Toon posts:

Pc overleden of toch niet?!

Pagina: 1
Acties:
  • 88 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik had gister me fbs 1 tje hoger gezet dus van de standaard 105 naar 106 maar dit vond hij na het reboten niet zo heel erg leuk, want hij doet het niet meer. Nou ja niet meer doen, hij doet weinig.

Als ik me pc opstart staan de 4 lampjes van me MOBO gewoon aan, hoor geen piepjes van foutmeldingen ofzoiets. Me cd-rom speler gata lopen met de cd erin, maar ja dat doet hij al snel als er prik op staat. Me floppy drive gaat niet aan. Verder hoor ik me HD niet opstarten, oftewel hij draait wel maar niet dat hij verder start ofzo. Me scherm staat aan maar het scherm blijft zwart. Wat kan het zijn?

Ik zat zelf aan aan van de volgende dingen te denken:
- me moederbord is dood
- cpu is dood

Me computer specs:
p4 1,5
Msi 845pro
G-force 2 mx400
512 sdram
maxtor 40Gb
toshiba dvd player

Wie kan me helpen

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Heb je de bios al gereset? Met de jumper op je moederbord...
Volgens mij is dat bij MSI jumper nr. 11
Kijk voor de zekerheid even in de handleiding van je moederbord.

[ Voor 48% gewijzigd door Han op 09-04-2003 09:04 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:20

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Je had em dus al een beetje overgeclockt als ik het goed begrijp?

Verder kan volgens mij een Pentium 4 nooit doorbranden door teveel warmte, ik heb een filmpje gezien waarin ze Q3 draaiden, de cooler draf haalde, het spel vertraagde en vertraagde, cooler d'r weer op en het ding clockte weer naar normale snelheid...

Lijkt me dus eigelijk niets meer dan toeval dattie het niet meer doet... [oftewel cpu = ieg heel, mobo misschien niet...]

Geven die diagnostische LED's geen foutcode?

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Sowiezo, 105 is al niet "standaard"

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-08 21:34

nnk

Spreek uit: en en kaa

Je cpu zal niet zomaar dood gaan bij een verhoging van de fsb met 1Mhz, ik denk dat je gewoon je bios moet resetten (kijk eens in het boekje van je moederboard!).

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb me vergist in fbs hij was eerst 105 en dat is al een tijd geleden en was dat ff vergeten dus dacht ff dat dat standaard is maar standaard is natuurlijk 100.

Me ledjes geven zoals ik al eerder melde gaan meldingen, ze branden alle 4 en knipperen niet en ook gene geluidsignalen. Me cpu was ook maar 26 graden dus hij was niet overhit lijkt mij.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2003 09:28 ]

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 13:29
Scatman_II schreef op 09 April 2003 @ 09:08:
Verder kan volgens mij een Pentium 4 nooit doorbranden door teveel warmte
't kan wel, maar niet makkelijk :)

Door die OC-actie zal je cpu zeker niet spontaan kapot gaan. Gewoon zoals de andere al zeggen even een bios reset proberen, en verder nog even voor de zekerheid alle onderdelen even goed aandrukken in de kast.

't kan namelijk ook gewoon stom toeval zijn dat het niet meer opstarten samenvalt met jouw overclock-actie :)

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

Wolfje666

Shooter fanatic

- Bios-Reset?
- Ligt het niet aan de voeding (overleden o.i.d.)?
Zal meestal geen probleem zijn (350W+)

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

Verwijderd

jah dit was iemand anders op mijn adres SORRY

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:11
Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 09:26:
Me ledjes geven zoals ik al eerder melde gaan meldingen, ze branden alle 4 en knipperen niet en ook gene geluidsignalen. Me cpu was ook maar 26 graden dus hij was niet overhit lijkt mij.
Wat voor een kleur geven de ledjes aan, zit toch verschil tussen groen en rood ?

Verwijderd

Topicstarter
ik zit nu op me werk maar weet bijna 100% zeker dat die alle 4 groen zijn. En aan me voeding ligt het denk niet want er komt gewoon nog prik uit dus dat is het niet.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 10:02:
ik zit nu op me werk maar weet bijna 100% zeker dat die alle 4 groen zijn. En aan me voeding ligt het denk niet want er komt gewoon nog prik uit dus dat is het niet.
nog maals

heb je de BIOS al ge reset door middel van de rest jumper ??? er hebben nu al bijna 5 mensen naar gevraagt maar jij reageert er gewoon niet op terwlijl dit de meest voor de hand liggende oplossing is :>

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

stoomkabel uit je pc trekken
BIOS reset jumper een 30tig-tal sec omzetten
BIOS jumper terug zetten
booten
:)

als je nog je fsb wil verhogen: voltage van die core naar omhoog :)
heb hetzelffde prob gehad bij mij XP 1700+
Voltage core beetje omhoog en overklokken gaat weer wel :)

suc6

• Shunt
  • Nu online

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 10:25:
stoomkabel uit je pc trekken
BIOS reset jumper een 30tig-tal sec omzetten
BIOS jumper terug zetten
booten
:)

als je nog je fsb wil verhogen: voltage van die core naar omhoog :)
heb hetzelffde prob gehad bij mij XP 1700+
Voltage core beetje omhoog en overklokken gaat weer wel :)

suc6
cute dat nog altijd van die mensen zijn die bij alles de stroom kabel uit hun pc trekken als ze er iets aan doen :P
dat hoeft dus echt niet meer dit was in de tijd van de 486 mschien nodig maar tegen woordig kan het gewoon met power kabel er in hoor :P
net als je bios bat er uit halen en dan reseten dan kan hij niet eens resetten DUH er is geen spanning meer om mee te resetten |:(

