Toon posts:

Game films

Pagina: 1
Acties:
  • 409 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kheb laatst Resident Evil the movie gezien... omg wat een *** film zeg.. het verhaal hangt helemaal niet goed aanelkaar, en de acteurs zijn zo B als het maar kan. Het lijkt ook niet eens op RE het spel. Er zijn gewoon een stuk of 800 zombies in 1 ruimte... en ik vind ze er in t spel echter uit zien (Zegt genoeg dacht ik zo) De makers van de film dachten op het eind.. nu moeten we snel alles inelkaar proppen..anders krijgen we de film niet af.. dat is te zien aan de ongelovelijk rare Hunter... die ineens in een soort t-rex gemixt met een leguaan verandert..en dat is dan weer erg slecht geanimeerd.. shrek was nog realistischer

Kheb nog wel wat Game Films gezien.. zoals: Mortal Kombat, Street Fighter, Tomb Raider (en mag ik Spider-man ook meerekene ?) waarvan alleen Tomb Raider een goede film was, wat waarschijnlijk komt doordat die film als enige een acteur met gevistigde naam heeft (The bone collector, Gone in 60 sec.)

Mortal kombat was wel vermakelijk.......toen ik 10 was... en street fighter is net zo goed als de acteer kwaliteiten van Jean Claude van Damme.

wat zijn jullie ervaringen met de bovengenoemde films, en mischien met de films die ik heb gemist

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:22
Tja inderdaad vond resident evil film echt bagger ... je hebt totaal gelijk van het laatst ff snel inelkaar zetten anders krijgen we hem niet op tijd af. Het leukste vond ik wel met die lasers in die hal die door je heen sneden ... maar verder was het saai.

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Verwijderd

anders haal je ffkes oude koeien uit de sloot. Heel veel mensen zeggen dit altijd. Ik vind gewoon dat Tomb Raider vet blijft: Angelina :*

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:27

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je hebt wel een beetje gelijk. Resident Evil is slecht gemaakt.
Mortal kombat is nog steeds vermakelijk, net zoals Street Fighter.

Superman vond ik ook wel gaan, maar het is eigenlijke een zwaar tegenvallende film. De enigste leuke van de supermanfilm is is met die acteur die nu in een rolstoel zit.

Spiderman the Movie vind ik op zich ook een slechte film. De verhaallijn klopt niet echt, er zijn dingen toegevoegd die niet eens waar zijn ( als je de tekenfilm/strip kent). Het enigste wat leuk was, is Mary Jane :P

[ Voor 28% gewijzigd door Outerspace op 09-04-2003 11:32 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Nou Tomb raider vet?

Vond ik mk1 nog leuker. De kwaliteit van een film wordt niet bepaald door de Cupmaat he jongens.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

Sjah...ik vond Resident Evil best een vermakelijke film, een lekker domme actiefilm, die moeten er ook zijn. Dan heb ik alleen niet gekeken naar de vergelijkingen met het spel, aangezien ik Resident evil toch niet speel :) En zeggen dat Tombraider de enige is met een gewaardeerd acteur is nogal kort door de bocht en daar doe je Milla Jovovich (Kuffs, 5th Element, Joanne of Arc) te kort mee.

Maar goed, bottom line is dat geen enkele film gebaseerd op een spel een topfilm is (nee Tombraider ook niet). Mortal Kombat was grappig maar even hersenloos als het spel, Streetfighter was lachwekkend slecht

Spiderman mag je niet meerekenen, die film heeft niets met spellen te maken. Spidey is een stripheld waar ze spellen en films van maken, niet andersom.

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-01 13:11
weer zo'n nutteloos topic. Als het aan de topicstarter had gelegen waren alle acteurs computer animated en alle omgevingen gerendered in 3DSMAX, grow up en ga es ergens over discussieren waar je wel verstand van hebt. Blijkbaar heb je totaal geen verstand van films en ga je eens per jaar naar de bios. :r

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-10-2025
Wat zitten jullie toch over RE te zeuren.
Ik vond het juist wel een leuke film.

Ik vond hem nog leuker dan Tomb Raider.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Verwijderd

Vanitas schreef op 09 april 2003 @ 11:48:

neh, Tomb Raider vind ik tog leuker, ik heb gewoon een rare voorkeuze voor films, ik vond bijvoorbeeld RE gewoon een leuke geinige actiefilm... net zoals Rudi zegt, die moeten er ook zijn... en TR vind ik ook gewoon een geinige film...

kijk, het niveau van Leon of Boondock Saints (men favo films :D ) zullen ze nooit bereiken, maar dat is ook niet de bedoeling...

Verwijderd

Topicstarter
RaVeNgEr schreef op 09 April 2003 @ 11:44:
weer zo'n nutteloos topic. Als het aan de topicstarter had gelegen waren alle acteurs computer animated en alle omgevingen gerendered in 3DSMAX, grow up en ga es ergens over discussieren waar je wel verstand van hebt. Blijkbaar heb je totaal geen verstand van films en ga je eens per jaar naar de bios. :r
Hoezo waren dan alle acteurs computer animated? dat slaat nergens op..En ik heb geen verstand van films.. zucht ik denk dat ik toch wel redelijk wat films heb gezien. Kraak svp alleen mensen af die je kent, of waar je meer over weet dan hun nickname. Favo acteur van mij is Edward Norton..en favo film is American History X < if you wanted some more info over mij en me films..

en ik ga rond de 10 keer per jaar naar de bios, dat valt wel mee dacht ik zo, heb thuis rond de 70 dvd's liggen, dus heb geen id waar je t gebazel allemaal vandaan hebt. Graag weer ontopic.. Game Films, daar ging t over ^^

• M@NIC
  • Laatst online: 26-01 11:29
RaVeNgEr > als je niet op een normale manier kunt discussieren hou je je er maar buiten.

