[Windows XP] Shares benaderen op XP

Pagina: 1
Acties:

• LeMerchant
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07-2020

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
Kep een win2k en Windows XP. Vannaf windows XP kom ik wel op win2k (nadat ik de firewall heb uitgezet) dus pingen wil en ik kan shares benaderen. Alleen andersom wil et niet. Dus als ik iets share op de windows Xp en een browser start in win2k en intiep > \\192.168.0.2\ dan kannie em niet vinden. Als ik erheen ping krijg ik ook een time-out. Maar wat nou et rare is. Op de win2k bak heb ik ICS aanstaan en op de client kan ik wel gewoon internetten! Verder is er geen firewall geinstalleerd en heb al geprobeerd met guest account aan en uit. Verder is het zo dat ik 1 account op de Xp bak heb die niet overeenkomt met et account op de server:

-server , Administrator
- client , [andere naam]

Maar als ik dan bij Xp [de andere naam] probeer te veranderen in Administrator zegtie dattie al bestaat! Workgroup is ook etzelfde dus sja...kvind et maar vaag wat zou hier aan de hand kunnen zijn?

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
tja de administrator account is de eerste account waar je mee inlogt als je de pc installeert, logisch dat die dus al bestaat.

gebruik je op die win2k bak NTFS of FAT? Je moet namelijk ook bestandsdeling aanzetten en de mappen die je wilt delen die moet je op delen zetten. Als je NTFS gebruikt dan moet je dus ook rechten toekennen. By the way, de search staat hier helemaal vol mee...
suc6

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
larsemenneke schreef op 09 April 2003 @ 11:59:
tja de administrator account is de eerste account waar je mee inlogt als je de pc installeert, logisch dat die dus al bestaat.

gebruik je op die win2k bak NTFS of FAT? Je moet namelijk ook bestandsdeling aanzetten en de mappen die je wilt delen die moet je op delen zetten. Als je NTFS gebruikt dan moet je dus ook rechten toekennen. By the way, de search staat hier helemaal vol mee...
suc6
indeling is beide FAT, bestand/printerdeling staan aan :-) dus daarom vind ik et vreemd dattie et andersom wel doet.

• schwarzenegger
en je hebt op beide pc's dezelde useraccounts?

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
larsemenneke schreef op 09 april 2003 @ 12:22:
en je hebt op beide pc's dezelde useraccounts?
nou kijk...op win2k heb ik Administrator en op WIndows XP Nagesh + dat et Administrator account automatisch al is aangemeld zegmaar. Maar bij et inlogscherm van XP zie ik ook alleen maar Nagesh staan en ik kan niet kiezen voor Administrator...

• Madnessi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-08-2025
probeer eens \[pcnaam]\c$ dan heb je de c schijf ( dan moet je inloggen als je een andere gebruiker bent)

• schwarzenegger

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
hmm oke, correct me if im wrong, op de win2k bak moet ik dus een user genaamd "Nagesh" aanmaken met etzelfde passwd die ook op de xp gebruikt word en dan gaat et lukken?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:38
Je krijgt een time-out als je pingt?
Dan kan het toch nooit goed gaan, of het moet iets met een settings van een firewall te maken hebben.
XP heeft een ingebouwde firewall, hebt je die wel uitgezet?

Inloggen met Administrator in XP => 2x ctrl-alt-delete drukken bij de login.

[ Voor 4% gewijzigd door Fire69 op 09-04-2003 13:13 ]

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
Fire69 schreef op 09 April 2003 @ 13:13:
Je krijgt een time-out als je pingt?
Dan kan het toch nooit goed gaan, of het moet iets met een settings van een firewall te maken hebben.
XP heeft een ingebouwde firewall, hebt je die wel uitgezet?

Inloggen met Administrator in XP => 2x ctrl-alt-delete drukken bij de login.
Krijg inderdaad een time out, en nee de firewall staat standaard uit, en heb er verder ook niet aangezeten.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als je nou al niet kan pingen, en je weet 100% zeker dat het geen firewall is, dan is er dus iets met de je netwerk zelf aan de hand.

2 kleine tipjes mbt je post:

- Probeer eens leestekens en alineas .. leest een stuk makkelijker
- Algmene voertaal is ABN, leest namelijk ook een stuk makkelijker
;)

Predator is vandaag jarig. Mail of ICQ hem om 'm te feliciteren :Y)

[ Voor 20% gewijzigd door Koffie op 09-04-2003 14:35 ]

Braaikamer - Smoke&BBQ

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
hmz...volgens mij gaat et hier een beetje erg vaag worden.
Ik share wat op de win2k bak, zet zonealarm uit, ik start IE op in XP tiep in > \[pc naam]\c$ en dan zie ik de c schijf.
Ik share wat op de Xp bak, kben ondertussen ingelogd als Administrator door 2x op ctrl-alt-del te drukken, heb het guest account aangezet. Als ik dan ping vannaf de server (win2k) naar de client krijg ik een time out. Vervolgens probeer ik et via de browser en dan krijg ik een inlogschermpje voor usernaam en wachtwoord. Als ik daar bijv. intiep:

Administrator
********** ( et wachtwoord dus)
Doet hij het ook niet...en soms krijg ik helemaal geen verbinding (Windows cannot find \[pc naam]\c$) En dat laatste krijg ik dus alleen als ik zonealarm heb aanstaan op de server, als hij uitstaat krijg ik dus et inlogschermpje.

Nog iets vaags, ik ping vannaf de client naar de server terwijl zonealarm aanstaat en dan doet hij het gewoon (geen time out dus!). Als ik ping vannaf server naar client krijg ik een time out. Ik heb het geprobeerd met en zonder dat zonealarm aanstaat op de server, (op de client heb ik GEEN Firewall aanstaan ook niet de interne van Xp). En dit alles gebeurd terwijl ik gewoon doodleuk op beide pc's kan internetten met ICS.
Pagina: 1