Toon posts:

Linux Redhat 9.0 met virtual PC

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met virtual PC een Redhat 9.0 install gedaan. Nu is dus de vraag, welke videokaart moet ik nu instellen? Hij zag namelijk een S3 trio kaartje terwijl er een Asus V7700 inzit. Ik heb gewoon op next geklikt maar nu start hij niet door, anthans kreeg geen beeld.
Ik heb het vervolgens wel voorelkaar gekregen dat hij nu opstart in de prompt.

Maar hoe kan ik hem nu instellen zodat ik de videokaart kan gebruiken.

en welke videokaart moet ik instelleren met virtual PC?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:03
Ik kan me niet anders voorstellen, of in de documentatie van Virtual PC staat welke kaart je moet instellen, of dat ze er een driver bij leveren voor de kaart die ze emuleren (dit is iig wat VMWare doet).

Natuurlijk krijg je niet de Asus V7700, want je hebt geen rechtstreekse toegang tot de hardware.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb al gevonden, hij simuleerd een S3 Trio kaart.

Maar waar kan ik nu ergens in redhat in de promt instellen welke videokaart ik heb?

• I386DX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-05 20:09
typ eens Xconfigurator achter de prompt
(met hoofdletter X)

Verwijderd

Topicstarter
I386DX schreef op 09 april 2003 @ 10:23:
typ eens Xconfigurator achter de prompt
(met hoofdletter X)
Nope, werkt niet. Dat had ik al geprobeerd.

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:39
Is niet mogelijk wat jij wilt.
Virtual PC ondersteund alleen zijn eigen ge-emuleerde S3 kaartje.
Je kunt dit helaas niet aanpassen.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Topicstarter
Het is toch wel mogelijk om linux (Xwindows) op virtual pc te draaien.
Het was juist mijn idee om te kijken of het zo werkt. en als het goed werkt, dan pas een dualboot te maken

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:39
Natuurlijk is dat mogelijk, maar Virtual PC is een emulatie programma wat zijn eigen ge-emuleerde hardware gebruikt, wat gelimiteerd instelbaar is. De videokaart is dus o.a. niet instelbaar of veranderbaar. Dit blijft die S3 waar jij mee zit. Geheugen daarintegen is wel instelbaar, tevens een aantal andere ge-emuleerde hardware zaken.

Probeer anders eens VMWare :)

57696520646974206c65657374206973206e657264

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 16:57

wzzrd

The guy with the Red Hat

Wederom mensen, in casu met name gericht aan I386DX:
Het instellen van X (in principe dus gewoon het aanpassen van /etc/X11/XF86Config[-4]) is dusdanig basaal, dat je dit soort vragen moet negeren. Dat iemand hier komt vragen of en hoe hij de kaart van zijn Virtual PC kan veranderen, soit, daar heb ik vrede mee, maar vragen hoe je X moet instellen is gewoon not done. Dat kun je a. zelf uitzoeken en b. overal lezen, als je maar even je best doet.

Oh, dreamraver, dat ding heet 'console' niet 'prompt'

Verwijderd

NOS policy - updated 01/04/03
Zoals wizzrd al aangeeft, eigen initiatief wordt wel op prijs gesteld in NOS en de topicstarter lijkt toch echt aan het helpdesken te zijn. Lees bovenstaande draad eens door.:)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.