Animated GIF klein houden.

Pagina: 1
Acties:

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:03

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Topicstarter
Ik heb dit plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.macdebaanbrekers.nl/baan.jpg

Nu wil ik over die baan 1 of 2 "auto's" (mogen ook stipjes zijn) laten rijden maar zo dat na 1 ronde het weer perfect aansluit op het begin zodat je een naadloze loop krijgt.

Ik had begrepen dat je met animated GIF in de opvolgende frames puur de veranderlijke info hoeft mee te geven en lijkt mij dat de size van het plaatje niet veel groter wordt.

Of is het beter in Flash te doen ?

[ Voor 5% gewijzigd door memphis op 09-04-2003 09:27 ]

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-08 10:32

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Als je de keuze hebt, dan zou ik voor Flash gaan. Kan me niet herinneren dat differentiele animated GIF bestaat, tenzij iemand hier mss het tegendeel kan bewijzen? Daarom zijn de meeste animated GIFs ook zo groot. Denk dat je het met Flash toch wel kleiner kunt maken.

En als je de Flash hebt, dan kun je nog altijd naar animated GIF exporteren, maar in dat geval sta ik niet in voor de kwaliteit van je bitmaps ;)

[ Voor 22% gewijzigd door GrimaceODespair op 09-04-2003 09:33 ]

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:13
Flash is idd de mooiste oplossing; wil je per se met GIF werken, zorg er dan voor dat het 'basisplaatje' een beetje simpeler is: niet een foto, maar gewoon 1 kleur groen en 1 kleur grijs. Dit scheelt al zeer veel!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 22:08
Je kunt het makkelijk in Flash doen, een object (MC) een path laten volgen :)
Evt. exporteren naar .GIF

</spuit11>

edit:

Overigens zul je gewoon aan een bepaalde filesize moeten geloven, gezien het om een animerend gebeuren gaat.

[ Voor 49% gewijzigd door Willem op 09-04-2003 09:36 ]

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:51

evaarties

Powerball @ 12.582

Dit is zeker waar.. moet je Jasc Animated Shop gebruiken, daar kan dat iig mee.
In het 1e frame zet je de foto en in de vervolgframes de auto's met transparante achtergrond.

[ Voor 38% gewijzigd door evaarties op 09-04-2003 09:35 ]

• GrimaceODespair

GrimaceODespair

evaarties schreef op 09 April 2003 @ 09:35:
Dit is zeker waar.. moet je Jasc Animated Shop gebruiken, daar kan dat iig mee.
In het 1e frame zet je de foto en in de vervolgframes de auto's met transparante achtergrond.
Wat niet wil zeggen dat de achtergrond maar 1x in de gif zit, voor alle duidelijkheid. Je hebt dus echt per frame precies 1 volledige afbeelding. Maar dat wist je mss al.

• InZane
  • Laatst online: 22:10
Het lijkt mij het handigst om het idee van willem169 op te volgen.

Dan ben je (1)snel klaar en (2) je hebt de mogelijkheid om te exporteren naar animated gif.

Verwijderd

met animated gif hoef je dus niet steeds het hele plaatje op te slaan, da's uist het grappige. Aangezien transparantie ondersteunt wordt hoef je alleen het stipe op de nieuwe plek te hebben en de oude plek over tekenen. Kan best klein worden lijkt me

Zijn overigens prima progs voor

• InZane
  • Laatst online: 22:10
Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 12:14:
met animated gif hoef je dus niet steeds het hele plaatje op te slaan, da's uist het grappige. Aangezien transparantie ondersteunt wordt hoef je alleen het stipe op de nieuwe plek te hebben en de oude plek over tekenen. Kan best klein worden lijkt me

Zijn overigens prima progs voor
Denk dat dat wel algemeen bekend is hier..

Kan oa met Jasc Animation Shop of Adobe Imageready.
Dan kun je inderdaad gewoon met layers werken.

Maar (en ik denk dat dat bedoeld werd) als je 'm gaat exporteren worden het wel allemaal afzonderlijke gifjes, dus dat verhaal over kleinere bestandsgrootte gaat niet op.

[ Voor 15% gewijzigd door InZane op 09-04-2003 12:17 ]

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:51

evaarties

Powerball @ 12.582

GrimaceODespair schreef op 09 april 2003 @ 11:40:
[...]

Wat niet wil zeggen dat de achtergrond maar 1x in de gif zit, voor alle duidelijkheid. Je hebt dus echt per frame precies 1 volledige afbeelding. Maar dat wist je mss al.
Je moet het wel aangeven geloof ik dat elk plaatje bestaat uit de voorgaande. Uit mijn herinnering heb ik zo gifjes gemaakt. Correct me if I'm wrong.

Verwijderd

Bij Frontpage 98 zat het programmaatje GIFanimator, en dat kon perfect differentiele animated GIFs maken.

• GrimaceODespair

GrimaceODespair

Ok, dan stel ik nou de duidelijke vraag:

kan iemand mij bevestigen dat het in een animated gif die geëxporteerd is, onmogelijk is om differentieel te werken? Of is het wel degelijk mogelijk (dus afgezien van de design-time mogelijkheden van je programma, in de geëxporteerde versie, oftwel in het bestand dat bestand.gif heet)?

• memphis

memphis

Topicstarter
Nou, ik denk dat ik maar eens iets ga proberen....

Kan ik met Ulead GIF animator ook in layers werken ?

