Import/Backup games op PS2!

Pagina: 1
Acties:
  • 394 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
Ik kwam net dit merkwaardige bericht tegen:

Afbeeldingslocatie: http://ask2.insidegamer.nl/ShowProductImage.asp?ProductCode=P397&WebsiteID=IGNL
Deze Slide-Card zorgt ervoor dat je nu ook Import Games op je PS2 kan spelen zonder dat je PS2 hiervoor omgebouwd hoeft te worden! Nu is het dus mogelijk om voordat er een game uitkomt in Europa dat jij je spellenverzameling al een stukje uitbreid door de games uit het buitenland te halen.

Deze Slide-Card is makkelijk te gebruiken en biedt de mogelijkheid om DVD-R Backups of Originele Import Games op je PS2 te spelen. Dit is nog nooit eerder gelukt op de PS2.

Wij van InsideGamer hebben dit pakketje nog niet kunnen testen, maar zijn dit zeker van plan. Daarbij komt dat InsideGamer iedereen er op wijst dat het spelen van back-ups waarvan je niet de originele versie in huis hebt, illegaal is.

Eigenschappen:

Goedkoop en makkelijk te gebruiken
Je behoudt de garantie op de PS2
Werkt met CD-R en DVD-R Backups
Werkt met orginele Import Games
Werkt met alle modellen van Playstation 2
Met de Slide-Card is het niet langer nodig om je PS2 te modificeren voor veel geld. Ook hoef je de PS2 niet open te maken, wat betekent dat je de garantie op je console niet verliest. Dat is op zich al een groot voordeel tegenover het modificeren van je PS2.

De Slide-Card verandert verder niks in de console en blijft geheel origineel. Je kunt dus gewoon je normale PS2 en PS1 games en natuurlijk DVD Films blijven spelen net als voorheen.

Hoe werkt het?

Leg de Swap Magic Disc in je PS2 (er zijn er 2, CD en DVD versie)
Wacht tot er op je scherm staat "Insert Disc" (dit duurt een aantal seconden)
Gebruik de speciaal gemaakte Slide-Card
Daarna leg je een CD of DVD Backup of Import Game in de PS2
Gebruik weer de speciaal gemaakte Slide-Card
Druk op "X" op je Joypad en de game zal starten, klaar om Import of Backups te spelen op je PS2
De Slide Card is verkrijgbaar in de IG Shop, evenals PlayStation 2 import games uit Amerika:

Prijs: € 47.95
Bestel

Dit klinkt te mooi om waar te zijn, weet iemand er meer van??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devv05 schreef op 09 April 2003 @ 00:15:
Ik kwam net dit merkwaardige bericht tegen:

[afbeelding]

[...]

De Slide Card is verkrijgbaar in de IG Shop, evenals PlayStation 2 import games uit Amerika:

Prijs: € 47.95
Bestel

Dit klinkt te mooi om waar te zijn, weet iemand er meer van??
Op hun forum zag ik net ook een Movie staan over hoe het werkte.
Volgens mij is het toch wel waar dit, als het echt zo is dan is het toch wel een Kickie ding voor de PS2.
Of het is een verlate 1 april grap, maar dat lijkt mij een beetje sterk eerlijk gezegd.
Link naar het filmpje:
Filmpje

Je moet wel QuickTime hebben om hem te bekijken, deze kan je downloaden op QuickTime.com

Zou ook wel willen weten of mensen dit product al kennen en of het allemaal echt wel zo mooi is als er gezegt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Superphatt!!! Ik zal er bijna weer een PS2 om aanschaffen!!
Zal wel geen 1 april grap zijn, want daar zie ik IGN.COM toch echt niet voor aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Swappen is irritant. Een echte tweaker heeft zijn PS2 gechipt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 02:04:
Wow dank je wel voor de nuttige bijdrage.

Maar goed dit lijkt me wel een uitkomst, heb net 3 maanden een ps2, dus verbouwen wilde ik nog ff mee wachten. Kijk uit naar een uitgebreide review, vrijwilligers?

Bij mij doet het filmpje het trouwens niet (The requested URL /movies/slidecard-IGSHOP.mov was not found on this server.)

Hier krijg ik trouwens wel een filmpje te zien slide-card.com/media.htm

Mmm op de site van slide-card kan je ook los de Slide-card bestellen, voor slechts $10,-. Het cd pakketje neem ik aan dat iedereen wel kan vinden, kortom iemand zin in een inkoopactie?

[ Voor 25% gewijzigd door Speedy_J op 09-04-2003 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is toch gewoon hetzelfde als een BootCD zoals ActionReplay(AR2)/GameShark/Xploder/DVD-RegionX/ImportPlayer/SwapMagic etc ?

Swappen is imo irri, gewoon chippen en de goede (RGB) kabels gebruiken voor imports...

