ADSL + dataverbinding op 1 aansluiting geeft storing

Pagina: 1
Acties:

• Schrijver
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:36
Wij hebben hier een ISDN lijn met ADSL. Over dezelfde ISDN-lijn hebben wij een VPN verbinding met een extern netwerk.

Als wij tegelijkertijd ADSL en die VPN aan hebben valt de downloadsnelheid van ons ADSL erorm terug.

Het lijkt erop dat die ISDN data verbinding stoort op het ADSL.

Heeft iemand hier ervaring mee en weet misschien een oplossing voor dit probleem?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat lijkt me heel sterk, dan zou de adsl snelheid ook terug moeten vallen als je belt ofzo, want isdn data en isdn spraak is in principe gewoon hetzelfde en is qua bandbreedte geheel gescheiden van adsl.

Loopt die VPN verbinding en de adsl op hetzelfde systeem? Of heeft bijvoorbeeld een losse laptop op adsl er ook last van als via een andere PC een verbinding wordt gemaakt?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Schrijver
De lijn wordt alleen gebruikt voor data en internet, dus spraak heb ik niet.

ADSL wordt geregeld door een E-tech ADSL Modem/router die aan een 3com switch hangt van ons netwerk.

De PC die de VPN maakt via een ISDN modem hangt ook in dit netwerkt, maar is niet geconfigureerd om via de router het internet op te kunnen.

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-05 20:17
Ik vind idd ook dat de info wat schaars is, wat doe je precies als het gebeurt, en wat heb je al geprobeerd om het op te lossen?

data of spraak maakt zoiezow nie uit.......het is toch allemaal hetzelfde voor het kabeltje/de splitter. Maar het klinkt erg vaag dat het elkaar beinvloed, sinds het 2 totaal zelfstandige lijntjes zijn.

[ Voor 45% gewijzigd door MrJT op 09-04-2003 10:21 ]

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05 19:12

aKra

Intentionally left blank.

Gebruik je twee lijnen of gebruik je gewoon een ISDN lijn?

Heb je al eens geprobeerd het specifiek te gaan checken? Dat het bijv. niet aan de avonduren ligt?

En routeert die ISDN verbinding niet heel toevallig een stel andere computers of?...

(Meer info zou idd. nuttig zijn)

[ Voor 7% gewijzigd door aKra op 09-04-2003 10:20 ]

Intentionally left blank.

• Schrijver
We gebruiken 1 ISDN lijn, dus die andere blijft vrij.

De ISDN dataverbinding is maar enkele uren in de ochtend, maar ook in de middag en avond actief.

Zodra de ISDN dataverbinding wordt gemaakt wordt de internetverbinding instabiel. Dus pagina's moeilijk bereikbaar en downloads gaan erg traag.

Als de dataverbinding weer verbroken wordt werkt de internet verbinding weer perfect en schiet de downloadsnelheid weer omhoog.

Ik heb nog geen andere "oplossing" geprobeerd, omdat ik het ADSL niet anders kan aansluiten en ik niet weet of er een alternatieve mogelijkheid is om het ISDN aan te sluiten.

De dataverbinding via ISDN werkt trouwens wel altijd goed. Deze wordt dus niet minder als ik via ADSL ga downloaden.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:50

qless

...vraag maar...

Ik denk dat jouw splitter niet correct werkt

Website
Vliegende camera's: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Landbased camera's: Canon R6, Canon 5d2
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• Schrijver
Kan het ook te maken hebben met een "Twist" ? Dus dat de ISDN andersom moet worden aangesloten.

Kan ik dit veilig proberen, of gaat hier mijn apperatuur van kapot?

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
misschien specifiek je e-tech modem die problemen veroorzaakt? Het is natuurlijk toch een wat minder merk? (of mag ik dat niet zeggen).

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• Schrijver
intert0y schreef op 09 April 2003 @ 11:43:
misschien specifiek je e-tech modem die problemen veroorzaakt? Het is natuurlijk toch een wat minder merk? (of mag ik dat niet zeggen).
...Maar waarom dan juist alleen als er een ISDN verbinding wordt gemaakt?

• Schrijver
Ik heb een patchkabel tussen de NT1 en het ISDN modem geprobeert (dus niet het ADSL modem) om te kijken of er een soort "Twist" in de aansluiting zit.

Helaas kan ik nu geen ISDN verbinding meer maken, dus heb ik deze er weer tussenuit gehaald.

Iemand anders nog een idee?
Pagina: 1