Wat is nou een echte fijne toffe lekkere gave muis

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Zie topic :)
Ik heb al een paar muizen en dingen die dienst doen als 1:

<div align="center">Afbeeldingslocatie: http://www.king-com.nl/zooi/muizen.jpg</div>VLNR: Wacom Graphire muis - Dynalink crappy pen (niet van mij :)) Logitech cheap ass muis - Wacom graphire pen - Logitech cordless Mouseman wheel (ook niet des Ruben's)

Maar echt geweldig vind ik ze niet... Die cordless is wel ok, maar niet van mij en ik vind hem te groot en lomp eigenlijk :) De graphire pen gebruik ik erg veel maar is allesbehalve koel voor vooral scrollen en surfen, wel voor grqafisch werk uiteraard.
Ik heb veel last van RSI, nu al een jaar is het ongeveer hetzelfde, af en toe erg pijn bij muizen en shit optillen en meestal een zeurpijntje in pols elleboog en schouder. Heb t een tjdje in allebei mn armen gehad (?), nu alleen nog rechts. Ik heb dus vooral afwisseling nodig en dus een lekkere muis om af te wisselen met mn pennetje.
Wat zijn jullie ervaringen met gewone al dan niet draadloze muizen (draadloos hoeft niet per se, van de draad heb ik qua ruimte geen last, maar als dat lekkerder muist telt die factor wel weer mee).

Verder is het maybe handig ook een nieuw toetsenbord te kopen, al vind ik het natural plankje van mn buurman niet echt lekker. Kep nu een hele goedkope. Tips hierover? Went zo'n natural ding snel, helpt het, welke is goed?

Alvast bedankt voor replies...

ps: Geld speelt niet echt een rol, tot op zekere hoogte dan he. :)

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

Verwijderd

Logitec Cordless dingetje.. die simpele jah

Verwijderd

jaaaaaaaa..... cordless is toppertje!

• RubZie
deze: Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/global/images/productov54.gif

deze (vink niet echt top dus: Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/global/images/productov52.gif

Owjah wat ik erg belangrijk vind is het wheeltje. Bij die cheape logitech vind ik hem veel te onaccuraat, hij heeft superveel speling tov de intellimouse van paps. Datr sukt. Dat zilveren bakbeest heeft al een beter wheeltje maar ook die vind ik niet echt lekker. En een beetje motivatie van waarom je die ene muis dan zo veet vind zou ik wel waarderen :) Tenx!

of deze? Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/global/images/productov53.gif

Verwijderd

Ik heb sinds kort goede ervaring met een Logitech Marble FX trackball.
Is ook beterder voor je RSI. Of eigenlijk tegen de RSI natuurlijk :)
Het is even wennen (een weekje of zo) maar daarna is het net zo soepel navigeren als met een gewone muis. En je arm ligt stil, je beweegt alleen nog maar je vingers en duim.
Verder natuurlijk vaak rust nemen, ontspannen, arm-oefeningen doen etc. maar daar hoef ik bij jou waarschijnlijk niet mee aan te komen :)

• RubZie
Op maandag 20 november 2000 23:41 schreef MAD25 het volgende:
Ik heb sinds kort goede ervaring met een Logitech Marble FX trackball.
Is ook beterder voor je RSI. Of eigenlijk tegen de RSI natuurlijk :)
Het is even wennen (een weekje of zo) maar daarna is het net zo soepel navigeren als met een gewone muis. En je arm ligt stil, je beweegt alleen nog maar je vingers en duim.
Verder natuurlijk vaak rust nemen, ontspannen, arm-oefeningen doen etc. maar daar hoef ik bij jou waarschijnlijk niet mee aan te komen :)
Hehe nee, ik ken de tips :) Alleen van dat rust nemen komt het niet zoveel, ik wil altijd wat doen. Maar ik lees nu af en toe een XML boek tussendoor :) Verder is zo'n balmuis maybe het proberen waard, kijken of ik een winkel kan vinden waar ik hem na een week mag ruilen ofzo, want als het zuigt is t wel zonde...

Verder heb ik deze wel eens gevoeld en die lag wel lekker in de hand en was best soepel vond ik, iig stukken beter dan die andere 2 logitechs waar k over had...
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/global/images/productov55.gif

Verwijderd

Die grote logitech is juist super, omdat hij zo groot is kun je je hand er echt op laten rusten en krijg je minder last van je polsen. Allen dat ding vreet meer batterijen dan een elektrische tor :):):)

Vibra-tor wel te verstaan !!

Verwijderd

Yep die logitech marble FX is perfect heb hem zelf ook. Het enige minpunt vind ik het niet zo makkelijk kunnen scrollen als met een scroll-muis

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Ik heb die logitech optical, lekker licht, heel gevoelig en past goed op hand, gooi er een siliconen tiet onder en je hebt goeie steun, zelfs tijdens quaken.
Ennuh,
van trekken krijg je geen RSI hoor :)

http://mrfloris.com

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:29
De gewone optical is erg fijn. Die heb ik ook, en hij bevalt prima! Een tip, ga niet voor de iFeel, ik heb m een middagje gehad, en weer meteen teruggebracht. Wat een loze feature is dat.

