Internet op laptop in Chinees hotel

Pagina: 1
Acties:

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:48
Ondanks het hele SARS gebeuren ga ik zaterdag met 14 man naar Beijing (Peking). Daar ik de netwerk-nerd ben, moet ik zondagochtend op 12 laptops (hele oude bakken met Win98 SE) zorgen dat internet het doet. Nou heb ik van een Chinees uit het hotel begrepen dat het gewoon kabelinternet is. Dus heb ik netwerkkaartjes (10/100) voor laptops gekocht. Nu hoopte ik dat je die dingen moest inpluggen, stekkertje erin en hoppa gaan met die banaan. Maar nu probeerde ik dat bij mijn @home account en daar deed hij het niet. Pas toen ik WinME installeerde en het IP adres vast zette, deed hij het pas.

Nu vrees ik dus dat ik hetzelfde gezeik in Beijing ga krijgen. En daar heb ik echt geen zin in. Heb wel wat beters te doen dat twee dagen Windows te installeren.

Wat doe ik dus fout en waar moet ik op letten?

Verwijderd

soms komen de IP's binnen via het MAC address (in dat geval ben je de gebakken peer), en soms worden de IP's van kabelinternet aan hand van de hostname gegeven. Wat jij het best kan doen denk ik (als het hotel het zelf al niet heeft), is een routertje meenemen, die goed instellen, en de rest, zijnde de laptops, lekker makkelijk een lokaal IP krijgen met een juiste gateway ingesteld.

Stel je trouwens niet te veel voor van internet in china, schijnt nogal een proxy-bijeenhanged filter geheel te zijn...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Maar nu probeerde ik dat bij mijn @home account en daar deed hij het niet. Pas toen ik WinME installeerde en het IP adres vast zette, deed hij het pas.
Gelieve toch wat meer info te geven, want met deze 2 regeltjes kunnen we echt niet beoordelen wat er loos is :?

Predator is vandaag jarig. Mail of ICQ hem om 'm te feliciteren :Y)

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 06:51
Wat je moet doen, is een hardware router te kopen. Zorg dat je er een hebt met DHCP-server, dan krijgen die win98 machine's automatisch een IP toegewezen. De routers van Compex bevatten een manual die zelfs voor Singapore Online een uitleg geeft over hoe de router ingesteld moet worden.

Succes!

- hardware always changes.. -

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
zorg ook ff dat je wat meer info krijgt wat er exact allemaal aanwezig is in dat hotel (kabel/adsl/dialup?). Misschien denkt die Chinees wel dat het kabelinternet heet, maar is het gewoon dial-up (via de telefoonkabel :P) En dan ben je dus de l*l met je 12 laptops met 12 netwerkkaarten....
Lijkt me verder sowieso ook wel handig om een routertje mee te nemen als je tegelijk wilt internetten. Of heeft die Chinees©® expliciet gezegd dat er inplugpunten voor de laptops aanwezig zijn?