Nero ultrabuffer limiet opheffen/ophogen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.259 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 3 jaar lang met veel plezier onder 2K en XP gebrand met Nero 5.0.4.4, met een Plextor 12/10/32. Die Nero versie is dan wel officieel niet geschikt voor XP, maar het werkt gewoon goed.

Ik heb sinds vandeweek m'n oude Plex verkocht, en een nieuwe in m'n kast geschroefd: een 48/24/48 Plex.

Nu het probleem: die oude Nero herkent de brander niet. Dus ik heb Nero moeten upgraden. Nu is het versie 5.5.9.14 oid. Prima, hij herkent de brander en ik kan fikken. Maar die versie van Nero heeft een limiet voor z'n UltraBuffer. En wel een limiet van 80 MB maximaal. Ik heb 'n gieg RAM en ik wil die ook kunnen gebruiken. Met de oude Nero kon ik vrolijk een 400 MB UltraBuffer instellen, wat ik dan ook altijd met veel plezier heb gedaan. Het is erg fijn omdat de HDD snel ontlast is.

De formule was 'maximaal 40% van uw RAM". Maar nu is het "maximaal 40% van uw ram of ten hoogste 80 MB". Te idioot voor woorden.

Mijn vraag: Hoe krijg ik die UltraBuffer boven de 80 MB? De GoT-search en google leveren werkelijk niets op.

Ik wil weer gewoon tot die 40% RAM kunnen gaan. Moderne PC's barsten van de RAM en Nero zet er dan zo'n achterlijke limiet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Opslagmedia & I/O Controllers > Software Algemeen

Het gaat hier immers om problemen met software ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
:X je hebt gelijk.

Iemand een idee hoe ik die buffer hoger krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

HKCU\SOFTWARE\ahead\Nero - Burning Rom\Recorder\WriteBufferSize - die zou je met de hand kunnen aanpassen. Of dat werkt is trouwens een tweede maar proberen kan altijd :)

400 MB ^= 0x19000000 0x28000000 als ik het goed heb

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 09-04-2003 17:12 . Reden: Rekenen? Moeilijk! ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HKCU\SOFTWARE\ahead\Nero - Burning Rom\Recorder\WriteBufferSize - die zou je met de hand kunnen aanpassen. Of dat werkt is trouwens een tweede maar proberen kan altijd
Werkt wel, maar je kan dan niet meer in je instellingen rotzooien en daarna op OK klikken....

Voor het geval dat je toch in instellingen wilt rotzooien, de waarde 0 is een automatische writebuffer-grootte:
code:
1
2
3
4
REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Ahead\Nero - Burning Rom\Recorder]
"WriteBufferSize"=dword:00000000

Er was vroeger wel een probleem met té grote buffers: http://www.nero.com/en/content/helptool/238.htm

400MB = 400*1024*1024 = 419430400
Open Calculator en schakel naar scientific mode, klik op DEC en voer decimale waarde "419430400" in - klik daarna op HEX

http://www.htservices.com/Reference/HexadecimalConversions/
offtopic:
een moderator-only topic?

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2003 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
F_J_K, hoe kom je aan die precieze waarde :? Ik zit al ff te toveren met de calc van windhoos maar ik kom er ff geen wijs uit :X

Ik had iig een mailtje een tijdje terug naar ahead gestuurd maar die gaven me (natuurlijk) geen goed antwoord :(
Ik walg ook gewoon van die 80MB max. Ik heb net als HlpDsK gewoon 1GB RAM en zonder die limiet kan ik gewoon lekker die ram 'gebruiken'.

edit: thanks euss *D

[ Voor 5% gewijzigd door Vinnie op 09-04-2003 17:13 ]

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Vinnie schreef op 09 april 2003 @ 16:56:
F_J_K, hoe kom je aan die precieze waarde :? Ik zit al ff te toveren met de calc van windhoows maar ik kom er ff geen wijs uit :X
Zie euss: ik zat er dan ook naast en gaf per ongeluk 640 MB :X

400MB = 400*1024^2KB = 419430400 KB =^ 0x19000000 KB in hex
640MB =^ 0x28000000

Probeer maar eens door met de hand bijv. 50 of 80 MB in te voeren en kijk wat er in je register verschijnt ;)

