Toon posts:

[XP policies]power user groep kopieren naar een nieuwe group

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleem. We hebben thuis Fortis Online banking op de pc. Die is alleen beschikbaar via de "power user" en administrator account.

Nu wil ik de FOB gebruikers niet alle rechten geven van deze account. Daarom wilde ik de power user group kopieren naar een nieuwe "BANKING" group en de overbodig rechten daaruit verwijderen. Dan zou ik de FOB'bers toevoegen aan de BANKING groep.

Om die account te kopieren heb dus dus een nieuwe group BANKING aangemaakt in Computer management\system tools\local users and groups \groups

Vervolgens heb ik overal waar power users staat BANKING toegevoegd in local security settings\security settings\local policies\user rightsassignment.

En als laatste heb je de FOB'bers toegevoegd aan de BANKING group. Maar ze kunnen nog steeds niet gebruik maken van online banking.

nu is mijn vraag... Hoe kan je een group-"rechten" kopieren naar een andere group?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2003 01:27 ]

Verwijderd

je "user rights" zullen op de bovenstaande manier hetzelfde zijn. echter je rechten op ntfs niveau staan niet automatisch goed (op bijv. je registry)...

Verwijderd

overigens kan je niet beter een group banking aanmaken en deze gewoon in de powerusers groep gooien? dat lijkt me hetzelfde effect hebben :)

Verwijderd

Topicstarter
ja ja... het is hetzelfde effect, maar zodra het werkt, wil ik de mogelijkheid om bv programma's te installeren weg halen... ("de overbodig rechten daaruit verwijderen")

Verwijderd

ok ik snap het. je zal je monitoring aan moeten zetten, om er achter te komen wat er precies nodig is. ik gok dat je ergens changerechten nodig hebt op je registry...