Bij mij doen de filmpjes het gewoon:
- http://www.slide-card.com/gfx/media/slide-card_movie.mov (3.9MB QT)
- http://www.slide-card.com/gfx/media/slide-card_movie.avi (14,7MB AVI)

Hij is trouwens gewoon in NL te koop bij PSX-Shop (imo een kl@tewinkel -> zie shopsurvey) (misschien dat http://www.futuremax.nl/ hem nog in het assortiment gaan nemen ?)
Mmm op de site van slide-card kan je ook los de Slide-card bestellen, voor slechts $10,-. Het cd pakketje neem ik aan dat iedereen wel kan vinden, kortom iemand zin in een inkoopactie?
Als je zo gaat denken: Die Slide-Card is toch een memorycard met hun software? Er zal vast een homebuilt versie te vinden zijn...

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2005 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 11:40

^^0nMe

Got Babana's?

Hmmm, betekent "werkt op alle ps2 modellen" ook dat ie op JAP ps2 werkt, heb er nl 1, beetje moeilijk om aan spellen te komen dan, had eerlijk gezegd zo'n swapdisk al veel eerder verwacht toen ik mijn ps2 kocht.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:39
Phat...nu kan ik eindelijk de games spelen die niet in europa zijn uitgekomen :D

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:40
Hier was gister nog een topic over en die werd beschouwt als spam door ItSnows: [rml][ PS2] Slide Card (Import spelen zonder ombouwen)[/rml] :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:47

DoctorV64

Cosmopoliet

Speedy_J schreef op 09 April 2003 @ 02:27:
[...]

Wow dank je wel voor de nuttige bijdrage.

Maar goed dit lijkt me wel een uitkomst, heb net 3 maanden een ps2, dus verbouwen wilde ik nog ff mee wachten. Kijk uit naar een uitgebreide review, vrijwilligers?

Bij mij doet het filmpje het trouwens niet (The requested URL /movies/slidecard-IGSHOP.mov was not found on this server.)

Hier krijg ik trouwens wel een filmpje te zien slide-card.com/media.htm

Als je een originele PS2 hebt, moet je de swap-cd's erbij kopen. Kopietjes van die cd's werken niet op een originele PS2. Daarvoor moet je een gemodde PS2 hebben, maar het gaat er toch juist om om je PS2 niet te modden?? ;)

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
Verwijderd schreef op 09 april 2003 @ 02:04:
juist, swappen is gaaar

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mja, je snijd jezelf hiermee je wel in de vingers natuurlijk. Op de PC komen ook spellen niet/later uit omdat er zo veel wordt gekopieerd. Het modden is voor veel mensen toch een stap die ze niet willen nemen wegens bv de garantie, maar dit kent geen enkel risico hè.. :)
Leuk bericht misschien, maar ik mag hopen dat het niet massaal wordt gebruikt. :o

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 20:25

dominic

will code for food

Ik ben benieuwd hoe lang je ps2 het uithoudt als je alsmaar handmatig de cd tray moet opentrekken en dicht doen..

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 18:29
Verwijderd schreef op 09 april 2003 @ 02:04:
De echte tweaker heeft een xbox met linux draaien.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic
  • Laatst online: 05-09 20:25

dominic

will code for food

Nou jongens hou es op met die zinloze replies..

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdgrs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-08 11:52
ik heb dezelfde voor de PSone al een tijdje, en ach, dat swappen valt mee hoor...
Lekker goedkope en makkelijke oplossing :Y) (alhoewel, 50euro is niet niks...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
  • Laatst online: 09-09-2023
Moet je nou dan handmatig die disc tray openen? Zoja dan zou dat behoorlijk irritant zijn.

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 10:54
Dit is toch hetzelfde als die knife-tric? Nu krijg je er een tool bij waarmee je je lade moet openen. Lijkt me toch niet echt handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-10-2020
Volgens mij is de Fliptop beter.

Boot Cd erin, PS2 openen, import erin, PS2 dichten.
De installatie van de Fliptop duurt alleen wat langer, en je moet technischer bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het klinkt wel interessant...uit principe mod ik m;n PS2 niet, maar er zijn wel enkele spellen die wel in Amerika uitkomen maar niet in Europa die ik toch graag zou willen spelen...Suikoden 3 en Xenosaga om er maar 2 te noemen. Maar goed, ik wacht wel ff wat meer info af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Laatst online: 22-04-2013
50 euro is best veel..... en dan kun je alleen maar originele import games spelen.....

Hoeveel kost ombouwen? In NL volgens mij 150 euro? (incl Chip en het ombouwen) en dan kun je alles spelen, ook kopie-en...... OK OK dit is eigenlijk niet eerlijk/netjes, maargoed, ik vind 65 euro per spel wel een beetje te duur......

