[Citrix/TS] Programma's starten niet op

Pagina: 1
Acties:

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-04 16:36
kHeb het volgende probleem:

In de Citrix Program Neighbourhood Agent staan een aantal applicaties. Als ik één van die applicaties wil opstarten geeftie de volgende foutmelding:

Unable to launch applications. The remote server may be down, the launch.asp file location may be invalid or the launch.asp file contains errors.

Nou.. je kan dan alleen maar OK klikken.. dus dat doe je dan, en eigenwijs dat ik ben probeer ik het nog een paar keer.. En jah hoor.. na +/- 4x doetie het wel?! En dat is elke dag opnieuw zo.. bij elke gebruiker... Hoe kan dat? Iemand een idee? Net of hij elke keer een koude start heeft.. (en dan is het nog niet eens maandag ;) )

• Alpha_Mouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02-2022
misschien is je verbinding wel rot

The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.

• nitpicker
Ik ben er zeker van dat het niet ligt aan het netwerk. Want ik heb alleen problemen met Citrix. Verder is alles op het netwerk helemaal perfect, zover dat kan :P

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Schrijf eens iet meer over je gehele infrastructuur, servers e.d. Met deze info kunnen we (ik) niet zoveel.....

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• nitpicker
Er ligt een switched netwerk. DHCP, DNS, AD, ISA, Mail en File&Print servers. En een tweetal Terminal Servers. Allemaal W2K.

Wat wil je nog meer weten? :?

Verwijderd

Klinkt raar, maar doe toch maar: gooi je temporary internet files eens leeg.

• nitpicker
Als ik er even over na denk klinkt dat eigenlijk helemaal niet raar.. het enige vervelende is dat hij het nu al doet.. dus is dit een (mogelijke) oplossing voor morgen.. :9

• nitpicker
Nou.. het heeft niet gewerkt... :'(

Iemand nog een idee??

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Gebruik je in IE een proxy server of iets dergelijks? Staan er fout meldingen in de eventlog van de NFuse server ?

• nitpicker
Er staat in IE een proxy ingevuld, maar bypass voor lokale adressen, geen foutmeldignen in de eventlogs...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

iirc moet je in de PNagent een XML locatie opgeven waar ie de XML file vandaan moet halen - kan je deze URL eens copieeren/plakken in je webbrowser om te zien ofdat je NFuse wel altijd correct antwoord?

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-04 08:52
Loop je lijstje van lokale adressen die in IE buiten de proxy moeten. Gebruik :

- Ip adressen
- dns naam: www.microsoft.com
- volledig path : htpp://www.microsoft.com

allemaal

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Verwijderd

citrix heeft problemen als ge een winnt systeem hebt en daar virtueel win2k op gaat draaien (crasht vaak, heeft moeite met verbinding maken met de server, kan enorm traag worden)... hebben daar hier ook veel problemen mee gehad...
Pagina: 1