Ik ben bezig met een programma te maken in VB6 en nu moet mijn programma een aantal bestanden kopieëren naar de windows/system directory. Ik kan me herinneren dat er een standaard stukje code is om de windows directory op te vragen zodat ik de bestanden daarin kan zetten. Ik heb wel een hoop code op internet gevonden waarmee je het besturingssysteem mee kan bepalen, maar dat vind ik niet echt betrouwbaar omdat sommige mensen niet de standaard windows dir gebruikt bij de installatie.
Dus ik dacht slim te zijn en het volgende stukje tekst te schrijven:
Maar dit is nog steeds niet echt betrouwbaar. Heeft iemand niet een beter idee om dit op te lossen???
Oja, sommige DLL's moet ik registreren die ik kopieëer en gaat normaal gesproken makkelijk in een dosbox met regsrv32, maar kan ik dit ook laten doen in VB zelf en dat ik niet een dosbox hoeft te openen? En als de DLL geregistreerd is moet je normaal gesproken op OK drukken, hoe kan ik dit onderdrukken???
Dus ik dacht slim te zijn en het volgende stukje tekst te schrijven:
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
| If Dir$("C:\Windows\") <> "" Then 'hier de copy naar c:\windows ElseIf Dir$("C:\winnt\") <> "" Then 'Copy naar c:\winnt\ Else MsgBox "Kan de windir niet bepalen..." End If |
Maar dit is nog steeds niet echt betrouwbaar. Heeft iemand niet een beter idee om dit op te lossen???
Oja, sommige DLL's moet ik registreren die ik kopieëer en gaat normaal gesproken makkelijk in een dosbox met regsrv32, maar kan ik dit ook laten doen in VB zelf en dat ik niet een dosbox hoeft te openen? En als de DLL geregistreerd is moet je normaal gesproken op OK drukken, hoe kan ik dit onderdrukken???
[ Voor 5% gewijzigd door Polderdijk op 09-04-2003 08:55 . Reden: code=VB ]
Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!