Adapter op batterijen ( Externe battery pack )

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• vulcan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-02 13:35
Voor mijn toekomstige PDA en bijbehorende externe USB Harddisk ben ik op zoek naar een externe battery pack op batterijen( geschikt voor GP Powerbank 1800mAh AA batterijen ).

voorbeeld
nog een voorbeeld
en nog een voorbeeld
Met mijn GP Powerbank Smart ( in 1 uur 4x 1800mAh batterijtjes vol )lijkt me dit een goeie oplossing voor de stroomvretende apparaten. De USB HD wil ik niet constant gebruiken maar enkel voor extra opslag voor mijn camera, MP3tjes, navigatiekaarten en mijn eventuele GPS Navigatie uitbreiding van mijn PDA (welke waarschijnlijk de Toshiba E750 gaat worden dankzij zijn USB host functionaliteit ).

Zo beschikt ik dus over een noodoplossing als ik niet in de buurt ben van een stopcontact en accu van mijn PDA bijna leeg is. Of als mijn CF kaartje van de camera vol is en ik dus moet backuppen.

Nu het probleem en tevens mijn vraag:

Ik kan nergens in nederland een bedrijf vinden welke deze apparaten verkoopt. Alleen dus amerikaanse(oid) bedrijven( voorbeeldje in de link hierboven ). Jullie wel? _/-\o_

PS het moet dus wel een fatsoenlijke oplossing zijn en niet een zoals deze:

beetje gaar

edit:
meer voorbeelden en de PS

[ Voor 15% gewijzigd door vulcan op 09-04-2003 09:21 ]

Je kan het laten, je kan het doen of je kan het laten doen

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Tss, de echte tweaker maakt die dingen zelf ;)

Zelf ben k een tijdje geleden rond gaan kijken voor mijn PDA. In NL was er niet veel te vinden voor een mooie prijs en uiteindelijk geen kant en klare gekocht omdat zelt maken flink goedkoper is :P. Bij Conrad zijn vrijwel alle onderdelen te halen zoals batterijhouder en doosje waar die houder ingaan. Het enige puntje van aandacht is dat je de juiste stekker hebt om in de PDA/USB harddisk te stoppen

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• vulcan
  • Laatst online: 26-02 13:35
Bedoel je deze batterijhoudertjes? Die heb ik dus kunnen vinden bij Conrad, maar de behuizing( doosjes ) daarvan niet.

Heb je een afbeelding van jouw battery pack?

En tasjes(de behuizing voor de behuizing voor de behuizing ;) ).. zelf nog niet naar gezocht hoor. Maar tips zijn altijd welkom :)

Ik moet toegeven dat ik niet echt handig ben met soldeerboutjes dus het zal nog wel een hele klus worden. Of valt er niet zoveel te solderen enzo?

Ook grappig is de powerbank USB-set. Maar niet handig voor mijn bedoelingen. Ik kan geen linkje geven naar de conrad site( vage link constructie daaro ). Wel een vaag Powerbank documentje

edit:
nah laat maar

[ Voor 52% gewijzigd door vulcan op 09-04-2003 11:41 ]

Je kan het laten, je kan het doen of je kan het laten doen

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

vulcan schreef op 09 april 2003 @ 11:11:
Bedoel je deze batterijhoudertjes? Die heb ik dus kunnen vinden bij Conrad, maar de behuizing( doosjes ) daarvan niet.

Heb je een afbeelding van jouw battery pack?

En tasjes(de behuizing voor de behuizing voor de behuizing ;) ).. zelf nog niet naar gezocht hoor. Maar tips zijn altijd welkom :)

Ik moet toegeven dat ik niet echt handig ben met soldeerboutjes dus het zal nog wel een hele klus worden. Of valt er niet zoveel te solderen enzo?

Ook grappig is de powerbank USB-set. Maar niet handig voor mijn bedoelingen. Ik kan geen linkje geven naar de conrad site( vage link constructie daaro ). Wel een vaag Powerbank documentje

edit:
nah laat maar
Alleen voor laptop heb k een externe batterij. Een loodaccu ;) K heb m bijna nooit mee ergens naartoe zonder dat daar een stopcontact is. Vind t een beetje zonde om veel uit te geven aan een stel gewone batterijen voor iets wat k niet veel gebruik. K weet niet welke batterijhouder je bedoelt, je linkt naar een pagina waar een PDF te downloaden is van meerdere houders. Conrad heeft algemene behuizingen van electronica

Bestelnr. 522473-44 maar op de site van Conrad staat er geen foto bij. Hoofdcatalogus 2003 blz. 901 heb k m vandaan

Ook zijn er andere behuizingen, maar dan mag je m iedere keer open schroeven als je de batterijen wil opladen :P

Bestelnr. 615560-44 is een batterijhouder die erbij past.

Beetje solderen wat er bij komt kijken moet geen probleem zijn. Je bent niet op printbanen bezig. Ik ben er ook niet heel goed in maar het simpele gedoe gaat altijd zonder problemen :D

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

FF wat macrofoto's gemaakt van wat er voor te bebruiken zou zijn :P

Afbeeldingslocatie: http://stropdas.lemaitre.nu/Batterijhouder1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://stropdas.lemaitre.nu/Batterijhouder2.jpg

• vulcan