En het waarom van max. 80 MB snap ik ook niet helemaal. Al is het natuurlijk mogelijk dat er nog steeds een foutje in Nero zit, maar de helpdesk daar niets over kwijt wil/kan.
Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 16:55:
offtopic:
een moderator-only topic?
Yup. Nu zal ik je modrechten moeten geven. Oh nee dat kan makkelijker: alle andere replies zal ik straks wel verwijderen >:)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL :+

Maar eigenlijk is dit wel een zoekvraagje hoor, ik kwam niet verder dan de eerste 2 hits van Google. (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/Closed_off.gif welke mod kan hiervoor geschopt worden? :))...

Hier is trouwens ook te lezen over een werkende >80MB Nero ultrabuffer onder Windows XP (sourcedatum: 16 Januari 2003)...

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 06:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://home.wxs.nl/~geste069/GoT/Burn1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wxs.nl/~geste069/GoT/Burn2.jpg

:o nu weet ik zeker dat er geen slimmeriken zitten hij ahead :(

[ Voor 1% gewijzigd door Vinnie op 09-04-2003 17:40 . Reden: verkeerde smiley ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 april 2003 @ 16:55:
[...]

Werkt wel, maar je kan dan niet meer in je instellingen rotzooien en daarna op OK klikken....
Hoe bedoel je dit precies? Kan ik dan helemaal niks meer aan de preferences veranderen, of alleen de settings van de Ultrabuffer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Er was hier al eens eerder iemand met dit probleem, en die heeft toen een mailtje richting duitsland gedaan (ahead voor de slimmeriken onder ons ;)). Het antwoord: Nee, kan niet. Hadden ze wat mij betreft ook wel even deze simple registry hack mogen geven :/

Edit:
oww, verrek, dat was Vinnie :D : [rml][ Nero Burning ROM]Cache limiet :([/rml]
//edit
Vinnie schreef op 09 april 2003 @ 17:26:
[afbeelding]

[afbeelding]

:o nu weet ik zeker dat er geen slimmeriken zitten hij ahead :(
Vind je het gek als je 'm 90% van je RAM geeft |:(
Als je nero kut vindt, waarom gebruik je het dan :?

[ Voor 6% gewijzigd door dawuss op 09-04-2003 19:30 ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
dawuss schreef op 09 april 2003 @ 19:25:
Vind je het gek als je 'm 90% van je RAM geeft |:(
Als je nero kut vindt, waarom gebruik je het dan :?
Je leest niet goed, ik vind het waardeloos dat men deze 'reghack' niet wisten bij ahead en ik vindt Nero een erg mooi product.

edit: en blijkbaar werkt het gewoon uitstekend dus die limitatie slaat echt nerguns op.

edit2: dat was ik ja :P

[ Voor 21% gewijzigd door Vinnie op 09-04-2003 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cool .. alleen de buffer zit vast als je de reghack gebruikt. De rest van de settings is nog gewoon toegankelijk.

Mooi .. dan ga ik Nero weer een sloot RAM geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Vinnie schreef op 09 april 2003 @ 19:29:
[...]

Je leest niet goed,
Oww, sorry dan :P
ik vind het waardeloos dat men deze 'reghack' niet wisten bij ahead
ben ik met je eens
en blijkbaar werkt het gewoon uitstekend dus die limitatie slaat echt nerguns op.
ben ik ook met je eens :)

Stuur even een mailtje naar die helpdeskers van toen, om te zeggen hoe simpel het op te lossen was. Ben benieuwd naar de oplossing :D

[ Voor 2% gewijzigd door dawuss op 09-04-2003 19:35 . Reden: /'je vergeten ]

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Ik durf te wedden dat ik dan een standaard mailtje terug krijg, dat was toendertijd ook :r :(
Ze hebben natuurlijk Nero foolproof gemaakt toendertijd, maar nu met Nero Express mogen ze het in Nero Burning ROM van mijn part weer weghalen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

:?

Kweenie hoor, maar met branders van tegenwoordig, met burnproof voorzieningen, waarom zou je dan nog een sloot aan RAMdrive (want dat is de ultrabuffer in feite) willen hebben ?