Verwijderd

Tja, op de een of andere manier krijgen ze het inderdaad iedere keer weer voor elkaar om brakke verfilmingen van games te maken. De verhaallijnen zijn meestal niet boeiend genoeg om een film van te maken, de personages niet diep genoeg uitgewerkt, en de actie ligt er te dik bovenop.
Toch jammer, aangezien er best games zijn waar een mooie film van te maken is (Command & Conquer bijvoorbeeld, GDI vs. NOD zou best leuk uitgewerkt kunnen worden), maar dat zijn dan toch films die niet aanslaan bij "het grote publiek".

Verwijderd

Wat dachten jullie van de Bond 007 adventures?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2003 12:25 ]

Verwijderd

ik vond Final Fantasy toch echt wel een hele vette film, als je dat hier ook bij mag tellen (tis wel film van een game, maar wel computer animated :))

Tomb Raider was wel geinig, niet echt super film :)
Mortal Kombat is van Power Rangers niveau :P
Spiderman vond ik een erg leuke film, iets minder dan ik had verwacht, dat wel. En is ook meer een film gebaseerd op een strip dan op een game (oooooit heel vroeger 2D spider-man :P de 3d spiderman spellen kwamen juist vanwege de film)

Verwijderd

Topicstarter
Der komen ook nog films van Perfect Dark (weet niet of dat door de switch van Nintendo naar Microsoft nog door gaat) en Metroid Prime. Denk dat vooral die laatste ERG moeilijk zal zijn om te verfilmen, en zal dus ook wel floppen :(

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Verwijderd schreef op 09 april 2003 @ 12:25:
Wat dachten jullie van de Bond 007 adventures?
Dat is het omgekeerde ;) net als meerdere films...
Dat zijn spellen die gamaakt zijn na aanleiding van een film :P
Dat gaat ook niet altijd even leuk....

Maar over game films.. ik hoop dat ze het bij Metroid goed aanpakken :/

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Verwijderd

Veel van zulke films worden verpest door té veel special effects.
Niet mooi IHMO.

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-01 09:45
van al die films vind ik MK1 en Resident evil het beste.
MK1 niet vanwege verhaal maar hij zat gewoon lekker in elkaar. en de gevechten waren nog een beetje geloofwaardig (mk2 was bout. Raiden veranderen.. tss die vond ik juist zo cool in deel 1)

RE vond ik wel leuk vanwege de snelheid. hij loopt lekker door.
en idd het lijkt niet op de games.. maar das omdat dit VOOR de games is ;)
aan het einde van de film zie je pas dat ze in de stad zijn. waar het spel dus begint ;)

en de rest van de films? Tomb Raider was wel aardig maar niet dat je zegt leuk.
Final fantasy, wel aardig maar ik had em liever echt zoals FF gehad. dus magie enzo.
Streetfighter.. no comment, leuk om te kijken als je je verveelt maar verder :r

conclusie.
Super Mario Bros the movie RULED!! 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door LordMithril op 09-04-2003 12:41 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

• kamerplant
  • Niet online
De gamefilms die ik heb gezien is TombRaider (was oke :)), Final Fantasy (zeer goed :P), Resident Evil (leuk :)) en Spiderman (goede :)). Ik ben niet zo'n filmfreak :P

Maarja, het is vind ik vrij logisch dat er van games regelmatig films worden gemaakt. Het is gewoon een groot stuk extra reclame. Mensen die uren/dagen aan deze serie games hebben besteed zijn er vaak bij voorbaat al in geinterreseert, dus zal een deel hiervan de film in de Bios zien en dan is het kasaa. ;)
Plus dat daarbij komt dat het makkelijker is om aan een iedee te komen. Het enige nadeel is dat je hierdoor gelimiteerder bent qua verhaal/uitvoering.

Vooral die vorm van reclame, erg belangrijk om een succesvolle film te maken.

🌞🍃

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 april 2003 @ 12:24:
Tja, op de een of andere manier krijgen ze het inderdaad iedere keer weer voor elkaar om brakke verfilmingen van games te maken. De verhaallijnen zijn meestal niet boeiend genoeg om een film van te maken, de personages niet diep genoeg uitgewerkt, en de actie ligt er te dik bovenop.
Nou bij de spellen die geschikt zijn voor verfilming is het net andersom eigenlijk...het verhaal en de karakters die in, zeg 60 uur speeltijd, worden verteld moeten ze in een film proppen van 2 uur...ja dan wordt het wel oppervlakkig ja. Hetzelfde geld voor verfilmde boeken...daar zijn maar twee goede van eigenlijk The Green Mile en The Shawshank Redemption. Maar goed, daar gaat dit niet over :)

• BlackMage
  • Laatst online: 23-01 00:24
Resident Evil vond ik helemaal niet zo slecht.
Mortal Kombat 1 was ook nog redelijk, deel 2 viel tegen.
Street Fighter vond ik ook wat matig
En de topper: Double Dragon ! Die was zoo cool :)

Maar het is volgens mij ook echt moeilijk om een goede film te maken van een game. Vooral omdat er gewoon geen dingen bij verzonnen kunnen/mogen worden omdat het dan geen film meer is van een spel wat wel de bedoeling is.