Ik zal zo ook eens even kijken.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ter info:

In addition to the standard optimization options for GIF format, you can optimize frames to include only areas that change from frame to frame. (This greatly reduces the file size of the animated GIF.) ImageReady also applies a special dithering technique to animations to ensure that dither patterns are consistent across all frames and to prevent flickering during playback. Due to these additional optimization functions, ImageReady may require more time to optimize an animated GIF than to optimize a standard GIF.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

OzBoz schreef op 09 April 2003 @ 17:41:
Ter info:

In addition to the standard optimization options for GIF format, you can optimize frames to include only areas that change from frame to frame. (This greatly reduces the file size of the animated GIF.) ImageReady also applies a special dithering technique to animations to ensure that dither patterns are consistent across all frames and to prevent flickering during playback. Due to these additional optimization functions, ImageReady may require more time to optimize an animated GIF than to optimize a standard GIF.
Ik heb altijd gedacht dat een standaard eigenschap van animated gifs is :?

OzBoZ: Thanks for the extra info anyhoe :>

[ Voor 4% gewijzigd door BtM909 op 09-04-2003 17:48 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• memphis

memphis

Topicstarter
Nou ik heb even gekeken met Ulead en ik zie dat ik met transparante overlay's kan werken.

Dat wordt dus frames bouwen met alleen de stipjes (meerderen zal wel gaaf wezen) die zich over de baan verschuiven. Het plaatje is standaard iets van 67k en per frame komt er iets van 1 tot 2 k bij, dus binnen de 200k is een hele race met meerdere dots zeker haalbaar :)

Als het gelukt is laat ik het zeker zien

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

InZane schreef op 09 april 2003 @ 12:08:
Het lijkt mij het handigst om het idee van willem169 op te volgen.

Dan ben je (1)snel klaar en (2) je hebt de mogelijkheid om te exporteren naar animated gif.
Kijk eens naar boven, er waren al meer mensen die dat idee hadden hoor. :)
InZane schreef op 09 april 2003 @ 12:16:
mophor:met animated gif hoef je dus niet steeds het hele plaatje op te slaan... Kan best klein worden lijkt me
Denk dat dat wel algemeen bekend is hier..
Waarom zei je het dan niet eerder...? Je spreekt jezelf bijna tegen in de bovenstaande posts :P

Ik weet, ik post hier nutteloos door alleen ff jou op je wisselende antwoorden te wijzen, maar wees jij dan tenminste zo verstandig, en als alles al gezegd is: zeg dan niks! :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• memphis

memphis

Topicstarter
Mwah, na wat frames gebakken te hebben:

Afbeeldingslocatie: http://www.macdebaanbrekers.nl/anibaan.gif

Is het nog niet helemaal maar lijkt wel ergens op en maar 65k

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Sinclair schreef op 09 april 2003 @ 22:46:
Mwah, na wat frames gebakken te hebben:

[afbeelding]

Is het nog niet helemaal maar lijkt wel ergens op en maar 65k
Eej.. dat zijn stippen geen auto's :) had um ff in ImageReady geladen maar zo te zien heb je dat niet gebruikt :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• memphis

memphis

Topicstarter
OzBoz schreef op 09 April 2003 @ 23:09:
[...]

Eej.. dat zijn stippen geen auto's :) had um ff in ImageReady geladen maar zo te zien heb je dat niet gebruikt :)
Hmmm.... modellen van auto's zouden zo klein toch niet tot zijn recht komen vrees ik. Naast dat is het een teringwerk om ze ook nog eens te richten in de rijrichting.

Het effect is aardig gelukt alleen de beginframes zijn iets te traag... effe de tijd aanpassen dat het wat sneller gaat.

En ik heb het gedaan in Ulead GIF animator :) .

Trouwens, het was een aardig klusje. Eerst met potlood op het scherm het circuit getekent (geopend in paint) en daarna met paint op een witte achtergrond in een even groot image per frame de 3 stippen verplaatst en opgeslagen als een framenummer.
De files in GIF animator geladen op framenummer en optimaliseren !

[ Voor 23% gewijzigd door memphis op 09-04-2003 23:33 ]

• GrimaceODespair

GrimaceODespair

zo, weer wat bijgeleerd: differentiële animated gifs. Misschien moet ik gewoon es wat vaker buitenkomen.
Sinclair schreef op 09 april 2003 @ 23:23:
Trouwens, het was een aardig klusje. Eerst met potlood op het scherm het circuit getekent (geopend in paint) en daarna met paint op een witte achtergrond in een even groot image per frame de 3 stippen verplaatst en opgeslagen als een framenummer.
De files in GIF animator geladen op framenummer en optimaliseren !
Wat je volgende keer es kan proberen, als je handig bent met Flash en GIF tools: de paden in Flash tekenen en daar stippen langs laten animeren. Vervolgens exporteren naar animated GIF, en dan met 1 of andere GIF tool die achtergrond eraan toevoegen. Tenminste, het lijkt mij dat het zo ook zou moeten kunnen. Als dan een pad niet zo mooi is, kan je het snel aanpassen en het resultaat checken.

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Staat gif wel toe om een animatie met ping-pong te loopen? Dus alstie klaar is gaat ie achterstevoren afspelen en dan weer gewoon enz.? Ik heb daar namelijk ook niks over kunnen vinden.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• memphis

memphis

Topicstarter
Oogst schreef op 10 April 2003 @ 10:58:
Staat gif wel toe om een animatie met ping-pong te loopen? Dus alstie klaar is gaat ie achterstevoren afspelen en dan weer gewoon enz.? Ik heb daar namelijk ook niks over kunnen vinden.
Volgens mij niet. Ik probeerde de loop op een ander frame te laten starten (Frame 1 is het plaatje zonder stip die ik over wilde slaan) maar kon daar niets over vinden en ben ook niet een backward functie tegen gekomen....

Pagina: 1