[Netscape / IE] Hover style attribute

Pagina: 1
Acties:

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

Topicstarter
Iedereen kent het wel denk ik, het hover attribute voor links..

A.class:Hover
{
blaat
}

Het grappige is, in Netscape 7 werkt het hover attribute ook voor TD's..

TD.class:Hover
{
blaat
}

Maar IE slikt dit niet helaas.

Mijn probleempje: Ik ben met een site bezig waarbij we eigenlijk GEEN javascript willen gebruiken maar wel leuke mouseovereffectjes willen hebben op links e.d. Maar sommige mouseover-effecten zien er gewoon niet uit als je ze alleen op een Anchor loslaat, ik wil bijvoorbeeld ook de bovenliggende TD beinvloeden.. Dit alles zonder events te capturen.

Weet iemand hoe ik het Hover attribute op andere elementen ook in IE aan de praat kan krijgen?

Download my music on SoundCloud

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:23

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

.HTC en behaviors zijn de woorden waarnaar je zoekt

maar ook deze werken met javascript en staan dus uit als javascript uitstaat.

mag ik vragen wat er tegen is op gebruik van javascript in een pagina?

[ Voor 61% gewijzigd door RM-rf op 09-04-2003 11:36 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:00

MAZZA

Barbie is er weer!

Dat werkt niet zonder javascript in Internet Explorer. Opera en Mozilla slikken het idd wel. Wil je het ook in IE dan moet je toch echt JS gebruiken ben ik bang..

Overigens kunnen de onmouseover effecten dmv CSS en JS (voor IE) prima met elkaar overweg. Een simpele onmouseover is niet zo'n drama toch? :)

[ Voor 32% gewijzigd door MAZZA op 09-04-2003 11:38 ]

• dominic

dominic

will code for food

Topicstarter
Het is niet zo'n drama idd, ik kan het nu redelijk oplossen door die Hovers te assignen aan TD's zodat Netscape het slikt, en de Anchors op 100% width en height te zetten, iets dat IE slikt en Netscape weer niet, dus uiterlijk heb ik het voor elkaar, wil het alleen zo netjes mogelijk oplossen.

We hebben iig op dit moment een site die 100% conform w3c standaarden is (0 errors, i.t.t. http://www.w3.org, die 5 errors kent :D ) en eigenlijk in bijna alle grafische browsers werkt, of javascript nou aan staat of uit staat dus op die lijn wil ik doorgaan..

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:06

crisp

Devver

Pixelated

MAZZA schreef op 09 april 2003 @ 11:37:
Dat werkt niet zonder javascript in Internet Explorer. Opera en Mozilla slikken het idd wel. Wil je het ook in IE dan moet je toch echt JS gebruiken ben ik bang..

Overigens kunnen de onmouseover effecten dmv CSS en JS (voor IE) prima met elkaar overweg. Een simpele onmouseover is niet zo'n drama toch? :)
Volgens de changelog van de nieuwste Opera beta ondersteund Opera het nu ook alleen nog maar voor links:
More features

* :hover and :active now only apply to links (as in, hover and/or active without any other selector)
Oftewel: ze halen een feature eruit en noemen dat 'more' 8)7
(nb: ik heb deze versie nog niet zelf getest)

Intentionally left blank

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:00

MAZZA

Barbie is er weer!

Daar heb ik dus een hekel aan he.. Random functies in en uit je browser mikken. Doe iets of doe iets niet :X :X Echt matig is dat als je werk af is en 100% werkt met de op dat moment bestaande browsers en na een update van een bepaalde browser NIET meer.

Matig matig :{

• dominic

dominic

will code for food

Topicstarter
MAZZA schreef op 09 april 2003 @ 11:50:
Daar heb ik dus een hekel aan he.. Random functies in en uit je browser mikken. Doe iets of doe iets niet :X :X Echt matig is dat als je werk af is en 100% werkt met de op dat moment bestaande browsers en na een update van een bepaalde browser NIET meer.

Matig matig :{
Kan het begrijpen, zie dat in in bepaalde features van IE, die na een paar updates ineens niet meer 'goed' werken..

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:10
dominic schreef op 09 april 2003 @ 12:40:
[...]

Kan het begrijpen, zie dat in in bepaalde features van IE, die na een paar updates ineens niet meer 'goed' werken..
Je bedoelt zeker het chromeless window? :+

Dat was eigenlijk geen feature, maar een bug.

• dominic

dominic

will code for food

Topicstarter
InZane schreef op 09 april 2003 @ 12:51:
[...]

Je bedoelt zeker het chromeless window? :+

Dat was eigenlijk geen feature, maar een bug.
Dat soort dingen idd.. Bugs zijn in mijn mening hetzelfde als features :+

Pagina: 1