En als je een film maakt over een spel, zal waarschijnlijk de film niet beter zijn dan het verhaal achter het spel (MK en SF hebben amper verhaal, Resident Evil en Tomb Raider redelijk (in mijn ogen)) Als ze een film zouden maken van een spel met een erg goed en diep verhaal dan zal de film denk ik ook wel beter worden

Verwijderd

Topicstarter
Ik was dus toch 1 vergeten ja :) Double Dragon vond ik ook zeer stoer, goede actie en enorme humor. *schaamt zich voor het vergeten van Double Dragon*

• nixan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-01 04:32

nixan

and then?

off-topic:
Max Payne lijkt mij prima materiaal voor een film.
Een beetje een Seven-sfeertje, altijd regen en donker.

where is my car?

Verwijderd

nixan schreef op 09 april 2003 @ 14:18:
off-topic:
of Metal Gear Solid

• Brent
  • Laatst online: 12:34
nixan schreef op 09 april 2003 @ 14:18:
off-topic:
idd, als daar een film van komt ga ik die zeker zien.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

hmmm... ik heb alleen disk 1 gezien van resident evil en dan vond ik tot nu toe nog wel een aardige film... :)

maar voor de rest zijn alle game films gewoon bagger en tomb raider.. tja dat is gewoon een goede film :)

Verwijderd

een film over mgs1 lijkt me wel wat om daar een film over te maken zit een goed verhaal in. het kan lukken mits je een goede regisieur heb

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

hmm wat hier net gezegd werd over het verfilmen van een boek, ik kan je zo nog 10 titels geven waar goede films uit voortgevloeit zijn (tom clancy rings a bell ??)

Verder is het vaak zo dat vanuit een spel je gewoon geen goeie film kan maken... Hoeveel geld je er dan ook in wil pompen dat werkt over het algemeen gewoon niet. Spidey komt ook niet uit het spel maar vanuit zijn stripboeken, net zoals superman.

Nee als je een film van een spel maakt zal je het toch echt geanimeerd moeten doen... De films vallen gewoon tegen omdat je bepaalde verwachtingen en 'feel' bij zoiets hebt, dat kan je als regisseur heel moeilijk uitbeelden...

Daarentegen wil het inverse uiteraard wel goed slagen, maar daar hebben we het niet over (ik noem een magnifieke bladerunner... :> :9~)

Deze plek is te koop.

Verwijderd

nixan schreef op 09 April 2003 @ 14:18:
off-topic:
Is ook een te dun verhaal, en die film wordt dan gewoon een slap Matrix-aftreksel met bullettime...
Dan heb je dus gewoon de zoveelste game/actiefilm..

• CU2morO
  • Laatst online: 31-01 20:32
ik zit nog steeds te wachten op de verfilming van Half-Life... :P

Verwijderd

geef mij maar een goede verfilming van Zelda :9

Verwijderd

Topicstarter
lol ja Zelda... dat zou wel funny zijn ^^

Met als Link Christian Slater en Zelda gespeeld door Cameron Diaz :D

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10-2025

Collaborator

You! Cake or Death?

Resident evil is ene lekkere actie movie waarover je niet te veel moet nadenken :)
ik vond het een leuke film :)

This space is occupied

• Enigma69855
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03-2022

Enigma69855

Candle in my eye.......

Final Fantasy is wel aardig, Resident Evil en Tomb Raider zijn gewoon voor de actie. Verhaal is iig niet sterk.

Wegens verhuizing te koop gevraagd: Sociaal leven in omgeving Arnhem

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-02 22:35
CU2morO schreef op 09 April 2003 @ 17:51:
ik zit nog steeds te wachten op de verfilming van Half-Life... :P
ik ook! Half-life vond ik echt zo spannend! (ok, ik was toen iets van 14 ofzo,maar toch :P ) Dat verhaal is gewoon super vet, maar dat komt vast ook omdat ik van sience fiction houd.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Verwijderd

De streetfighter anime vond ik heel erg goed, toen ik hem jaren geleden zag, maar dat is dan ook getekent, wat het een stuk makkelijker maakt.

• BlackMage
  • Laatst online: 23-01 00:24
Final Fantasy: The Spirits Within vind ik niet echt een film die over Final Fantasy gaat. Het is geheel anders, het enige wat ermee te maken heeft is de naam en "Sid" (Cid)

Verwijderd

Ik heb RE afgelopen week op dvd gekocht en voor het horror genre vind ik Resident Evil dus wel een goede film. De donkere kille sfeer is goed verwezenlijkt en een horror film heeft bijna nooit een goed verhaal. En het geluid en vooral de DTS track is echt zo goed, vooral als je een fatsoenlijke geluidsinstallatie hebt.

Het is wel jammer dat regisseur George "Night of the Living Dead" Romero vroegtijdig opstapte en vervingen werd door Paul Anderson, anders had het misschien wel een meesterlijke film kunnen worden :)

Het is een lekker ouderwetse popcorn film met veel actie en spanning en zeker de moeite waard als je beschikt over een fatsoenlijk beeld en geluidsinstallatie.

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 11:26:

*blaat

Kheb nog wel wat Game Films gezien.. zoals: Mortal Kombat, Street Fighter, Tomb Raider (en mag ik Spider-man ook meerekene ?) waarvan alleen Tomb Raider een goede film was, wat waarschijnlijk komt doordat die film als enige een acteur met gevistigde naam heeft (The bone collector, Gone in 60 sec.)

*blaat
Dus jij zegt hier als ik het goed begrijp gewoon dat je Tombraider wel goed vond alleen maar omdat er een acteur in speelde die bekend is? met andere woorden als het een andere onbekende actrice was geweest dan had je het ook een ruk-film gevonden. Nou sorry hoor maar dat vind ik echt helemaal nergens op slaan..

En ik wil nou niet lullig doen maar zo slecht was Resident Evil nou ook weer niet...

