 2003 @ 17:07:
[...]
Als er IETS niet lekker werkt qua remote control, dan is het wel Dameware
Echt een afrader, imho.
wat zijn je argumenten daarvoor dan... ik ben wel benieuwd!
Nope is geen stageproject.. is gewoon iets waar ze mee bezig zijn om in te voeren bij ons op het werk en we zijn verschillende programma's aan het testen en kijken hoe elk programma werkt (nouja.. productafdeling doet dat... Wij doen dat ook alleen dan alleen de trials zegmaar...)chaosonline schreef op 11 April 2003 @ 12:16:
[...]
Ik vind dameware snel genoeg werken (wij werken hier zelf nog met tokenring!)
De vertragging (lees haperigheid) is bijna niet te merken, ja ok een window op bouwen gebeurt minder vloeiend als normaal...
We beheren ook een server met dameware (updates installeren enzo) en dat gaat perfect... die iets wat vertraging heeft voor mij geen nadelen...
Maar ok dat is persoonlijk beide kun je testen via de sharewares / trailversions toch?
iig succes met je keuze!
offtopic:
Is dit, het uitrollen van Remote-Control, trouwens een speciaal stage- / afstudeerproject?
't ging me ook nog niet eens zo heel erg over welk programma nou beter is.. dat zoekt de productafdeling maar uit.. 't ging meer over de reacties van gebruikers
Wat ik tot nu toe een beetje begrepen heb is dat gebruikers er alleen maar blij mee zijn..Ík dnek oook dat we meer storingen kunnen gaan doen op een dag op deze manier dus allemaal goed... Andere inzichten iemand?
De Klanten of gebruikers zullen het geweldig vinden.
Terwijl jullie veel werk besparen door niet meer voor het meest knullige naar iemand te lopen of lange discussie met iemand te hebben, om diegene wat aan het verstand te krijgen
ach en je scoort bij de gebruikers die niet in hetzelfde gebouw zitten.
Let op een paar dingen.
Kies een pakket met goede security opties. Dus dat niet iedereen er gebruik van kan maken en er moet altijd gebruikers bevestiging zijn voor een remote sessie.
Nog belangrijker. wees open richting Directie en leg het voor bij de ondernemingsraad.
(als je die hebt)
Leg uit wat je kunt en met nadruk wat de voordelen zijn.
Doe je dat niet, dan loop je grote kans, dat je wordt terug gefloten.
Gebruikers denken echt dat je alles op afstand kunt doen, dus die gedachten moet je wegnemen.
Wij supporten op die moment 1000 gebruikers.
Hiervoor gebruiken wij Netwizard (software distribution/Asset beheer) met reachout.
Binnenkort gaan we over op Netwizard 5.1 met Remotely Anywhere.
Op dit moment ben ik druk bezig met het pre-configureren van Remotely Anywhere met echt het nadruk op security en ervoor zorgend dat het transparant is.
Ik merk gewoon dat iedereen dit het belangrijkste vind, en dat men er dan weinig moeite mee heeft.
Hoe anders is het wanneer ik een software distributie doordruk, waarmee we weer een policy zetten ofzo. Ze zien dit niet gebeuren, dus dat wordt als veel minder prettig ervaren.
Gelukkig weten ze het dat het kan. en de OR heeft toestemming gegeven.
Bij ons had het management de eis dat we 200 extra werkplekken konden ondersteunen met dezelfde mensen. Dat is ons dan ook gelukt.
Let wel dat wij dan ook een pakket voor software distributie gekocht hebben.
Maar het verdient zich wel terug en het staat tevens professioneel.
To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab
Verwijderd
Het heet RCO (Remote Control Option) en is een onderdeel van TNG Unicenter.
Bij dit tool moet de gebruiker eerst nog een wachtwoord invullen voordat jij zijn machine kan overnemen.
Hierdoor weet de gebruiker dus altijd dat jij op zijn machine bezig bent.
Wij gebruiken dit intern en ook voor onze externe klanten op ongeveer 10.000 machines en het werkt geweldig.
Het enige nadeel voor een klein bedrijf zal zijn dat het programma ook z'n eigen servers nodig heeft om alles in goede banen te leiden.
Verwijderd
Remote Control
Remote Office Manager
http://www.aledensoft.com/
download
http://www.download.com/R...10553771.html?tag=lst-0-1
Welkom op GOT
alienden, dank voor de tip maar dit topic gaat helemaal niet over het opsommen van remote control programma's
Omdat deze discussie al tijden stil ligt, sluit ik het topic dan ook. Als iemand graag verder discussieert hoor ik het wel via Schop een Modje
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Dit topic is gesloten.
![]()