[XP] USB-modem probleem

Pagina: 1
Acties:

• mrbombastic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02-2025
Ik heb Zon ADSL (lite) en met mijn USB-modem heb ik af en toe de nodige problemen. Mijn verbinding wordt dan plotseling verbroken, en alleen met n reboot kan ik dan weer op internet komen.

Maar ik heb ook een paar keer gehad dat zelfs n reboot niet werkte. Bij het "inbellen" (als je dat zo mag noemen met n USB-modem) geeft ie de foutmelding dat de gebruikersnaam of het wachtwoord niet goed is.
Reboot ik de computer geeft ie weer die foutmelding.

Het gekke is echter als ik mn pc uitschakel (netjes 10 sec wacht) en vervolgens weer opstart ik direct op het internet kan. Het lijkt me dus een hardware-matig probleem.

Iemand dezelfde ervaring en eventueel een oplossing?

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

• KRASH
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:23

KRASH

Juist ja...

Router nemen, van dat USB modem hoor ik, ook van veel vrienden/kennissen, veel klachten...

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:26

DaRoot

Some say...

Die USB-modems trekken teveel stroom uit de USB bus... laat me raden: je hebt een VIA chipset? Is ook bekend bij de KPN helpdesk.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• magic_japie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-03 20:35
Het kan ook aan de andere kant liggen bij Zonnet. Ik heb dat probleem ook met Zonnet Lite. Ik werk dan met Windows 2000, maar mijn verbinding wordt niet verbroken, maar ik kan dan niet inbellen. Dan is de server down ofzo

Zijn wel de twee lampjes op je modem groen/geel achtig?? Dat betekent dat je lijn goed is...
Anders de software van de modem een keer herinstalleren, kan soms ook helpen.

Fritzbox 7490, 1x Netgear GS108E, 2x TP-Link SG105E, HP2520-8G-POE

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:45

E-Vix

Nu met sneeuw!

Gaat het om zo'n mintgroene manta-lookalike ADSL modem? Zo ja, dan is het een bekend probleem. Het probleem ligt niet aan je computer, maar aan de modem. Het beste is om in dat geval hem in een hoekje te gooien, en om ergens anders een andere modem te kopen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Mijn server draait 24/7, en zo'n beetje om de week wordt de verbinding er door planet gewoon uitgelazerd. Ook een USB modem, ik had een Ethernet moeten nemen

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• mrbombastic
DaRoot schreef op 08 april 2003 @ 23:26:
Die USB-modems trekken teveel stroom uit de USB bus... laat me raden: je hebt een VIA chipset? Is ook bekend bij de KPN helpdesk.
Yep, heb n VIA chipset
E-Vix schreef op 08 April 2003 @ 23:27:
Gaat het om zo'n mintgroene manta-lookalike ADSL modem? Zo ja, dan is het een bekend probleem. Het probleem ligt niet aan je computer, maar aan de modem. Het beste is om in dat geval hem in een hoekje te gooien, en om ergens anders een andere modem te kopen.
Nee, ik heb een donkerrode Alcatel 330 ADSL modem

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:26

DaRoot

Some say...

Die problemen gelden voor zowel die groene platvis versie als voor de paarse ufo.
Als ik jou was, zou ik een mooie E-tech ADSL modem/router nemen, kun je ook meerdere pc's op aansluiten.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:45

E-Vix

Nu met sneeuw!

mrbombastic schreef op 08 April 2003 @ 23:30:
Nee, ik heb een donkerrode Alcatel 330 ADSL modem
Die zouden (iets) beter moeten zijn, maar alsnog blijft mijn advies om hem er uit te gooien, en om een andere modem te kopen. Bij voorkeur eentje met een ethernet aansluiting. Deze regelen alles namelijk zelf (inbellen, verbinding intact houden, etc) en heb je nadat je hem hebt ingesteld ook geen omkijken meer naar. Bovendien als je 2 of meer computers thuis hebt, kan je ze allemaal van internet voorzien door de modem op een hub of switch aan te sluiten.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• mono-oXide
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-05 14:35
Probeer eens bij aparaatbeheer de energie opties van je Alcatel Netwertkadapter, en daar "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen" uitvinken

Ik heb dat groene modem al bijna dan 2 jaar eerst op een via Kt133 en nu op een Sis mobo en hij heeft altijd goed gewerkt

• mrbombastic
Ok, ik zal kijken of t gaat helpen.

edit: nu (13:55) had ik het weer. Weer foutmelding met gebruikersnaam of wachtwoord is onjuist.
Ik wacht heel even, probeer het nog een x, weer die foutmelding.
Vervolgens nog 2 min gewacht en dan doet ie het opeens, zonder ook maar 1x te rebooten of af te melden.

Is dat netwerk van Zon nou zo brak of is mijn USB-modems zo brak?

[ Voor 83% gewijzigd door mrbombastic op 09-04-2003 14:01 ]

Verwijderd

En ik moet volgend weekend ook zo'n modem bij mn vriendin installeren.. :?
Pagina: 1