Ik vind dit eigenlijk best wel triest beetje films afzeiken, als jij denkt dat je het beter kunt dan wordt je toch lekker regiseur en dan maak je zelf maar even zo'n film... die dan vervolgens genadeloos de grond in getrapt wordt door de zogenaamde mensen die zich critici noemen (of door die Albert Verlinden van RTL Boulevard, want die kan nl. ook alleen maar mensen afzeiken!).
BlackMage schreef op 09 April 2003 @ 20:32:
Final Fantasy: The Spirits Within vind ik niet echt een film die over Final Fantasy gaat. Het is geheel anders, het enige wat ermee te maken heeft is de naam en "Sid" (Cid)
Nou ben ik niet zo'n hele grote Final Fantasy kenner (ik heb de film wel gezien btw.) maaruh is het niet zo dat de verschillende FF games onderling dus ook helemaal niks met elkaar te maken hebben :?

[ Voor 17% gewijzigd door Dark_M op 09-04-2003 21:07 ]

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

Verwijderd

DarK_M schreef op 09 april 2003 @ 21:05:
[...]

Dus jij zegt hier als ik het goed begrijp gewoon dat je Tombraider wel goed vond alleen maar omdat er een acteur in speelde die bekend is? met andere woorden als het een andere onbekende actrice was geweest dan had je het ook een ruk-film gevonden. Nou sorry hoor maar dat vind ik echt helemaal nergens op slaan..

En ik wil nou niet lullig doen maar zo slecht was Resident Evil nou ook weer niet...

Ik vind dit eigenlijk best wel triest beetje films afzeiken, als jij denkt dat je het beter kunt dan wordt je toch lekker regiseur en dan maak je zelf maar even zo'n film... die dan vervolgens genadeloos de grond in getrapt wordt door de zogenaamde mensen die zich critici noemen (of door die Albert Verlinden van RTL Boulevard, want die kan nl. ook alleen maar mensen afzeiken!).
Resident Evil sloeg nergens op. Je moest de games al goed kennen wilde je het verhaal wat volgen, voor de rest was het gewoon een standaard-simpele actiefilm. Helaas door het gebrek aan vette special effects en een leuk einde niet eens een leuke ook niet...

Of ik het zelf beter kan, weet ik niet. Ik ga het iig wel proberen met een paar maten. We zijn het script al aan et schrijven :X

Verwijderd

Was mortal kombat (de film) niet VOOR het spel? En 2 erna? Kan het verkeerd hebben maar ik meende toch echt dat het spel gemaakt was naar de film en niet andersom...magoed dat terzijde vond ik het een friggin goede film voor die tijd. Mortal kombat 2 niet, die was knudde omdat ze weer zonodig de technieken die ze hadden moesten laten zien waardoor je inderdaad power rangers achtige gevechten krijgt...

Tomb raider vond ik een goede film. Ik denk dat dat komt omdat de muziek goed gekozen is en het verhaal ook wel aardig zelfbedacht is, dus ze houden niet teveel vast aan het verhaal. Daardoor heb je originele actiescenes en lijkt het een stuk beter dan wanneer je al weet wat je kunt verwachten...

Spiderman is een meesterlijke film. Ze hebben het stripverhaal precies goed weergegeven imho en zodra het iets minder boeiende actiegedeelte komt is het verhaal al sterk genoeg opgebouwd om de kijker tevreden te stellen. . .

Resident Evil heb ik niet gezien en ga ik ook niet zien, dus daar kan ik niet over oordelen.

Verder vraag ik me af wat nou precies het probleem is dat jij in films ziet. Zoals al opgemerkt door andere posters geef je niet echt een duidelijke motivatie van wat er niet is en wel is dat je irriteert, behalve het acteerwerk. En 10 keer per jaar bios is niet bepaald veel...dus een criticus ben je nog niet :P Niet dat ik dat wel ben hoor :+

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Verwijderd schreef op 09 april 2003 @ 21:19:
[...]

Resident Evil sloeg nergens op. Je moest de games al goed kennen wilde je het verhaal wat volgen, voor de rest was het gewoon een standaard-simpele actiefilm. Helaas door het gebrek aan vette special effects en een leuk einde niet eens een leuke ook niet...

Of ik het zelf beter kan, weet ik niet. Ik ga het iig wel proberen met een paar maten. We zijn het script al aan et schrijven :X
Je moest de games al goed kennen? Ik heb alleen Resident Evil 1 gespeeld.. nouja gespeeld... hooguit een half uurtje ofzo toen was ik er alweer zat van (niet echt mijn type game nl.)
Over het einde kan ik je niet helemaal volgen aangezien het een film is met een open einde (zeer open kan je wel stellen)... ik ga er tenminste vanuit dat er zeker een deel 2 komt.

Ik kan je alleen maar veel succes wensen met je film laat ff weten op GOT wanneer die in premiere gaat :p

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

• AproK
  • Laatst online: 14-03-2024
ELKE film dat ik gezien heb dat samenhangt met een spel, zuigt gewoon hard, verhaal is er eigenlijk meestal gewoon niet

van film naar game wil soms wel lukken, maar zelfs dat is af en toe ook beetje brak

das mijn mening dus :P

Check mijn knowledge base!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik vind die van Red Alert 1 nog altijd érg goed.. :9

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 21:19:
Was mortal kombat (de film) niet VOOR het spel? En 2 erna? Kan het verkeerd hebben maar ik meende toch echt dat het spel gemaakt was naar de film en niet andersom...magoed dat terzijde vond ik het een friggin goede film voor die tijd. Mortal kombat 2 niet, die was knudde omdat ze weer zonodig de technieken die ze hadden moesten laten zien waardoor je inderdaad power rangers achtige gevechten krijgt...
de MK-film kwam na MK2 uit... en voor deel 3

• ravenger
  • Laatst online: 09-01 13:11

Modbreak:
Mail maar...

