[Ping] werkt niet vanaf client.

Pagina: 1
Acties:

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Hai ik kon in de search niks vinden over dit onderwerp, en van google wordt ik ook nie veele wijzer, vandaar maar een topic-je.... :P

We zitten hier op het werk achter een W2k server met Small Buisiness Server en een ISA Server firewall....

Nu is het zo dat we voor ons werk nogal vaak willen (moeten) pingen... maar dit handige simpele staaltje software werkt dus niet meer vanaf de clients. Als ik inlog op de server kan ik vanaf daar wel gewoon pingen...
Nu is het mijn vermoeden dat er gewoon een poortje open moet ofzo... maar hoe maak ik een poortje open, en welke moet dat zijn voor ping...

Ook hebben we een programma'tje WinMTR, waarmee je routes kan nagaan... maar die werkt dus ook niet en ik weet niet of dat programma via dezelfde poort werkt of heel anders, of misschien zit ik wel in de hele verkeerde richting...

Plz help... :/

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

ping = ICMP type 8 & 0 (echo & reply)
Is het ping naar buiten die niet werkt ?
Dan zal je ISA server dat wel niet toelaten...

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• ReCreator
  • Niet online
Predator schreef op 09 April 2003 @ 09:18:
PNS -> NT

ping = ICMP type 8 & 0 (echo & reply)
Is het ping naar buiten die niet werkt ?
Dan zal je ISA server dat wel niet toelaten...
Hmm ik ga even op onderzoek uit op de server... maar dat ie een ICMP type is scheelt alweer...
via welke poort gaat ping dan?

Het is trouwens idd pingen naar buiten en ik denk ook dat de ISA het niet toelaat.. maar hoe zet ik dat aan?
Kheb nu een IP packet filter gemaakt... maar ik betwijfel of dat het is.. een collega heeft gisteren zitten prutsen en nu kunnen we ok niet meer vanaf de server pingen :S

En tnx voor het verplaatsen trouwens.... :P

[ Voor 32% gewijzigd door ReCreator op 09-04-2003 09:32 ]

• ReCreator
  • Niet online
Owkee ik geef het antwoord zelf en dan mag er een slotje op....

Bij de ISP server ga je naar.
Servers and Arrays --> "Servernaam" --> Access Policy

Properties van IP Packet Filters, en daar kun je met een vinkje de IP routing en de Intrucion detection aanzetten... dan werkt hetpingen vanaf een client naar behoren :P

En hier kun je trouwens nog veel meer handige dingen instellen... maar daar ging het topic niet over..

Ik zeg:"Slotje"

Verwijderd

ReCreator schreef op 09 April 2003 @ 09:25:
[...]

Hmm ik ga even op onderzoek uit op de server... maar dat ie een ICMP type is scheelt alweer...
via welke poort gaat ping dan?
porten worden gedefinieerd in tcp
dit is icmp dus ping gaat niet over een port!!!

• BeachPatroller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-04-2024

BeachPatroller

Buk en suck

Volgens mij gaat ping wel over een port. Namelijk port 7 (correct me if I'm wrong).

Ik ben malle Pietje niet.

• arikkert
  • Laatst online: 05-07 11:57
BeachPatroller schreef op 09 April 2003 @ 15:33:
Volgens mij gaat ping wel over een port. Namelijk port 7 (correct me if I'm wrong).
you're wrong, iis5_rulez is right.
bij ping wil je ook helemaal geen Transport Connection opzetten, je wilt alleen een reply terug krijgen.

Verwijderd

klopt, ping is layer 3 protocol, geen layer 4, heeft dus ook geen poorten, slechts types.
Pagina: 1