* JumpStart heeft het gevoel dat 'ie hier iets over het hoofd ziet...

Die oude 12x plex had waarschijnlijk nog geen (gok ik) burnproof, en dan kan ik me zoiets nog wel voorstellen: "Buffer de hele disc maar voordat je gaat branden Nero!"

(Of misschien had die plex al wel burnproof, maar was de nero versie nog uit het tijdperk dat lang niet alle branders burnproof hadden.)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

JumpStart schreef op 09 april 2003 @ 19:43:
:?

Kweenie hoor, maar met branders van tegenwoordig, met burnproof voorzieningen, waarom zou je dan nog een sloot aan RAMdrive (want dat is de ultrabuffer in feite) willen hebben ?

* JumpStart heeft het gevoel dat 'ie hier iets over het hoofd ziet...

Die oude 12x plex had waarschijnlijk nog geen (gok ik) burnproof, en dan kan ik me zoiets nog wel voorstellen: "Buffer de hele disc maar voordat je gaat branden Nero!"

(Of misschien had die plex al wel burnproof, maar was de nero versie nog uit het tijdperk dat lang niet alle branders burnproof hadden.)
die 12x zou als het goed is wel burnproof moeten hebben.

De reden wordt al aangegeven in de startpost, het ontlast de hdd (omdat die ineens een lekker grote buffer heeft en het daar ineenkeer in duwt).
Ik ga nu hetzelfde proberen en even 512MB aan Nero geven, gezien dat makkelijk gaat met DVDs branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die 12x was de 1e met burnproof. En Nero kende die toentertijd ook al. Maar ik wil gewoon vanuit RAM kunnen branden en ondertussen lekker gamen of defraggen of video editten.

Ik kan gamen en fikken zonder dat de burnproof ook maar in actie hoef te komen .. dat is het probleem niet.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2003 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
K*T .. ik geef 'm een buffer van Hex 20000000 (512 MB). Maar elke keer als ik Nero open zet ie 'm keihard terug tot 000000000 :{

Edit: Nero geupdate naar 5.5.10.20 .. de allerlaatste. De exact zelfde die Vinnie ook heeft.

Maar wat ik ook doe .. manual of automatic .. op het moment dat ik Nero start, reset ie in het register de waarde van 20000000 naar 0.

Trouwens .. als ik hem op manual zet .. en ik verander de 80 naar bv. 10 of 20 .. dan veranderd er in het register bij de set keys waar ook die buffer size zit helemaal niets. Niets!

En ik heb heel de entries vna Nero doorgespit .. maar ik zie nergens iets dat Dccimaal of Hexacedimaal overeen komt met bv. die 80.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2003 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo202
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08 20:29
Ik heb het ook geprobeerd, maar bij mij zet hij ook alles terug in het register.

En bij mij zet hij er ook niks neer als ik in Nero zelf een waarde invul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Ben ik dan de enige waarbij het wel werkt :?
Misschien handig om wat specs erbij te vermelden, misschien ligt het daar aan :?

Nero: v 5.5.10.20 geupdated van 5.5.9.? ( Bundle CD van LiteOn 24x10x40x CDRW )

[ Voor 2% gewijzigd door Vinnie op 10-04-2003 00:23 . Reden: 10 ipv 9 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
XP SP1
Nero 5.5.10.20 geupdate van 5.5.9.14 geupdate van 5.0.4.4

XP en 2K zijn wat register betreft hier gewoon hetzelfde. Hoe heb jij het gedaan dan?

Ik heb zelf gekeken wat er gebeurt als ik de 512 mb in het register set, reboot, en dan pas Nero start. Maar ook dan knalt ie het meteen keihard terug naar 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
1. meteen 5.5.10.20 installed met 'Enterprise' key, alleen deze zeikte dat me fikker niet ondersteund werdt.
2. Nero uninstalled
3. Nero 5.5.nogwat geinstalled van die CD
4. Nero 5.5.10.20 geinstalled/geupdated (update optie in de install)
5. Nero opgestart en alle preferences goedgezet ( en buffer op 80MB )
6. In registry de hack toepassen

Alles werkt prima, kan ook alle settings aanpassen zonder die hack kwijt te raken.
Alleen als ik klik in het bufferveld geeft ie die errormelding, als ik dan op cancel klik ( na het ok klikken van melding ) dan blijft de hack zoals het is.

edit: ik hoefde geen enkele keer te rebooten :?

