Toon posts:

Outlook envelop verdwijnt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 475 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ingesteld dat als ik email krijg dat er dan een envelopje in de systray verschijnt. Als ik email krijg dat door een ingestelde rule direct wordt verwijderd (junk email) dan blijft dat envelopje staan, terwijl ik geen nieuwe email te bekijken heb. Is er een methode om die direct te laten verdwijnen?

• Bartjo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 14:46
Stel de rule zo in, dat het bericht eerst als gelezen wordt gemarkeerd en daarna pas wordt verwijderd.

Verwijderd

Topicstarter
Bartjo schreef op 09 April 2003 @ 11:12:
Stel de rule zo in, dat het bericht eerst als gelezen wordt gemarkeerd en daarna pas wordt verwijderd.
De standaard junkmail rule is niet te bewerken. En ik kan bij de rules ook nergens iets terugvinden dat je kunt instellen dat er eerst gelezen moet worden, ik kan alleen instellen dat het bericht verwijderd moet worden (of verplaatsen, doorsturen enz..)

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

In Outlook Express 6 (lijkt me ook bij Outlook, aangezien die uitgebreider is) staat wel degelijk een optie bij Actions "mark it as read".

Het lijkt me ook sterk dat de standaard Junk mail regel niet te bewerken is, stel dat 'ie een fout maakt (verwijderen van mails van een bepaade persoon die 'ie moet bewaren) zou je dat toch kunnen moeten veranderen...lijkt mij.

[ Voor 11% gewijzigd door Ruzor op 09-04-2003 11:37 ]

[This is what you get when you mess with us]

• Bartjo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 14:46
Nee, het klopt. De standaard junkmail rule is in Outlook niet te bewerken, behalve een lijstje Junk Senders die je kunt bijhouden en een folder waar je de verdachte mails kunt redirecten. Ik had niet begrepen dat het om deze specifieke rule gaat.

Ik laat de junk mail rule alle verdachte mails naar een zelf gemaakte Spam folder moven. Die spam folder wordt via autoarchive eens per week geflushed. Als er mail binnenkomt, kan ik dat handmatig als gelezen markeren.

Misschien is het mogelijk om met de rules wizard een additionele rule te creeren die alle mails die de Spam folder binnenkomen als gelezen markeert.

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 14:29
sorry dat ik dit oude topic weer omhoog schop, maar ik heb precies hetzelfde probleem. En nog geen oplossing kunnen vinden. het gaat om outlook 2000. Ik heb wel een plugin kunnen vinden op het internet:

http://www.techhit.com/autoread/

maar 10 dollar voor zoiets simpels vand ik dan ook wel weer overdreven. Ik kan me eigenlijk haast niet voorstellen dat outlook hier zelf niets voor heeft. Iemand enig idee? Er staat geen "mark as read" functie in de actie lijst van de rules-wizard, dus dat gaat niet lukken. misschien via een omweg? Het is namelijk erg vervelend dat ik bij elk spam-mailtje een "nieuwe mail" icoontje krijg te zien.

[ Voor 4% gewijzigd door Byte_Me op 26-04-2005 18:13 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Je hebt wat meer recente topics gemist in je zoek-actie :P

Check de laatste reply in Outlook 2003, spam & nieuwe mail notificatie even :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Byte_Me
  • Laatst online: 16-08 14:29
dat is wat te hoog gegrepen voor mij, code toevoegen aan outlook. geen idee hoe het zou moeten. ook heb ik outlook 2000, daar gaat het over 2003 geloof ik. maar goed, misschien heb ik de oplossing al: upgraden naar 2003. morgen ff aan onze automatiseringsafdeling vragen of we daar een campuslicentie voor hebben.
Pagina: 1