[ Voor 22% gewijzigd door M@NIC op 10-04-2003 07:08 ]

• Gaius
  • Niet online
Even voor de topic starter: Geen kwaad woord over Milla Jovovich, anders krijg je met mij te doen. >:)

Maar ff serieus, films over spellen zullen meestal erg tegenvallen, veel mensen willen het spel namelijk net ff anders verfilmd zien. Beter verhaal, andere acteurs, of andere special effects. Zelfde geld voor verfilming van boeken.
Zo vind ik bijvoorbeeld dat er gewoon geen goede verfilming van Dune is. Overigens kwam het spel Dune na de film Dune.

Maar goed, de films moet je gewoon zien als leuke tussendoortjes, leuke special effects, mooie dames, geen verhaal. Zie Mortal Kombat I & II, Resident Evil, Final Fantasy etc etc.

Een verfilming van C&C zou een slecht idee zijn, lijkt mij. Sowieso lijkt een verfilming van een RTS spel mij een slecht idee. 1,5 Uur naar het opbouwen van bases kijken, om vervolgens een tank-rush te zien en dat 9 keer achter elkaar (9 levels), lijkt me niet geweldig. Hoewel de Red Alert serie wel een pluspunt heeft natuurlijk: Tanya :+

Een verfilming van Pac Man of Tetris lijkt me wel humor... 8)

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10-2025

Collaborator

You! Cake or Death?

wacht maar tot enter the matrix in de schappen ligt, of op de eerste reviews..
Dat zel denk ik echt het eerste spel ooit worden, waar ze echt moeite voor hebben gedaan (voor een film>game productie)
en niet zoals gewoonlijk alleen de licentie gebruiken en een boutgame te maken

[ Voor 10% gewijzigd door Collaborator op 09-04-2003 23:43 ]

This space is occupied

• SilentStorm
  • Laatst online: 27-01 23:32

SilentStorm

z.o.z

offtopic:
>>> Thufir_Hawat schreef op 09 April 2003 @ 23:38:
>>> Zo vind ik bijvoorbeeld dat er gewoon geen goede verfilming van Dune is.
>>> Overigens kwam het spel Dune na de film Dune.

Ga jij eens gauw hier kijken! Ze hebben de eerste 3 boeken al verfilmt! Het is zelfs zo lang geworden, dat er nu 2 miniseries zijn; beide van ongeveer 4 uur. Deel 1 heeft muziek van Toto (alles, niet alleen de soundtrack) en deel 2 heeft het zelfs nog beter gedaan met Brian Tyler. (miniserie 2, Children of dune is boek 2 en 3 samen). Voor een film hebben ze zich erg goed aan de boeken gehouden. Vooral de tweede miniserie, die toch 2 boeken door elkaar heen heeft gewoven is een waar meesterwerk geworden. Vooral de geboorte van Leto II en Ghanima :Y).

Met Thufir Hawat als nick (ik neem dus aan behoorlijk dune-fan) vindt ik het gewoon belachelijk als je deze niet kent. De 1984 verfilming van Dune (door David Lynch) is nou niet echt een grafisch hoogstandje. Dat neemt niet weg dat hij met deze oorspronkelijke dune, met een aantal goede acteurs (bv sting als feyd-rautha) toch een heel aardige film heeft neergezet. Het plot blijft ijzersterk en toch getrouw aan de originele boeken van Frank Herbert _/-\o_

Verder zijn behalve Dune 1 (1992) en 2 (1993) nog tweede dune 2 (the building of a dynasty) uitgebracht, gevolgd door super dune 2, dune emperor, dune 2000 en frank herberts dune uitgebracht. Ook een dune kaartspel schijnt in de omloop te zijn geweest, maar ik heb er nooit een versie van irl gezien.

Een film over een willekeurig computer spel zal (natuurlijk afhankelijk van het genre) weinig kans op succes hebben. Zoals MrRudi als beschreef is er gewoon te weinig tijd om een plot dat in een spel uitgebreid uit de doeken wordt gedaan, naar tevredenheid in te korten tot een goede film. Een film gebaseerd op de wereld van het spel maakt dan veel meer kans. Met boeken gebeurd dit vaker, maar ik ken geen enkele spelverfilming die het ook zo probeert.
Een verfilming van C&C zou een slecht idee zijn, lijkt mij. Sowieso lijkt een verfilming van een RTS spel mij een slecht idee. 1,5 Uur naar het opbouwen van bases kijken, om vervolgens een tank-rush te zien en dat 9 keer achter elkaar (9 levels), lijkt me niet geweldig. Hoewel de Red Alert serie wel een pluspunt heeft natuurlijk: Tanya :+
Uiteraard hebben we totaal niets aan de verhaallijn, die in de tussenstukjes verteld wordt als we een film gaan maken :+. Overigens ben ik het er wel mee eens dat een film van c&c een slecht idee is. Het is een spel, daar is het voor gemaakt. Het verdere idee leent zich helemaal niet voor een film. Er is niet echt een 'held' aanwezig om het op te lossen. Opnieuw, een film in de wereld van c&c is dan wel weer een goed idee. Denk hierbij aan het uitvoeren van een commando-missie. Een goede regisseur kan hier meer van maken dan een slechte james-bond rip-off.