[ Voor 10% gewijzigd door Vinnie op 10-04-2003 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Hier werkt hij verder zonder problemen of wat dan ook. Heb zelf de file op 400MB staan (eignlijk beetje weinig, maarja, om het volledige schijfje in de buffer te zetten schiet ook niet echt op :P)

http://members.home.nl/terw-dan/nero.reg
voor mensen die mijn nero register key willen zien die werkt (Windows 2000 overigens).

[edit]
blaat - laat maar (had me verrekend)

maar toch, weet je zeker dat je niet een 0 teveel hebt? Als je meer toewijst dan je hebt knalt hij terug naar de default.

[ Voor 66% gewijzigd door TERW_DAN op 10-04-2003 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Moet je wel oppassen dat deze van Terw_Dan zo alleen werkg als je em installed in C:\Progra~1\<ennogwatsubdirs>, kun je zo in de key aflezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Vinnie schreef op 10 april 2003 @ 00:45:
Moet je wel oppassen dat deze van Terw_Dan zo alleen werkg als je em installed in C:\Progra~1\<ennogwatsubdirs>, kun je zo in de key aflezen :)
of de key even aanpassen.
moet je sowieso doen wil je je key houden, anders heb je mijn key erin staan (en laat die toevallig uit 0 karakters bestaan en niet geldig zijn ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de key van de buffer gemaakt en merged .. maar ook dan exact hetzelfde .. zodra in Nero start is ie weer 0. Het lijkt wel beveiligd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het één en ander getest, registrycaptures gemaakt etc.

Dit zijn mijn uitkomsten:
  • De maximale waarde die het register accepteerd is Hex: ffffffff / Dec: 4294967295 oftewel 4.194.304 kbyte (4096 MB ofwel 4GB) [iemand nog een paar goedkope GB RAM stripjes over?:))
  • Zodra je meer buffer toewijst als je totale RAM wordt de waarde defaulted.
  • Zodra je meer buffer toewijs als je vrije ram, gaat Windows swappen om toch genoeg geheugen vrij te maken voor de geheugenaanvraag die Nero doet aan Windows ivm de writebuffer.
  • Je buffer stel je in met [HKEY_CURRENT_USER\Software\ahead\Nero - Burning Rom\Recorder] en niet met [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\ahead\Nero - Burning Rom\Recorder]
  • Je moet de waarde in HKEY_LOCAL_MACHINE laten staan zoals hij is, zodra je die veranderd wordt hij defaulted zodra je Nero start (default="WriteBufferSize"=dword:000000)
  • Als je de waarde in HKEY_CURRENT_USER op 0 ("WriteBufferSize"=dword:000000) zet gebruikt Nero een Automatische buffer
  • De registry veranderingen die door Nero worden aangebracht, gebeuren zodra het introscherm van Nero zichtbaar is en de SCSI/IDE channels gescanned worden (althans, betreffende de writebuffer - andere keys worden ook geschreven bij normaal gebruik zoals windowsizes etc)
  • Een registry waarde van Hex: 8000000 (128MB) zal ook door Nero worden weergegeven als 128MB bij het Ultrabuffer tabblad
  • Als je op Cancel drukt bij de UltraBuffer tabblad worden er geen wijzigingen aangebracht in het register
  • Als je op OK drukt bij de UltraBuffer tabblad op OK klikt worden er geen wijzigingen aangebracht in het register míts je de waarde niet hebt veranderd - als je een waarde hoger als 80MB had ingevoerd via het register kun je nu niet op OK klikken of naar een ander tabblad, alleen Cancel of met Escape kun je er nog uit (of met een waarde tussen 1 en 80MB).
  • Zodra je bij de UltraBuffer tabblad én de weergegeven waarde hebt gewijzigd én op OK klikt dán wordt de daar weergegeven waarde in het register gezet.
  • Zodra je bij de UltraBuffer tabblad de selectbox van manual op auto zet wordt de registrywaarde defaulted (default= "WriteBufferSize"=dword:000000).
Overige topics en aandachtspunten met betekking tot de schrijfbuffer in Nero:Mijn testgegevens:
- Plextor PXW8432T
- Nero v 5.5.9.17
- Win98SE
- 256MB RAM (140MB vrij als Nero geladen is)