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdgrs
  • Laatst online: 26-08 11:52
Spyro_the_Dragon schreef op 09 april 2003 @ 10:06:
50 euro is best veel..... en dan kun je alleen maar originele import games spelen.....

Hoeveel kost ombouwen? In NL volgens mij 150 euro? (incl Chip en het ombouwen) en dan kun je alles spelen, ook kopie-en...... OK OK dit is eigenlijk niet eerlijk/netjes, maargoed, ik vind 65 euro per spel wel een beetje te duur......
beter lezen, je kan ook backups spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:
Zie policy :/

[ Voor 14% gewijzigd door M@NIC op 09-04-2003 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 10:03:
Het klinkt wel interessant...uit principe mod ik m;n PS2 niet, maar er zijn wel enkele spellen die wel in Amerika uitkomen maar niet in Europa die ik toch graag zou willen spelen...Suikoden 3 en Xenosaga om er maar 2 te noemen. Maar goed, ik wacht wel ff wat meer info af.
Dat wil ik ook :). Misschien een idee voor een inkoopactie, ik heb helaas geen creditcard.

Maar werkt dit op een pal 60 (geen ntsc) televisie of alleen op een tv met NTSC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Laatst online: 22-04-2013
Bong-One schreef op 09 April 2003 @ 10:19:
[...]
beter lezen, je kan ook backups spelen ;)
Oeps..... dan is het idd wel een mooie apparaatje...

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Laatst online: 19:15
dominic schreef op 09 April 2003 @ 09:25:
Ik ben benieuwd hoe lang je ps2 het uithoudt als je alsmaar handmatig de cd tray moet opentrekken en dicht doen..
Juist dat dacht ik ook al toen ik het zag :D
En filmpje zegt niet veel, ken nog zo'n filmpje en daar hebben mensen Mario op een koekje gebrand en kunnen dan mario spelen op de gamecube 8)7
En bij dat filmpje zag je meer dan hier, alleen TV en iemand die cd's erin doet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat iemand die aardige mensjes van die website eens een rechterlijke uitspraak van 1.5 jaar geleden onder de aandacht moet brengen waaruit volgt dat ombouwen van een PS2 om de beveiliging te omzeilen ILLEGAAL is :?

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2003 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaRc0 schreef op 09 april 2003 @ 09:19:
Hier was gister nog een topic over en die werd beschouwt als spam door ItSnows: [rml][ PS2] Slide Card (Import spelen zonder ombouwen)[/rml] :)
Precies, die was van mij :P
Beetje overhaast, maar had er ook een vraag bij moeten zetten.

Als ik het zo begrijp doet die slidecard eigenlijk niks behalve het forceren van je cd-la te vergemakkelijken?

En klopt het dat je geen import copies kan spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:54

Kid Buu

Huh, Pietje?

Swap Magic Discs zijn gare dingen, je kan geen cd-r games spelen die groter dan 74min zijn en ook geen dvd games met een TOC die groter is dan die van de swap magic. Ook kan je geen spellen spellen met een intro erin (zie Kalisto rips).

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:12

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Perfect_Cell schreef op 09 April 2003 @ 15:26:
Swap Magic Discs zijn gare dingen, je kan geen cd-r games spelen die groter dan 74min zijn en ook geen dvd games met een TOC die groter is dan die van de swap magic. Ook kan je geen spellen spellen met een intro erin (zie Kalisto rips).
Maar voor import spelen blijft het ideaal, en je hoeft je PS2 niet eens open te halen :)
IK was al een poosje naar zoiets opzoek zodat ik XenoSaga kan spelen op m'n PS2.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me toch af of dit werkt op een PAL televisie.

Wij hebben een oudere (ongeveer 8 / 10 jaar oud) 70cm philips blackline televisie. Gamecube spellen kan ik op 60 hz spelen net zoals dreamcast spellen. Alleen weet ik niet of dit pal 60 is of ntsc. Wat mij wel opviel was dat de televisie minder beeldlijnen heeft als hij op 60 hz werkt, dat zou in principe overeenkomen met NTSC. Ik kan nergens in de handleiding van de TV of op internet iets vinden over NTSC support. Ik weet wel dat hij zwart wit beeld gaf toen ik een notebook via (component heet dat geloof ik) aansloot op de TV en NTSC output koos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 15:46:
Ik vraag me toch af of dit werkt op een PAL televisie.

Wij hebben een oudere (ongeveer 8 / 10 jaar oud) 70cm philips blackline televisie. Gamecube spellen kan ik op 60 hz spelen net zoals dreamcast spellen. Alleen weet ik niet of dit pal 60 is of ntsc. Wat mij wel opviel was dat de televisie minder beeldlijnen heeft als hij op 60 hz werkt, dat zou in principe overeenkomen met NTSC. Ik kan nergens in de handleiding van de TV of op internet iets vinden over NTSC support. Ik weet wel dat hij zwart wit beeld gaf toen ik een notebook via (component heet dat geloof ik) aansloot op de TV en NTSC output koos.
Je moet dan ffies in je handleiding van je tv kijken, daar staat het wel in of hij NTSC signaal ondersteunt.

