Draytek vigor 2300 router[fw 3.1] warcraft3 game opstarten

Pagina: 1
Acties:

• ungarmax
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-06-2021
Ik heb een probleem met mijn Draytek Vigor 2300 Router.
Het probleem is namelijk dat als ik op battle.net een warcraft3 game wil hosten dit niet werkt.
De andere spelers “zien” de aangemaakte game niet. Nou heb ik alle firewall-regels van de router uit staan en speciaal 4 regels aangemaakt(die dus wel actief zijn) (2 in het default call filter en 2 in het default data filter) die ervoor zorgen dat de warcraft3 communicatiepoorten worden opengehouden voor al het inkomende en uitgaande verkeer. Helaas werkt dit niet. Hoe ik de firewall van de router ook configureer het werkt niet.
Op mijn WinXP computer heb ik alle firewalls gedeinstalleerd om uit te sluiten dat het daar aan ligt.

Ik heb in de cT van 2 (of 3) maand geleden een artikel gelezen over warcraft3 (en andere spellen) en het spelen daarvan over het internet (met name ging dit over VPN) Er stond in dat als je een draytek router had dat je die dan als vpn server kon gebruiken maar dat sommige games niet zouden werken vanwege het feit dat sommige games de pakketjes op een aparte manier over het netwerk sturen. Als men een draytek router had werd aangeraden de frimware2.2 te installeren en dan zou het probleem verholpen zijn.
Nu heb ik firmware 3.1(ofzow) in mijn router en nu zou je toch denken dat die dezelfde functies heeft(en misschien betere) als de firmware 2.2.

Kortom Mijn vraag is hoe krijg ik het aan de praat? Alvast bedankt voor de suggesties

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 09:49
Routers horen toch meer thuis in Network Troubleshooting :)

OH => NT

• ungarmax
ik wilde hem daar ook eigenlijk plaatsen maar ik dacht dat het meer te maken heeft met de router zelf dan met het achterliggende netwerk. vandaar deze keuze.

• Alpha_Mouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02-2022
dat heeft te maken met je port mapping settings

The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.

• ungarmax
Klopt, maar als ik de poorten 6112 tot 6119 open zet (tcp + UDP) dan kan ik wel zelf spelen op battle.net maar nog steeds niet hosten.
De mensen die proberen in te loggen op "mijn" game krijgen de melding dat de firewall hun dataverkeer blokkeerd.