Inhoud van Regfile waarmee ik de buffer op 128MB zet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Ahead\Nero - Burning Rom\Recorder]
"WriteBufferSize"=dword:000000

[HKEY_CURRENT_USER\Software\ahead\Nero - Burning Rom\Recorder]
"WriteBufferSize"=dword:8000000

Andere Dword waardes:

HexaDecimaalDecimaal
Dword waardeByteKiloByteMegaByte
40000000107374182410485761024
30000000805306368786432768
28000000671088640655360640
20000000536870912524288512
19000000419430400409600400
18200000404750336395264386
10000000268435456262144256
c000000201326592196608192
8000000134217728131072128
5000000838860808192080
f80000162529281587215œ

Zelf Hex naar Dec converteren:
400MB = 400*1024*1024 = 419430400
Open Calculator en schakel naar scientific mode, klik op DEC en voer decimale waarde "419430400" in - klik daarna op HEX

Je kan ook met regeditor op HKCU\ Software \ahead \Nero - Burning Rom \Recorder -> WriteBufferSize de waarde in decimaal invoeren als je eerst de selector op DEC zet.

http://www.htservices.com/Reference/HexadecimalConversions/
synonymen/trefwoorden voor Parse: Nero Ultrabuffer, Databuffer, Schrijfbuffer, WriteBuffer.

Volgens mij maakt dit topic een goede kans op een FAQ nominatie/vermelding...

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op 10 April 2003 @ 03:57:
Volgens mij maakt dit topic een goede kans op een FAQ nominatie/vermelding...
Dat dacht ik nou net ook :P

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mooi stukje FAQvoer, euss. Netjes! :)

Dan zie ik al waar het fout gaat bij mij waarschijnlijk. Ik moet Current_User hebben ipv Local_Machine. Zodra ik thuis ben ga ik het testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi stukje FAQvoer, euss. Netjes!
Graag gedaan! :)
Dan zie ik al waar het fout gaat bij mij waarschijnlijk. Ik moet Current_User hebben ipv Local_Machine. Zodra ik thuis ben ga ik het testen
Dat had ik ook gedacht, maar om 100% zeker te zijn wat het gedrag van Nero was, heb ik er toch maar een capturer op losgelaten.

Ondertussen ook getest op Windows 2000 en XP, en daar zit geen verschil in met mijn vorige posting/testen met Windows 95/98/ME.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kwam toevallig op dit topic uit, was een beetje aan het lezen tss het studeren door. Dus wou het zelf ook even uitproberen.
Ik zelf heb hier xp draaien. Ik ben dus eens gaan kijken in de regedit...
maar wanneer ik bij recorder kijk zie ik daar geen, dingske staan waar ik een waarde kan invullen voor die Ultrabuffer, is het de bedoeling dat ik dat zelf aanmaak, of wat doe ik mis.

groeten

Budha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Als he het topic ff terugleest zie je vanzelf welke registerkey je moet hebben :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Is er ook al een voor nero 6?

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:36

OgWok

U.N.C.L.E.

Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2003 @ 20:50:
Die 12x was de 1e met burnproof. En Nero kende die toentertijd ook al. Maar ik wil gewoon vanuit RAM kunnen branden en ondertussen lekker gamen of defraggen of video editten.

Ik kan gamen en fikken zonder dat de burnproof ook maar in actie hoef te komen .. dat is het probleem niet.
Eeehm.. video editen terwijl Nero bijna de helft van het geheugen gebruikt, of gamen.

De meeste rekenkracht wordt dan voor het gamen/editen gebruikt, dus dan komt Nero er bekaaid af, je hebt alleen wat minder hardisk I/O als je Nero zoveel geheugen geeft.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het antwoord van deze vraag is inmiddels te vinden in Verwijderd in "Nero ultrabuffer limiet opheffen/ophogen"

Verder zie ik geen nut in het hooghouden van dit bejaarde topic :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.