[deb] asus p4pe sensoren uitlezen

Pagina: 1
Acties:

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Topicstarter
Hai,

Ik zit met een klein probleem, ik zou op een server (linux deb met kernel 2.4.20) graag de output van de mobo en proc temp in txt bestandje zien.

Die ik vervolgens weer in een php page wil gooien maar dat is mijn eigen zorg.

Probleem is nu dat Lmsensors NIET compatible is met de chipset op de p4pe, namelijk de ASB-100-a.

de kernel is wel gefixed met i2c, maar nu dus nog een progsel om die sensoren uit te lezen.

Weet iemand toevallig een programma, een site, of iets anders over de vraag of er een programma is dat onder debian met een kernel 2.4.20 de temperaturen van de proc/mobo kan uitlezen en deze in real time kan weergeven of naar txt bestand kan schrijven?

wel een erg lange vraag :P

Iig, alvast bedankt.

http://www.NUiPhone.nl/

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-04 15:04

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Diaboluzzz schreef op 09 April 2003 @ 08:20:
Hai,

Ik zit met een klein probleem, ik zou op een server (linux deb met kernel 2.4.20) graag de output van de mobo en proc temp in txt bestandje zien.

Die ik vervolgens weer in een php page wil gooien maar dat is mijn eigen zorg.

Probleem is nu dat Lmsensors NIET compatible is met de chipset op de p4pe, namelijk de ASB-100-a.

de kernel is wel gefixed met i2c, maar nu dus nog een progsel om die sensoren uit te lezen.

Weet iemand toevallig een programma, een site, of iets anders over de vraag of er een programma is dat onder debian met een kernel 2.4.20 de temperaturen van de proc/mobo kan uitlezen en deze in real time kan weergeven of naar txt bestand kan schrijven?

wel een erg lange vraag :P

Iig, alvast bedankt.
Sowieso heb ik van jou al begrepen dat /proc/modules niet draait, deze is zover ik weet een vereiste voor LMSensors.

Als 2e heb ik misschien een ander idee. Wij hebben op het werk een zelf gemaak kitje van de conrad om temperatuur te meten. Deze sluiten we aan op de seriele poort. Vervolgens heb ik een programma geschreven om deze onder Netware uit te lezen, maar dit is ook te doen onder Linux. Je kan de sensor in je kast hangen, dan heb je in ieder geval de temperatuur daar.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Topicstarter
Volgens mij draait die /proc/modules wel :?

iig voor de zekerheid zal ik hdd moeten vragen.

Een oplossing van Conrad zou idd ook kunnen maar het liefst gebruik ik de bestaande sensors.
IS het uberhaupt niet mogelijk om zelf een progje daarvoor te schrijven?

Ik heb zelf weinig kennis van het uitlezen van sensor info dus misschien is dit wel een domme vraag :P

http://www.NUiPhone.nl/

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-04 15:04

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Diaboluzzz schreef op 09 april 2003 @ 11:16:
Volgens mij draait die /proc/modules wel :?

iig voor de zekerheid zal ik hdd moeten vragen.

Een oplossing van Conrad zou idd ook kunnen maar het liefst gebruik ik de bestaande sensors.
IS het uberhaupt niet mogelijk om zelf een progje daarvoor te schrijven?

Ik heb zelf weinig kennis van het uitlezen van sensor info dus misschien is dit wel een domme vraag :P
Mjah, daar is LMSensors voor :X
Het moet vast wel uit te lezen zijn, maar als wij er een progje voor konden schrijven, dan was er ook allang een LMSensor driver :+

[ Voor 12% gewijzigd door DGTL_Magician op 09-04-2003 17:39 ]

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage