Forum / Prikbord op lokaal netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Binnenkort krijgen we in ons studentenhuis een netwerk (tja, had ik genoemd tijdens mijn intake: als ik een kamer krijg, help ik met een netwerk :-) )

Nu wil ik een soort van prikbord / forum. Alleen, daar heb ik nu net geen verstand van (daarom heb ik de UTFS niet gebruikt - weet absoluut niet waar ik op moet zoeken).

Waar moet ik aan beginnen? Wat voor taal? PHP oid? Waarheen moet ik gaan om het een beetje te leren?

[edit]
als het mogelijk is een newstracker eraan.

Gegevens netwerk zijn er nog niet. Het is een Fast Ethernet. Een centrale server voor bestanden ed is er nog niet. Maar dat wordt waarschijnlijk een goedkoop dingetje (studenten he) p100-200 oid.

[ Voor 23% gewijzigd door Eusebius op 08-04-2003 23:35 ]

==
hoi

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Wat wil je? Wil je een taal leren, om een forum etc. te maken? Zo ja, zoek op tutorials icm PHP of ASP

Wil je een kant en klaar forum, ga dan sites als www.hotscripts.com plunderen.. :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Wat ondersteunt je server op dit moment... misschien ook wel een goeie vraag, dan wordt de vraag PHP of ASP al veel makkelijker

• Eusebius
  • Niet online
Een taal leren is geen probleem - ik heb alleen geen ervaring met dit soort talen. Ik verwacht niet dat ik er echt veel mee gaan doen (meer standaard) dingen. De leercurve moet dan ook niet zo heel stijl zijn, en de toepassingsmogelijkheden niet zo heel erg specifiek.

==
hoi

• Eusebius
  • Niet online
Hehe ... d'r staat dus nog geen server. Beetje kip-ei verhaal: wat gaan we doen -> dat gaan we aanschaffen.

==
hoi

Verwijderd

Install apache, php en mysql(phptriad is een kant en klaar pakketje) download dan phpbb en installeer dat, forum draait :)

http://www.phpbb.com
http://prdownloads.sourceforge.net/phptriad/
[search=phptriad]

• Eusebius
  • Niet online
eh, oke. Hier kan ik mee uit de voeten.

Oke, ik ben een newbie (en lui :) )
o apache / php, wat voor sys-eisen vraagt dat?
o hoe zit het met het leren van php? (Ik zat zelf ook al aan php te denken, maar het is een beetje jammer als je je ergens in gaat verdiepen en het blijkt gewoon niets te zijn.)

==
hoi

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Je kan zelf iets schrijven maar ook gewoon een ander alternatief zoeken natuurlijk. Zie de post hierboven. Het is zonde om iets te leren voor eenmalig gebruik.

Als je ergens niet uitkomt brengt de search je genoeg informatie hierover :)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• Eusebius
  • Niet online
Nee, eenmalig ga ik het zeker niet gebruiken. Kijk, als je een keertje iets in elkaar zet, en je weet hoe het moet, krijg je (ik) er ook wel zin in om vaker te doen.

wat kan er eigenlijk allemaal met php? Of is dat specifiek forumtaal?

==
hoi

• gorgi_19

gorgi_19

Eusebius schreef op 08 April 2003 @ 23:44:
Nee, eenmalig ga ik het zeker niet gebruiken. Kijk, als je een keertje iets in elkaar zet, en je weet hoe het moet, krijg je (ik) er ook wel zin in om vaker te doen.

wat kan er eigenlijk allemaal met php? Of is dat specifiek forumtaal?
PHP is een scripting taal, zit niet alleen aan fora / forums gebonden. Zie ook www.php.net.

• Eusebius
  • Niet online
fora & fauna dus. Ga me eens in de links verdiepen.

Nu nog alleen die vraag over systeemeisen: wat voor apparatuur heb ik minimaal nodig om uiteindelijk php te draaien?

==
hoi

• S_E_B
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-09-2015
kijk eens rond op:
http://www.php.net
http://www.phpfreakz.nl

php wordt voornamelijk gebruikt voor het aanbieden van dynamische sites, zoals T.net en GoT. Dit kan echter ook in andere talen gebeuren zoals ASP etc. Voor php weet ik iig dat het helemaal gratis is, van de andere weet ik het niet.

Voor het runnen heb je aan een Pentium 200 wel genoeg. Kan eventueel met linux als je daar ervaring mee hebt, anders windows 98 of NT4. Kijk wel of je veel geheugen kan regelen, en een grote harde schijf is ook altijd mooi meegenomen(zeker als je nog files wilt opslaan/sharen)

[ Voor 15% gewijzigd door S_E_B op 08-04-2003 23:50 ]

• gorgi_19

gorgi_19

Eusebius schreef op 08 April 2003 @ 23:47:
fora & fauna dus. Ga me eens in de links verdiepen.

Nu nog alleen die vraag over systeemeisen: wat voor apparatuur heb ik minimaal nodig om uiteindelijk php te draaien?
Helemaal afhankelijk hoe zwaar je hem wil belasten en hoe snel het allemaal moet gaan.. Een kleine Pentium 2 kan in principe voldoende zijn.

• Eusebius
  • Niet online
Tnx, hier kan ik wat mee!

Linux trek ik net, iig moet ik altijd bij linux alle zeilen bijzetten. Oftewel I-net raadplegen.

==
hoi

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Een mooi begin was onze FAQ geweest.

De openingspost klinkt teveel als een scriptrequest in mijn mening.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.