[ Voor 9% gewijzigd door SilentStorm op 10-04-2003 00:43 . Reden: quote werkt niet in offtopic ]

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Ik vond Resident Evil best een vermakelijke film, lekkere actie.
Om Streetfighter heb ik best moeten lachen, alhoewel dit misschien niet het doel was :) Streetfighter: The Animated Movie, dat was dan wel een heel goeie verfilming. Mooie actie, goeie muziek, en ook mooi in beeld gebracht.
Mortal Kombat 1 was vooral vet door de muziek, en de moves van een veel gespeeld spelletje op TV zien is ook altijd leuk. MK 2 was minder, en jammer dat Johny Cage er niet in zat, maar verder een amusante film.
Final Fantasy vond ik zelf een erg mooie film, maar ik FF zelf nooit gespeeld. Niet dat uit zou maken, ik vind de film dan nog steeds mooi, maar ik heb geen vergelijkings materiaal.
offtopic:
Verfilmingen van boeken kunnen leiden tot mooie films, zoals bijvoorbeeld The Pelican Brief, maar meestal vind ik het toch wat plat overkomen. In een film heb je bij lange na niet genoeg tijd om het plot zo diep uit te leggen, of om de karakters enige diepte te geven. Ik denk bijvoorbeeld aan The Godfather, of LotR. Beide geen slechte films, maar ze halen het toch niet bij de boeken.

Ow ja, Spiderman is natuurlijk geen verfilmde game, maar een verfilmde comic, net als superman, batman en x-men.

Verwijderd

[...]

[...]

Nou ben ik niet zo'n hele grote Final Fantasy kenner (ik heb de film wel gezien btw.) maaruh is het niet zo dat de verschillende FF games onderling dus ook helemaal niks met elkaar te maken hebben :?
Qua verhaal niet...maar enkele 'ingredienten' mag je standaard noemen:

beestjes: Chocobo's, moogles
vijandelijke beestjes: tonberry's, cactuars, behemoths
verder de magie die totaal ontbrak, geen aeons/guardian forces, dus geen Bahamut (die al vanaf FF1 meespeelt)
betalingsmiddel: gil

Je hebt gelijk dat elke FF een stand-alone verhaal heeft (behalve FFX-2) maar er waren altijd overeenkomsten, en terugkerende zaken zoals hierboven genoemd. The Spirits Within heeft wat dat betreft niets met FF te maken, en ze hadden het ook beter kunnen laten om die film te maken imho.,

Verwijderd

Topicstarter
[...]

[...]

blabla
Ik zeg niet dat het dan gelijk een kut film was, maar ze maakte de film wel tot wat hij is..als je madonna in die rol had gezet had het wel meer potentie om een kut film te worden. Verder zeg je dat je resident evil niet slecht vindt, maar niet waarom hij niet slecht is.

En het spijt me zeer, maar je laatste stukje over mij vindt ik de grootste onzin. Je mag alleen maar afzeiken als je het zelf beter kan? Als je voetbal fan bent zal je jezelf vast ook wel eens betrappen op het afzeiken van een scheids of een speler, kan je dat zelf ook beter? Zolang er mensen zijn blijft er kritiek.

Verwijderd

btw, Wing Commander anyone?
heel cool spel en de film heb ik ook een keer gezien. Daar vond ik opzich niets mis mee. Hij kwam wel een hele tijd na Wing Commander Prophecy uit, maar ging wel over WC1 of een paar later (/me heeft alleen WC Prophecy gespeeld :o)
Wat vonden jullie hiervan?

• LordMithril
  • Laatst online: 31-01 09:45
wingcommander? gemiste kans naar mijn idee.
heb hem in de bios gezien maar vond em nou niet echt goed.
meer een doorsnee film en dat terwijl je een heel universum voor je hebt om te gebruiken.

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

Nog een paar verfilmde games (anime):
Streetfighter Alpha, goeie actie, maar absoluut geen muziek, waardoor het geheel er uit komt als een behoorlijk slechte film.
Tekken, een aardige film, maar ik ben niet bekend met het spel Tekken en de actie is verder niet zodanig goed dat het een apart plekje krijgt.
Fatal Fury. Wederom heb ik het spel nooit gespeeld, maar dit zeker een amusante film. Vooral actie natuurlijk, maar ze vinden zelfs nog tijd om er een romance tussendoor te gooien, wat er dan net dat extraatje aangeeft boven, bv, Tekken.
En dan niet een film, maar een anime-serie. Final Fantasy Unlimited. Komt waarschijnlijk een stuk dichter in de buurt van het spel als de film, maar het spel heb ik nooit gespeeld. Amusante serie, beetje humor, grappige actie, en een goed ontwikkelend plot. Jammer genoeg heb ik het nooit allemaal gezien.

En nog even een uitleg bij mijn vorige post over waarom ik Final Fantasy een mooie film vind. FF heeft een mooie sfeer.

• Gaius
  • Niet online
Ga jij eens gauw hier kijken! Ze hebben de eerste 3 boeken al verfilmt! Het is zelfs zo lang geworden, dat er nu 2 miniseries zijn; beide van ongeveer 4 uur. Deel 1 heeft muziek van Toto (alles, niet alleen de soundtrack) en deel 2 heeft het zelfs nog beter gedaan met Brian Tyler. (miniserie 2, Children of dune is boek 2 en 3 samen). Voor een film hebben ze zich erg goed aan de boeken gehouden. Vooral de tweede miniserie, die toch 2 boeken door elkaar heen heeft gewoven is een waar meesterwerk geworden. Vooral de geboorte van Leto II en Ghanima
Ik ken alleen maar de eerste met Sting (die soundtrack is GOED) en die serie met William Hurt. De eerste volgde de boeken niet genoeg en de tweede mist de sfeer van de eerste. Ik zal wel eens zoeken naar die miniseries.
Hoewel die van William Hurt een miniserie was. 3 x 1,5/2 uur.