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marruk schreef op 09 april 2003 @ 16:32:
[...]

Je moet dan ffies in je handleiding van je tv kijken, daar staat het wel in of hij NTSC signaal ondersteunt.
Ik kan nergens in de handleiding van de TV of op internet iets vinden over NTSC support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 16:33:
[...]

Ik kan nergens in de handleiding van de TV of op internet iets vinden over NTSC support.
Volgens mij is dreamcast 60 Hz gewoon NTSC ook bij PAL games, dus ik denk dat het kan.

Ken je niemand met een gemodde ps? kan je makkelijk even checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 april 2003 @ 16:35:
[...]

Volgens mij is dreamcast 60 Hz gewoon NTSC ook bij PAL games, dus ik denk dat het kan.

Ken je niemand met een gemodde ps? kan je makkelijk even checken...
Hadden die games dan ook minder beeldlijnen bij jouw?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2003 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 16:39:
[...]

Hadden die games dan ook minder beeldlijnen bij jouw?
Dreamcast of PS? Ik had een US DC dus voornamelijk NTSC spellen maar bij die paar (backup) pal games die ik had kon ik dat verschil eerlijk gezegd niet zo goed zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 16:43:
[...]

Dreamcast of PS? Ik had een US DC dus voornamelijk NTSC spellen maar bij die paar (backup) pal games die ik had kon ik dat verschil eerlijk gezegd niet zo goed zien...
Dreamcast, maar ik zag het vershil tussen de 50hz pal resolutie en de 60hz (ntsc?) resolutie wel heel goed bij de Dreamcast en Gamecube spellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2003 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb net de avi gezien, zo te zien moet je je tray _elke_ keer handmatig afraggen met die swap card-geval om een import te kunnen spelen >_< heel erg gezond dus voor je non-modded pal-ps2 >_<

Als iemand deze methode ff stresstest ikea-meubel-style voor, laten we zeggen 10.000 keer handmatig die tray "aftrekken" :+ :+ :+ , en de je ps2 werkt dan nog zonder mankementen....

kunnen ze geen "freeloader" in elkaar hutselen voor een ps2, want bij freeloader hoef je geen flessenopener te gebruiken om ntsc af te spelen >:)

BTW PS Heel erg belangrijke vraag:

dit geval is bedoeld voor import ps2 spellen.

Werkt dit dan ook met import psONE spellen, want sommige rpg's, ben ook rpg-fanaat als rudi, lijken me wel leuk om te spelen zonder ombouw ( xenogears, FFT, persona, DDR spul :Y) etc. )

Alvast bedankt als iemand een antwoord hiervoor heeft.

woei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 april 2003 @ 16:45:
[...]

dreamcast, maar ik zag het vershil tussen de 50hz pal resolutie en de 60hz (ntsc?) resolutie wel heel goed bij dreamcast en gamecube spellen.
Over het algemeen ben ik een grote zeikerd wat kwaliteit betreft maar ik heb daar eigenlijk nooit zo op gelet, vaak zijn pal games letterboxed waardoor ze scherper lijken, vergeet dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 16:47:
[...]

Over het algemeen ben ik een grote zeikerd wat kwaliteit betreft maar ik heb daar eigenlijk nooit zo op gelet, vaak zijn pal games letterboxed waardoor ze scherper lijken, vergeet dat niet.
Meest recente duidelijke verschil tussen pal en ntsc zie je bij FFX voor de ps2. Bij een of ander gaar website kon je heel duidelijk het verschil zien, vooral voor ons nederlanders die twee dikke balken op het scherm. Bij de ntsc zag je beelden met 2 dunne balken met een "normaal" Tidus, daarnaast een pal-beeld met 2 dikke balken en een ietwat "in-elkaar-geperst" Tidus.

Ik zoek wel ff naar die site als die nog bestaat ( anderhalf jaar geleden ofzo bekijken :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 april 2003 @ 16:53:
[...]

Meest recente duidelijke verschil tussen pal en ntsc zie je bij FFX voor de ps2. Bij een of ander gaar website kon je heel duidelijk het verschil zien, vooral voor ons nederlanders die twee dikke balken op het scherm. Bij de ntsc zag je beelden met 2 dunne balken met een "normaal" Tidus, daarnaast een pal-beeld met 2 dikke balken en een ietwat "in-elkaar-geperst" Tidus.

Ik zoek wel ff naar die site als die nog bestaat ( anderhalf jaar geleden ofzo bekijken :+ )
Daar gaat deze vraag niet over, het verschil tussen ntsc en pal is duidelijk, maar hoe weet je zeker dat je pal of ntsc te maken hebt, dat is belangrijk om te weten.

Tegenwoordig met 60Hz opties in games en PAL60 is het lastig na te gaan waarnaar je zit te kijken...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2003 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 11:40

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

Beste blablabl,

Dit is een interessante vraag.
Er zijn wel 2 types van de Slide-Card, de NTSC US versie en de PAL Europe versie.
Alleen weet dan niet of die NTSC US ook werkt met een Japanse PS2.
Voor de rest hebben wij dit product nog niet in huis, dus dit zouden we dan moeten testen. Geloof dat we hier nog wel een Japanse PS2 hebben, dus dit zouden we kunnen testen als we de Slide-Card in huis hebben.
Over het modificeren weet ik vrij weinig af, maar lijkt mij dat het gewoon werkt want het veranderd verder niks aan de instellingen van de PS2.
Maar wanneer we de Slide-Card in huis hebben kunnen we hem testen en al heel wat meer vragen beantwoorden over de werking van dit product.

Met vriendelijke groet,

Hans Arends
InsideGamer
Gisteravond gemailed, vandaag antwoord, best netjes. Ik denk dat ik die slide-card niet zal kunnen gebruiken, als die NTSC US versie bij mij zou werken, dan zou dat betekenen dat alle US spellen ook bij mij zouden werken. Te mooi om waar te zijn :P

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er ondertussen misschien iemand al wat ervaring opgedaan met dit dingetje? Ik wil het namelijk aan gaan schaffen en informatie van iemand die ervaring heeft met het dingetje (bv. Werkt het :) ) zou heel handig voor me zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribal_T
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-10-2024

Tribal_T

PSN ID: Tribal_T

Iemand ondertussen al getest?

Ben wel erg benieuwd of het wat is.

Anyone who takes himself too seriously always runs the risk of looking ridiculous; anyone who can consistently laugh at himself does not

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 18:06:
Heeft er ondertussen misschien iemand al wat ervaring opgedaan met dit dingetje? Ik wil het namelijk aan gaan schaffen en informatie van iemand die ervaring heeft met het dingetje (bv. Werkt het :) ) zou heel handig voor me zijn!
Je zou me een plezier doen in het voorgaan ervan ;)

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
monkel schreef op 09 April 2003 @ 09:59:
Dit is toch hetzelfde als die knife-tric? Nu krijg je er een tool bij waarmee je je lade moet openen. Lijkt me toch niet echt handig.
Het is de knife-truck. Kun je beter een DVDX/AR2 gaan halen en een schroevendraaier uit de kelder. Zal nog goedkoper zijn.
Waarschijnlijk zal dit geen krassen maken & zal je ook minder moeten prullen als bij de orginele knife-methode.

Ben er overigens 99,9% zeker van dat dit werkt met PAL backups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribal_T
  • Laatst online: 30-10-2024

Tribal_T

PSN ID: Tribal_T

Heb er 1 besteld, met swap magic, zodra ding binnen is zal ik mn ervaringen opschrijven ;)

Anyone who takes himself too seriously always runs the risk of looking ridiculous; anyone who can consistently laugh at himself does not

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tribal_T schreef op 22 May 2003 @ 14:11:
Heb er 1 besteld, met swap magic, zodra ding binnen is zal ik mn ervaringen opschrijven ;)
ik zou eigenlijk denken dat je hem al wel zou moeten hebben ondertussen? Misschien wat meer info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.igshop.nl daar staat de Slide-Card nu voor 26,50 Euro.
Damn man ik heb er nog 56,95 voor betaald, wel beetje jammer op zich maar ja ik kon weer eens niet wachten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
En wat zijn je bevindingen ervan dan?
Is het een veilig apparaatje (forceer je niets) en werkt het ook goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoan
  • Laatst online: 16-08 21:22
klein schopje :)

Heeft iemand dit, en werkt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
Sjoan schreef op 13 januari 2004 @ 01:16:
klein schopje :)

Heeft iemand dit, en werkt het?
Nee, ik heb dit niet, maar ja, het werkt zeer zeker wel.

Ik gebruik de knife trick om imports af te spelen, en dat is precies wat de Slide Card is. Alleen betaal je in dit geval 30 euro voor een stukje voorgefabriceerd plastic.
Ik heb zelf een tooltje gemaakt om deze truc uit te voeren, gewoon door een oude studentenkaart te verknippen. Ik was daarmee begonnen voordat de Slide Card bekend werd, dus toen dat ding eenmaal in de spotlight kwam, wist ik meteen dat 't niets meer dan zakkenklopperij was.

Maar anyways, die Swap Magic discs die erbij zitten (en die je ook los kunt kopen) zijn wel de beste bootdiscs die je kunt krijgen voor de knifetrick. Dus die heb ik wel in huis gehaald.
En inmiddels heb ik al de volgende imports, die het allemaal prima doen:

- Final Fantasy X International (NTSC-J Asia)
- Twisted Metal Black (NTSC-U/C)
- Tekken Tag Tournament (NTSC-U/C)
- Virtua Fighter Evolution (NTSC-U/C)
- Kingdom Hearts (NTSC-U/C)
- The Document of Metal Gear Solid 2 (NTSC-U/C)
- Final Fantasy X-2 (NTSC-U/C)

Overigens werken niet ALLE imports met deze methode. Een aantal games hebben of een speciale beveiliging, of hebben een te grote Table Of Contents (TOC) op de CD/DVD, waardoor de PS2 'm niet pakt. Het meest spreekbarende voorbeeld hiervan is Xenosaga, die op een Dual Layer DVD staat. Erg jammer dat die niet werkt :/

Maar goed, 99% van alle imports werken wel, dus als je het te riskant vindt om je PS2 om te bouwen, maar toch wilt kunnen importeren, dan is dit een heel goed alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Dus jij gebruikt dit al een paar jaartjes? En je lade is niet kapot gegaan ondertussen, of dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Freezer schreef op 13 januari 2004 @ 17:35:
Dus jij gebruikt dit al een paar jaartjes? En je lade is niet kapot gegaan ondertussen, of dat wel?
Nou, niet jaren. Ik gebruik 't nu ongeveer één jaar. En m'n lade doet 't verder nog okee. Nou is 't natuurlijk wel een feit dat dat ding harder slijt als je de knifetrick/slidecard gebruikt dan wanneer je dat niet doet, maar aan de andere kant denk ik dat er wel andere onderdelen zijn in de PS2 die er eerder de brui aan zullen geven dan de disclade.

Ik geloof dat ik sowieso wel mazzel heb gehad met de kwaliteit van m'n PS2, want alhoewel 't een tweeenenhalf jaar oude V3 is (niet een van de langst houdbare versies), doet ie 't nog steeds vlekkeloos. Sterker nog, ik kan er zelfs DVD+R's mee afspelen, wat normaal gesproken niet hoort te kunnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 15:42
Ik heb de Slide Card pas een paar dagen omdat ik ook pas net een PS2 had aangeschact, voornamelijk voor DVD's te checken.

Ik ben benieuwd naar welke media's goed overweg kunnen met het 50004 model, de ene (gebackup-te) game werkt perfect op een (naar mijn mening) gare Princo DVD-R, de ander weer niet. Nashua DVD-R's werken opzich wel iets beter dan Princo, maar ook niet altijd perfect. Iemand media's die echt in 90% van de gevallen werken?

NTSC word trouwens niet ALTIJD ondersteund door de Swap Magic 3 DVD, als je een PAL PS2 hebt..

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Sluuut schreef op 14 januari 2004 @ 20:50:
Ik heb de Slide Card pas een paar dagen omdat ik ook pas net een PS2 had aangeschact, voornamelijk voor DVD's te checken.

Ik ben benieuwd naar welke media's goed overweg kunnen met het 50004 model, de ene (gebackup-te) game werkt perfect op een (naar mijn mening) gare Princo DVD-R, de ander weer niet. Nashua DVD-R's werken opzich wel iets beter dan Princo, maar ook niet altijd perfect. Iemand media's die echt in 90% van de gevallen werken?

NTSC word trouwens niet ALTIJD ondersteund door de Swap Magic 3 DVD, als je een PAL PS2 hebt..
DVD-R's met een Ritek G03 of G04 dye schijnen het beste te zijn voor de PS2. Ik heb zelf een spindeltje 2x Datasafe Media DVD-R's, die hebben een Ritek G03 dye, en die bevallen tot nu toe prima. Ritek's zijn wat lastig te vinden hier in de Benelux, maar met een beetje goed zoekwerk kun je ze nog wel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 15:42
thx Devil.

Ik heb een nederlandse handleiding gemaakt over de Slide Card & Swap Magic, lees em hier.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maakt het nog uit wat voor versie PS2 je hebt,
met de verschillende merken dvd's

bijv.

merk A werkt wel met versie 3 maar nie met versie 4
merk B werkt wel weer met verie 4 maar ook met 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand waar je de magic swap disk kunt downloaden
dan hoef je hem niet te kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 13:01:
weet iemand waar je de magic swap disk kunt downloaden
dan hoef je hem niet te kopen ?
1) Dat mag je niet vragen hier.
2) Dat heeft sowieso weinig nut, omdat je gedownload spul niet direct kunt booten. Daar heb je juist die Swap Magic voor nodig, die moet dus origineel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schop!

