In het kader van mijn stageproject moet ik een website maken met content management systeem er bij. Op dit moment ben ik bezig met een mini 'applicatie' om plaatjes te tonen in een opgegeven directory en deze desgewenst te verwijderen.
Het verwijderen van de plaatjes gebeurt met volgend kort scriptje:
Ik doe hier geen controle of dat het bestand werkelijk bestaat, want dit scriptje wordt aangeroepen vanuit een thumbnail viewer die ik gemaakt heb. Als het bestandje daar te zien is dan bestaat het ook werkelijk
.
Na het terugkeren naar de vorige pagina (die met de thumbnail viewer) verschijnt volgende foutmelding:
Ik heb ook geprobeerd met het delete() commando te werken, maar dat werd al direct geweigerd door de server als zijnde onbekend.
Zelf denk ik aan 2 mogelijke oorzaken:
- het project draait op een windows omgeving en deze kan niet overweg met de unix manier van file management zoals php dat doet.
- de server bevat (IIS op Win NT 4 met PHP 4.2.x) een instelling die de snelheid kan regelen (wishfull thinking misschien, maar van IIS ken ik echt niets)
beide oorzaken kan ik zelf niet controleren aangezien ik geen sys@ ben in het bedrijf waar ik stage loop (nogal logisch
).
Waar kan deze vertraging nog aan liggen, of ben ik misschien helemaal fout bezig?
Het verwijderen van de plaatjes gebeurt met volgend kort scriptje:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
| <?php $target = $_POST['target']; unlink($target); header("Location: editDir.php"); ?> |
Ik doe hier geen controle of dat het bestand werkelijk bestaat, want dit scriptje wordt aangeroepen vanuit een thumbnail viewer die ik gemaakt heb. Als het bestandje daar te zien is dan bestaat het ook werkelijk
Na het terugkeren naar de vorige pagina (die met de thumbnail viewer) verschijnt volgende foutmelding:
Het rare is dat de unlink wel wordt uitgevoerd, maar slechts na een halve minuut. Zolang blijft deze foutmelding dus staan. Is het bestand dan toch fysiek verdwenen, dan is de foutmelding ook weg.Warning: getimagesize(./archive/test/inschrijving.jpg) [function.getimagesize]: failed to create stream: Permission denied in D:\intranet\wwwroot\project_dir\imageResizer.php on line 5
Ik heb ook geprobeerd met het delete() commando te werken, maar dat werd al direct geweigerd door de server als zijnde onbekend.
Zelf denk ik aan 2 mogelijke oorzaken:
- het project draait op een windows omgeving en deze kan niet overweg met de unix manier van file management zoals php dat doet.
- de server bevat (IIS op Win NT 4 met PHP 4.2.x) een instelling die de snelheid kan regelen (wishfull thinking misschien, maar van IIS ken ik echt niets)
beide oorzaken kan ik zelf niet controleren aangezien ik geen sys@ ben in het bedrijf waar ik stage loop (nogal logisch
Waar kan deze vertraging nog aan liggen, of ben ik misschien helemaal fout bezig?
Clowns to the left of me, Jokers to the right