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:19
Timocos schreef op 09 April 2003 @ 11:28:
Tja inderdaad vond resident evil film echt bagger ... je hebt totaal gelijk van het laatst ff snel inelkaar zetten anders krijgen we hem niet op tijd af. Het leukste vond ik wel met die lasers in die hal die door je heen sneden ... maar verder was het saai.
Ach er zitten wel wat leuke stukjes in maar dat vind ik bij alle game films. Het is mischien een hoop gegooi en gesmijt met allemaal special fx maar echt een sterk verhaal ofzo zit er niet in.

offtopic:
gay-sus ;)

• SilentStorm
  • Laatst online: 27-01 23:32

SilentStorm

z.o.z

Thufir_Hawat schreef op 10 april 2003 @ 11:17:
[...]

Ik ken alleen maar de eerste met Sting (die soundtrack is GOED) en die serie met William Hurt. De eerste volgde de boeken niet genoeg en de tweede mist de sfeer van de eerste. Ik zal wel eens zoeken naar die miniseries.
Hoewel die van William Hurt een miniserie was. 3 x 1,5/2 uur.
Deel 1 van de miniserie die ik bedoel is idd die met William Hurt. Ik vindt deze versie al erg dicht bij Frank Herberts versie komen. Sfeer is er idd nog niet volledig, maar ik vind hem over het algemeen _zeker_ dune waardig. Een paar kleine foutjes als erg overbelichte blauw-in-blauwe ogen (vooral in het donker lichten ze veel te veel op) of ornithopters (in deel 2 ook) die ipv de door FH beschreven 'vogelachtige' (met bewegende vleugels vliegen) apparaten, een heel andere manier van voortbewegen hadden, maken het daar niet echt minder op. De tweede miniserie is een waar meesterwerk geworden en kan ik je dan ook zeker aanraden.

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 april 2003 @ 11:26:
Kheb laatst Resident Evil the movie gezien... omg wat een *** film zeg.. het verhaal hangt helemaal niet goed aanelkaar, en de acteurs zijn zo B als het maar kan. Het lijkt ook niet eens op RE het spel. Er zijn gewoon een stuk of 800 zombies in 1 ruimte... en ik vind ze er in t spel echter uit zien (Zegt genoeg dacht ik zo) De makers van de film dachten op het eind.. nu moeten we snel alles inelkaar proppen..anders krijgen we de film niet af.. dat is te zien aan de ongelovelijk rare Hunter... die ineens in een soort t-rex gemixt met een leguaan verandert..en dat is dan weer erg slecht geanimeerd.. shrek was nog realistischer

Mortal kombat was wel vermakelijk.......toen ik 10 was... en street fighter is net zo goed als de acteer kwaliteiten van Jean Claude van Damme.

wat zijn jullie ervaringen met de bovengenoemde films, en mischien met de films die ik heb gemist
Fuck zeg wat een Nutteloze noob startpost

RE lijkt juist heel goed op het spel. Het is alleen gemixed van een paar re delen tegelijk ( doh ) je kan immers niet een film precies namaken van 1 game. En die film kijkt gewoon ook relax weg. En daar is die film voor bedoelt gewoon lekker naar kijken. Of dacht je dat de makers van die film voor de oscars gingen. Ze hebben gewoon re verfilmt en dat was nog succes vol ook.

MICHELLE RODRIQUEZ IN RE IS TROUWENS BIJNA NET ZO LEKKER ALS ANGELINA JOLIE DUS NIET OP UITERLIJK AFGAAN! 8)

• BdR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09-2025

BdR

TV is gooder then books

heb eigenlijk alleen Mortal Kombat gezien, die vond ik best goed. Maar meeste games hebben ook een verhaal wat nergens op slaat (Mario Brothers :D), vandaar dat het kut films worden :{

btw hier een lijstje films op basis van games:
http://us.imdb.com/List?keywords=based-on-video-game

mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider

Verwijderd

Earthworm Jim!! Dat was echt een super grappige serie. Daar heb ik echt vaak bij dubbel gelegen :)

Verwijderd

Vanitas schreef op 09 April 2003 @ 11:48:

Ze zijn niet aan het zeuren ze hebben het over de waarheid
Het spel is vele malen beter dan de film
al hoewel tomb raider ook niet slecht was

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 april 2003 @ 09:22:
[...]

Earthworm Jim!! Dat was echt een super grappige serie. Daar heb ik echt vaak bij dubbel gelegen :)
Die was echt vet ja, dat wilde ik altijd kijken en als ik het niet kon zien dan nam ik het wel op, dat vond ik toen heel vet
maar nu vind ik het eigenlijk niet zo heel bijzonder meer

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 April 2003 @ 09:24:
[...]

De film was wel leuk maar niet echt spectaculair. En de game? Ach, ik heb de save games van al die games nog op mijn Harddisk staan. :) Het mooiste vond ik BTW van die film nog het begin als ze tegen die robot gaat vechten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 April 2003 @ 21:51:
[...]

Fuck zeg wat een Nutteloze noob startpost

RE lijkt juist heel goed op het spel. Het is alleen gemixed van een paar re delen tegelijk ( doh ) je kan immers niet een film precies namaken van 1 game. En die film kijkt gewoon ook relax weg. En daar is die film voor bedoelt gewoon lekker naar kijken. Of dacht je dat de makers van die film voor de oscars gingen. Ze hebben gewoon re verfilmt en dat was nog succes vol ook.

MICHELLE RODRIQUEZ IN RE IS TROUWENS BIJNA NET ZO LEKKER ALS ANGELINA JOLIE DUS NIET OP UITERLIJK AFGAAN! 8)
Thx voor de flame..

Ik weet niet hoe jij er bij komt dat deze film succesvol is geweest, want hij flopte enorm. Het is ook niet gemixt van een paar delen, het enige wat er in voor komt is Nemises op het einde van de film.. en het begin van RE2 ook op het einde van de film..