Ik heb een beetje rondgekeken en voor mij lijkt de beste oplossing een fliptop. Maar ik kan hem nergens vinden in Nederland, niet online voornamelijk, verder zou ik ook niet weten waar te zoeken. Als iemand me een adresje zou kunnen geven waar ik een fliptop voor model v9 en v10 kan vinden in nederland , word zeer gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 23:26:
Schop!

Ik heb een beetje rondgekeken en voor mij lijkt de beste oplossing een fliptop. Maar ik kan hem nergens vinden in Nederland, niet online voornamelijk, verder zou ik ook niet weten waar te zoeken. Als iemand me een adresje zou kunnen geven waar ik een fliptop voor model v9 en v10 kan vinden in nederland , word zeer gewaardeerd.
De enige winkel met fliptops die ik kan vinden is ProGames in Groningen. Check Sony PS2 -> Ombouw Producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:57

Appie

F1RST Racing

Zoek gewoon op swapmagic op google voor nederlandse shops.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het nog behoorlijk duur eerlijk gezegd, en het lijkt me ook niet errug gezond voor je ps2 om elke keer met die cd lade te kloten. verder lijkt dat swappen me erg irritant.. :/

Ik heb een omgebouwde ps2, dus met chip, nooit probleem mee gehad en speelt echt alles af.
Ik persoonlijk zou niet met de knive trick/slide card gaan werken, als je hem dan toch niet wilt ombouwen en toch import wilt spelen kan je volgens mij beter voor zo'n flip-top geval gaan. :? :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2004 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 23:26:
Schop!

Bij www.psxshop.nl hebben ze em ook voor 44.65 euro.
Ga naar playstation II vervolgens is het te vinden onder 'modification'

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
  • Laatst online: 11-09 04:38
Ik heb zo juist een Playstation 2 gekocht
en nu wil ik graag zo'n "slide card" hebben, ik zie dat je ze online op veel plekken kan bestellen maar eigenlijk zou ik hem graag vandaag hebben natuurlijk :P

Weet iemand mischien waar ik deze zo kan kopen in een winkel ??

liefst omgeving BREDA

Hoe kan je precies zijn welke versie PS2 je hebt want overal lees ik over v2 t/m v9 enzo ??

[ Voor 17% gewijzigd door Arie26 op 16-04-2004 10:19 ]

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-06 18:29

Dannies

Urashima Keitaro

ik gebruik hem al een aantal maandjes eigenlijk, en ik had het aangeschaft om mijn garantie te behouden. Kan gedownloade spellen spelen. Ik heb het idee dat ie alleen bepaalde dvd+r merken ondersteunt, want bij die van Philips werkt het nooit als ik een dvd brand. dvd+rw draait ie helemaal niet.

Als je je garantie belangrijk vind, en je vind swappen niet erg, raad ik hem wel aan.
Kun je je garantie niks schelen, en mogelijke beschadiging aan je ps2, soldeer je maar een chipje erin.

-- Microsoft Certified Professional --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Enig vervelende punt is dan wel, ALS het fout gaat dat je dan een onbruikbare PS2 hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Dannies schreef op 16 april 2004 @ 11:15:
ik gebruik hem al een aantal maandjes eigenlijk, en ik had het aangeschaft om mijn garantie te behouden. Kan gedownloade spellen spelen. Ik heb het idee dat ie alleen bepaalde dvd+r merken ondersteunt, want bij die van Philips werkt het nooit als ik een dvd brand. dvd+rw draait ie helemaal niet.

Als je je garantie belangrijk vind, en je vind swappen niet erg, raad ik hem wel aan.
Kun je je garantie niks schelen, en mogelijke beschadiging aan je ps2, soldeer je maar een chipje erin.
Hij is 1 week oud, dus ja ik vindt garantie wel belangrijk ja
Freezer schreef op 16 april 2004 @ 11:16:
Enig vervelende punt is dan wel, ALS het fout gaat dat je dan een onbruikbare PS2 hebt.
Wat kan er dan echt fout gaan dat je met een onbruikbare PS2 zit ??
of jij bedoelt het inbouwen van een chip.

Maar weet iemand nu een winkel in de buurt van Breda die deze "slide card's" verkoopt ??

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannies

Dannies

Urashima Keitaro

Arie26 schreef op 16 april 2004 @ 11:36:
[...]

Hij is 1 week oud, dus ja ik vindt garantie wel belangrijk ja

[...]

Wat kan er dan echt fout gaan dat je met een onbruikbare PS2 zit ??
of jij bedoelt het inbouwen van een chip.

Maar weet iemand nu een winkel in de buurt van Breda die deze "slide card's" verkoopt ??
Nee, er is geloof ik geen 'zaak' zomaar in die stad die het verkoopt. Ik heb tot nu toe alleen de optie gevonden om het te bestellen op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Ik heb die slide card ook. Heb er 29.95 voor betaald bij futuremax.

