Ik heb sinds kort kabelinternet via Oprit. Oprit is een dienst van de universiteit in Groningen. De verbinding loopt via Essent, leverancier van @Home. Hartstikke mooi natuurlijk... als het werkt!
Wetenswaardigheden:
- Laptop: WinXP
- Vaste PC's draaien op Win98
- Router: Sweex BroadbandRouter 4 port Switch
- ip: 129.125.115.x
- Subnetmask: 255.255.0.0
- Gateway: 129.125.x.251 met x = derde reeks van ip
- DNS1: 129.125.36.10
- DNS2: 129.125.4.6
Als ik het kabelmodem (COM21, net als @Home geloof ik) direct op mijn laptop aansluit en daar de instellingen goed zet, is er nix aan de hand: als een zonnetje!
Het leuke van kabelinternet is echter, dat je het kan delen! Hier komt het routertje kijken. Alles instellen gaat nog aardig, maar dan begint het. Zodra ik online ben, wordt de verbinding minder en minder. MSN aanmelden lukt, maar na een aantal minuten ben ik niet meer aangemeld. Het lijkt wel zo, maar het is niet zo. Ook sites als hotmail en msn.nl zijn vrijwel onbereikbaar. Zodra iemand anders zich aanmeldt op msn via mijn PC (en ik dus via de laptop), word ik afgemeld (wat je dan weer niet ziet) en vice versa.
De verbinding loopt dus via Essent, wat ook @Home levert. Ik hebb echter geen username oid nodig, ik heb een vast ip gekregen. Hierbij heb ik ook een MAC adres gekregen, maar ik heb niet echt een idee wat dat doet. Bij de instellingen van XP staat verder dat ik LMHOSTS-loopup moet uitschakelen. WTF is dat?
Voor alle duidelijkheid:
Ik heb de hele topic over de sweex-router gelezen
Ik heb de andere router topics gelezen
Ik heb de "internet-delen"-faq gelezen
Google is gek van mijn querys
Het moet simpel zijn, maar ik zie het ff niet. HELP!!!
Thanx,
Japius
Wetenswaardigheden:
- Laptop: WinXP
- Vaste PC's draaien op Win98
- Router: Sweex BroadbandRouter 4 port Switch
- ip: 129.125.115.x
- Subnetmask: 255.255.0.0
- Gateway: 129.125.x.251 met x = derde reeks van ip
- DNS1: 129.125.36.10
- DNS2: 129.125.4.6
Als ik het kabelmodem (COM21, net als @Home geloof ik) direct op mijn laptop aansluit en daar de instellingen goed zet, is er nix aan de hand: als een zonnetje!
Het leuke van kabelinternet is echter, dat je het kan delen! Hier komt het routertje kijken. Alles instellen gaat nog aardig, maar dan begint het. Zodra ik online ben, wordt de verbinding minder en minder. MSN aanmelden lukt, maar na een aantal minuten ben ik niet meer aangemeld. Het lijkt wel zo, maar het is niet zo. Ook sites als hotmail en msn.nl zijn vrijwel onbereikbaar. Zodra iemand anders zich aanmeldt op msn via mijn PC (en ik dus via de laptop), word ik afgemeld (wat je dan weer niet ziet) en vice versa.
De verbinding loopt dus via Essent, wat ook @Home levert. Ik hebb echter geen username oid nodig, ik heb een vast ip gekregen. Hierbij heb ik ook een MAC adres gekregen, maar ik heb niet echt een idee wat dat doet. Bij de instellingen van XP staat verder dat ik LMHOSTS-loopup moet uitschakelen. WTF is dat?
Voor alle duidelijkheid:
Ik heb de hele topic over de sweex-router gelezen
Ik heb de andere router topics gelezen
Ik heb de "internet-delen"-faq gelezen
Google is gek van mijn querys
Het moet simpel zijn, maar ik zie het ff niet. HELP!!!
Thanx,
Japius