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Yep! CordlessMousemanWheel (belachelijke naam voor een topmuis!)

Echt errug relaxed, wel om de maand nieuwe batterijen=:(

En het is een GRIJZE muis, dus natuurgetrouw :D

• Caspar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 08:56
Logitech Trackman Marble FX. Is echt geweldig tegen RSI.

Ik ben de hele dag bezig tabbelletjes te verwerken en CAD tekeningen te maken, eerste paar maanden met een "gewone" muis gewerkt, maar kreeg ook last van mijn arm.

Toen zo'n Trackman gekocht, eerst een weekje oefenen, maar nu zou ik niet meer zonder willen. En geen last van mijn arm meer :)

Trouwens ook erg makkelijk die 4 programmeerbare knoppen.

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

Ik heb dus deze: Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/global/images/productov52.gif

Hij is erg prettig.. Alleen wel gek als 'ie het ineens niet meer doet... (batt's :))

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Obi, gewoon een beetje op je icoontje letten; als ie zegt dat ie op is heb je nog plenty tijd om nieuwe batterijtjez te kopen :+:+:+

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

Nou, m'n icoontje zei niets -> Hij stopte ineens...
Nieuwe batterijen werkte... Het gekke is dat ik pas anderhalve maand deze muis (hele systeem trouwens) heb... Wel érg intensief gebruikt... :)

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Staat er wel zo'n lullig icoontje ergens naast je klokje? (kun je natuurlijk ook uitzetten= eigenlijk beter want het icoontje lijkt totaal niet op de muis, hij is wit...)

Ach boeie... als ie et niet meer doet sloop je toch te batts uit een afstands! (oh ja, doet die et niet meer... :( krijg ik Slam FM niet meer zachter >:) )

Nah Jah, we hebben dus wel de beste muis van het heelal, wat mekken we dan over batterijtjes :?

Verwijderd

Ik had thuis een Logitech mouseman wheel cordless en dat is een perfect muisje. Je moet even wennen aan die 30 gr extra maar hij is wel retenauwkeurig. Op mijn werk heb ik dezelfde maar dan met touwtje..ook erg lekker.

Ik vroeg op mijn werk een keertje voor wat rs-preventief spul (lees: zo'n gelmatje voor je muis en je keyboard) kwamen ze aanzetten met die logitech muis en een MS Natural Pro keyboard (dat gebroken ding). FF wennen maar wel erg plezierig.... Verder zit ik gelukkig niet lang genoeg achter de PC iedere dag om een grote kans op die herhalingsaandoening te hebben (ik zit minimaal 40% van mijn tijd in vergaderingen :( )

Anyway, logitech rules!! :)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Microsoft Intelli Explorer :)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
* DSmarty is tevreden met zijn MS IntelliMouse Explorer

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:15

Metzie

Nyaano !

Ik heb die druppelvormige cordless logitech mouse. Ding werkt vet zolang hij batterijen heb.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• RubZie
OKE zoals het er nu uitziet moet ik zo'n grijze tank-muis kopen waar ik helemaal geen zin in heb. Ik denk dat ik zo aan mn buurman maar eens ga vragen of ik hem een uurtje kan lenen...

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/global/images/productov51.gif

Deze Logitech Cordless Trackman Wheel heb ik nu sinds enkele weken, en hoewel het een paar dagen wennen was zou ik 'm voor geen geld meer willen missen (nou ja...geen geld :? ). Zelfs in shoot 'm up games gaat het perfect ! Overal te plaatsen en op elke ondergrond. Ik heb 'm lekker op de armleuning van m'n relax-fauteuil :+

Zeker een aanrader !

• raptile
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02-2024

raptile

=[Loz Kampoz Fragging Force]=

als je spelletjes gaat spelen dan adviseer4 ik je de logitech gamingmouse of de boomslang

Spelfouten voorbehouden.

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 15:16
Als je al last hebt van RSI zou ik GEEN cordless nemen veelste zwaar...

neem maar de optical mouseman wheel

Tis natuurlijk nog steeds jou smaak ga anders een dag je naar de vobis muisjes voelen :)

Verwijderd

Op dinsdag 21 november 2000 10:01 schreef Dezjay het volgende:
Als je al last hebt van RSI zou ik GEEN cordless nemen veelste zwaar...

neem maar de optical mouseman wheel

Tis natuurlijk nog steeds jou smaak ga anders een dag je naar de vobis muisjes voelen :)
Vandaar dus de cordless trackman, geen geschuif met je muis maar lekker losjes met je duim op de trackbal. Hij voelt echt heel natuurlijk aan ! :)

Verwijderd

Qware, zie computertotaal van dezember.

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 15:16
[quoteVandaar dus de cordless trackman, geen geschuif met je muis maar lekker losjes met je duim op de trackbal. Hij voelt echt heel natuurlijk aan ! :)
[/quote]

Met uizondering van een trackman B-)
Pagina: 1