Spellen die ik so far erop heb draaien:

Final Fantasy X-2 (USA)
Crash Bandicoot 4 (JAP)
<weetnaamniet naar boven scrollend 2d arcade schietspel> (JAP)
Breath of Fire 5 (EUR)

Ik gebruik Datawrite DVD-R schijfjes (rode bovenkant) icm een NEC 1300 brander op 4 speed.

Ik heb nog geen spel gehad die het niet deed.

[ Voor 9% gewijzigd door BlackMage op 16-04-2004 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
BlackMage schreef op 16 april 2004 @ 19:16:
Dodonpachi Dai-ou-jou?

Die is wel koel. Althans, het originele arcade spel. De PS2 versie heb ik nooit gespeeld, maar ik ga er vanuit dat die beter is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannies

Dannies

Urashima Keitaro

BlackMage schreef op 16 april 2004 @ 19:16:
Ik heb die slide card ook. Heb er 29.95 voor betaald bij futuremax.

Spellen die ik so far erop heb draaien:

Final Fantasy X-2 (USA)
Crash Bandicoot 4 (JAP)
Breath of Fire 5 (EUR)

Ik gebruik Datawrite DVD-R schijfjes (rode bovenkant) icm een NEC 1300 brander op 4 speed.

Ik heb nog geen spel gehad die het niet deed.
Ik heb draaiend:

Resident Evil: Code Veronica (USA)
Jurrasic Park: Operation Genesis (EUR)
Crazy Taxi (EUR)
The Sims (EUR)
Futurama (USA)
Half-Life (EUR)
Inspecter Gadget (USA)
Dog's Life (EUR)

Ik had Jak2 en Freedom Fighters niet werkend, ik zag wel het logo scherm van EA, toen mistie weer laden en hij gaf aan dat er geen ps2 schijfje inzit ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Dannies schreef op 19 april 2004 @ 14:46:
[...]

Ik heb draaiend:

Resident Evil: Code Veronica (USA)
Jurrasic Park: Operation Genesis (EUR)
Crazy Taxi (EUR)
The Sims (EUR)
Futurama (USA)
Half-Life (EUR)
Inspecter Gadget (USA)
Dog's Life (EUR)

Ik had Jak2 en Freedom Fighters niet werkend, ik zag wel het logo scherm van EA, toen mistie weer laden en hij gaf aan dat er geen ps2 schijfje inzit ;(
Ik heb zelf NHL2004 en krijg deze ook niet werkend met de slide card, zou er iets zijn met ea-games ?? je krijgt wel het opstart scherm te zien enzo maar dan stopt ie gewoon.

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
hebben jullie hier dan back-ups of import?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Freezer schreef op 19 april 2004 @ 17:54:
hebben jullie hier dan back-ups of import?
Ik heb het over back-up, want de orginele draaien prima

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empirebart
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-07-2024
Dannies schreef op 16 april 2004 @ 11:15:

volgens mijn kunnen de oudere modellen ps2 geen dvd+r(w) lezen alleen maar dvd-r
(correct me if i'm wrong).

Brabo's United in Distributed Computing

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 09:42
hmm ik heb een van de eerste ps2's en die speelt gewoon dvd+r af hoor

• ismael86
  • Laatst online: 21:55
Ik heb de laatste versie op de doos staat dat hij dvd+r(w) en dvd-r(w) leest maar tot nu toe is alleen dvd-r en dvd+r gelukt herwisbare media wil hij niet lezen ik gebruik sony dvd-rw en philips dvd+rw.

Voor de mensen die bepaalde spellen niet werkend krijgen je moet dan een cd loader er tussen swappen kijk maar bij www.swapmagicfix.com.

[ Voor 26% gewijzigd door ismael86 op 12-08-2004 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyMGS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-09 06:24
ik heb ook boot cd's gehad, maar ik raad het iedereen echt heel sterk af. Ik heb ze weg gedaan, en mijn ps2 omgebouwd. ±80% van de spellen werkte maar, bv tony hawk underground deed het niet, gran turismo 4. Ze werken nu ik mijn ps2 heb omgebouwd wel. trouwens, het verwisselen van de cd's de hele tijd is ook stik vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb em nu ff te leen van een vriend van me, maar ik krijg het niet voor elkaar om te sliden, waar moet je em precies erin steken en welke kant moet je op sliden ?

kan iemand misschien een foto plaatsen hoe dat moet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:54
Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 15:16:
Ik heb em nu ff te leen van een vriend van me, maar ik krijg het niet voor elkaar om te sliden, waar moet je em precies erin steken en welke kant moet je op sliden ?

Je voelt bij het erinsteken van je slide-card een pin, daar moet je omheengrijpen en meetrekken :)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 15:16:

Ik zou toch voor hdloader gaan, op een beetje creatieve manier is daar nog wel aan te komen en je weet zeker dat je je ps2 niet sloopt ;)
Pagina: 1