Tis wel grappig als iemand mijn post als NoobPost afschildert, terwijl hij zelf een bericht zonder feiten post.

tis geen gerucht dat game films slecht zijn.. tis gwoon zo ;) 8)7

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-01 06:01
Resident evil vond ik met vlagen kazig, maar over het algemeen best te pruimen...mooi vrouwtje er in, en een redelijke acteerprestatie...de zombies maakten het wel een beetje flauw zoals eerder gezegd.

Verders X-MAN ....ik had die film gekeken zonder door te hebben dat het om X-MAN ging in eerste instantie (ben daar geen fan van) ..er zal vast wel een x-man game zijn btw , vandaar dat ik d'r over begin.

iig...goeie film ook.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.warbucket.com/comics/159.gif

:P

Verwijderd

mm . Ik weet niet wat er eerder was : Max payne of The Matrix. maar als je die demo van 3dmark2001se hebt gezien zie je dat ze een stuk uit The matrix presies hebben gekopied naar max payne . ( als Maxie langs de muur rent en er word met shotguns op hem geknalt)

ik snap niet waarom iedereen RE zo boud vond . vind het best een goeie film . open einde . kunnen ze vervolg van maken ofzo . maar er mag van mij wel meer hersen en darmen eten horror in :Y)

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07-2025
RE was gewoon bout. Alleen het begin was wel cool en de muziek (check m'n icon :))

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Vanitas
Verwijderd schreef op 11 April 2003 @ 09:24:
[...]

Mwahahaha alsof jij RE hebt gezien of een van de RE spellen langer dan 10 minuten hebt gespeeld.
Grapjas. >:)

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

• Vanitas
Verwijderd schreef op 11 April 2003 @ 09:22:
[...]

Those where the good ol' days. ( ;) )

Het was alleen wel jammer dat na een tijdje alle aflevering op elkaar gingen lijken. Maar er zat wel goed humor in.

• Vanitas

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07-2025
Anders gebruik je de edit knop is een keer |:(

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Hmm, volgens mij heb ik nog geen enkele goeie game verfilming gezien, hoewel ik RE niet gezien heb. Wel een paar mortal kombat films, een street fighter film, een final fantasy film (mooi gerenderd en gemodeld, maar wat een loos verhaal), een mario bros film, een tomb raider film en eh... kweet het zo nie verder. Allemaal bocht iig. Ja ook tombraider ja, Jolie mag dan wel bekend zijn, maar het was gewoon een hele goedkope indy ripoff oid, snapte er iig nix van. En daarbij vind ik die rodriquez uit RE oid er helemaal niet zo denderend uitzien :? Das toch die snol uit fast and the furious (nog een boutfilm trouwens als je niet van autos houdt :P)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Verwijderd

Vanitas schreef op 12 April 2003 @ 22:14:
[...]

Mwahahaha alsof jij RE hebt gezien of een van de RE spellen langer dan 10 minuten hebt gespeeld.
Grapjas. >:)
ja, tuurlijk
})

• Vanitas
Nou vertel het verhaal dan!!! ;)

Verwijderd

Vanitas schreef op 15 april 2003 @ 13:51:
[...]

Nou vertel het verhaal dan!!! ;)
k heb het een tijd terug ff gespeeld
en een klein stukje van de film gezien

• Vanitas
Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 13:54:
[...]

k heb het een tijd terug ff gespeeld
en een klein stukje van de film gezien
Niet jou verhaal, smart-ass, maar het verhaal van het spel (of de film).

Verwijderd

Vanitas schreef op 15 april 2003 @ 13:58:
[...]

Niet jou verhaal, smart-ass, maar het verhaal van het spel (of de film).
als je ff goed leest staat er EEN TIJD TERUG
oftewel ik kan het me niet meer herrineren 8)
over smart-ass gesproken :P

• Vanitas
Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 14:00:
[...]

als je ff goed leest staat er EEN TIJD TERUG
oftewel ik kan het me niet meer herrineren 8)
over smart-ass gesproken :P
Vergeetachtige ******.
Als ik iets speel of kijk dan weet ik het verhaal helemaal nog of tenminste een deel ervan dus...

Verwijderd

Vanitas schreef op 15 April 2003 @ 14:02:
[...]

Vergeetachtige ******.
Als ik iets speel of kijk dan weet ik het verhaal helemaal nog of tenminste een deel ervan dus...
hoelang kan je je het dan herinneren, een paar maand :?
ik niet
k doe meer dingen dan 1 film kijken en 1 spel spelen!!!!

Verwijderd

Hey jullie dwalen helemaal af. Dit is wel erg offtopic.

• Vanitas
Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 14:06:
Hey jullie dwalen helemaal af. Dit is wel erg offtopic.
Ja je hebt gelijk.

Barno nu KAPPEN.

Verwijderd

Vanitas schreef op 15 april 2003 @ 14:07:
[...]

Ja je hebt gelijk.

Barno nu KAPPEN.
ok ik zal stoppen als overwinnaar
ik stop

je hebt gelijk apehaar

Verwijderd

oke oke . ik weet het wel weer. de meeste vinden RE nix aan omdat het niet geboeg op de spellen lijkt.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
ik vond RE juist vet cool, ik heb het spel nooit gespeeld en weleens gezien

weet iemand almeer over wolfestein? daar komt ook een film van

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:43

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Ik vond resident evil nie zo slecht(mocht wel beter qua effects), mortal kombat was ook leuk.
Tomb raider vond ik nix, mooie dame maar dit keer deed ze het niet zo. In de bios zat ik zo :O en m'n vriendin zat zo :Z

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Pagina: 1