Game PC

Verwijderd

Topicstarter
hey shunt als je even goed leest zei ik dus al ik ben nu op me werk en het is met me thuis pc dus kan nu ff niet me bios doormiddel van jumper resetten

• Shunt
  • Nu online

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 11:45:
hey shunt als je even goed leest zei ik dus al ik ben nu op me werk en het is met me thuis pc dus kan nu ff niet me bios doormiddel van jumper resetten
nee maar je reageert er ook niet op van ok dat zal ik eens proberen of iets in die richting :>
daar ging het me een beetje om :P als je er niet op reageert weeten wij ook niet of je het wel gelezen / begrepen heb ;)

Game PC

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 13:29
Shunt schreef op 09 april 2003 @ 11:09:
cute dat nog altijd van die mensen zijn die bij alles de stroom kabel uit hun pc trekken als ze er iets aan doen :P
Beetje extra veiligheid kan geen kwaad. Bovendien is het bij ATX-voedingen zo dat er altijd spanning op het moederbord blijft staan, tenzij je de voeding hard uitschakeld (knopje op de voeding zelf) of de kabel eruit haalt!
dat hoeft dus echt niet meer dit was in de tijd van de 486 mschien nodig maar tegen woordig kan het gewoon met power kabel er in hoor :P
't is juist andersom.. Vroeger (pentium systemen, en alles daarvoor) hadden gewoon een AT voeding. Als die via de powerknop uit stonden, dan was ook echt de spanning eraf. Die powerknop schakelde namelijk gewoon de 220V uit!
net als je bios bat er uit halen en dan reseten dan kan hij niet eens resetten DUH er is geen spanning meer om mee te resetten |:(
Ook niet helemaal correct. Er blijft vaak restspanning in het circuit aanwezig, door aanwezige condensatoren bijvoorbeeld. Dit kan tot gevolg hebben dat de bios toch nog zijn settings vasthoud, terwijl de batterij eruit is.
De bios reset jumper sluit vaak gewoon de stroomtoevoer naar de bios-chip kort, waardoor ook die restspanning weg is.
Maar de batterij eruit halen is meestal inderdaad niet nodig :)

Verwijderd

Topicstarter
ik had wel een bericht gemaakt met de melding dta ik ff ging proberen te resetten maar ik zie dat die waarschijnlijk niet aan is gekomen.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

dual-zip schreef op 30 March 2003 @ 17:15:
Als CMOS reset niet werkt moet je de netstroom uitschakelen, aan/uit knop 10 seconden indrukken, netstroom erin en weer proberen.

Voor zover ik weet ressetten MSI borden hun FSB niet bij een CMOS reset :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Shunt
  • Nu online

Shunt

Boe

zo ver ik weet reset IEDER mobo ALLES naar fabrieks instellingen met een cmos reset :>
msi abit epox maakt geen flikker uit dat is gewoon een standaart ;)

Game PC

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het boekje van me mobo gister ff geraadpleegt en daar staat inderdaad dat je er 2 pinnetjes zijn om bios te resetten doormiddel van jumper, echter heb ik dit gedaan en werkt dat niet, dus kom ik denk tot een concluisie dat me mobo dood!! is

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-07 21:17

Gwannoes

Solderen moet je leren

dual-zip schreef op 30 March 2003 @ 17:15:
Als CMOS reset niet werkt moet je de netstroom uitschakelen, aan/uit knop 10 seconden indrukken, netstroom erin en weer proberen.

Voor zover ik weet ressetten MSI borden hun FSB niet bij een CMOS reset
Hmm, werkt dat resetten dus door je power-on switch 10 seconden in te drukken? Reset hij dan de BIOS???

Hmmz, hier komt dus m'n sig

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

Wolfje666

Shooter fanatic

Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 11:45:
Om te kijken of je MoBo echt dood is, is er maar manier om dat testen lijkt mij.
Probeer een adnere CPU, eventueel bij een computerboer vragen of zij hem willen testen.
Alternate of Computerland (Rotterdam e.o.) willen zo'n pc nog wel eens voor je testen.
Weet niet of uit de buurt van Rotterdam kom?

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

Verwijderd

Topicstarter
dat is wat ik ook ga doen, want het resetten van me bios heeft totaal geen invloed. ik breng hem morgen avond naar de shop waar ik hem vandaan heb en daar laat ik hem testen al wete ik denk al hun antw. mobo dood maar ja kan het altijd proberen maybe heb ik het fout, ik zie wel

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Shunt schreef op 09 April 2003 @ 16:45:
[...]

zo ver ik weet reset IEDER mobo ALLES naar fabrieks instellingen met een cmos reset :>
msi abit epox maakt geen flikker uit dat is gewoon een standaart ;)
dat is ook zo, maar bij msi werkt het vaak niet :)
Gwannoes schreef op 10 April 2003 @ 09:09:
[...]

Hmm, werkt dat resetten dus door je power-on switch 10 seconden in te drukken? Reset hij dan de BIOS???
Ik weet niet precies hoe het technisch werkt, maar dat is de enigste manier om bij alle 3 de MSI borden hier de FSB te resetten ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Glashelder op 10-04-2003 21:07 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
hhmmm bij mn vorige bios van mn MSI moest ik wel altijd de kabel eruit trekken bij versie 5.7 niet, heel vaag, ik deed het altijd zo, stroomkabel eruit, bios resetten, stroom erop en klaar is kees, met stroom erop was nog steeds, niet gereset

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Verwijderd

hallo,

je mobo houdt er niet zomaar mee op hoor, heb je welde cmos clear uitgevoerd???

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

LJ PC: dat heeft hij allang gedaan :z

Verder heeft dit topic geen nut meer (user gaat toch naar de shop en alle denkbare tips en suggesties zijn al lang en breed in de troubleshooter te vinden), dicht dus :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.