Toon posts:

Laptop Beeld slecht na installatie driver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Als ik de (nieuwste) beeldschermdriver van mijn laptop installeer krijg ik alemaal rare artifacts in mijn beeld, narate ik heb langer aan heb staan lijkt 't ofdat 't erger wordt.
Dit zijn geen dode pixels of een ander tft probleem, het is puur mijn beeldkaart, buiten windows is er geen probleem.
Als ik geen driver installeer en dus ook geen groot beeldgeheugen gebruik is er verder geen probleem, alleen kan ik dan dus geen veeleisende programma's draaien.
Dit zijn de spec's van m'n lappie:

- Fujitsu Siemens Lifebook E 6624
- PIII 933MHz 512kb Cache
- ATI Mobile radeon M6 16Mb
- 14.1" TFT
- 382MB SD RAM

Wat kan 't probleem zijn, ik denk persoonlijk aan 't geheugen.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kan je niet een oudere versie van de driver pakken? Of de driver die origineel bij de laptop geleverd zat? Want ik denk eigenlijk dat dit eerder een software dan een hardwareprobleem is :)

Verwijderd

misschien gewoon brakke drivers :?

mailtje naar de leverancier/website waar je je driver vandaan hebt is misschien een optie, anders even tijdelijk de voorlaatste versie installeren of proberen je hardware acceleratie van je videokaart een tikkie lager te zetten (kun je in de driver aanpassen < eigenschappen beeldschermadapter)

• AdLentis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

AdLentis

Gadget Inspector

Misschien is het grote beeldgeheugen wel beetje kapot... :? :X

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

• apollovenlo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-11-2025
Nou Als eerste Welcome john bij tweakers !!
Maare dat is echt vaag dat probleen ik heb het ook zelf gezien.
Zou het niet kunnen dat er in de core iets zit wat niet gebruikt word als je geen drivers installed ?? nou ja je komt er wel uit :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb verschillende drivers geprobeert, het heeft geen zin, ik heb ook een benchmark laten draaien, ik kreeg toen een blauw scherm "windows is gestopt om schade te voorkomen" en bla.. dus ik vermoed echt een hardwareprobleem, het is ook naarmate hij warmer wordt, hij steeds meer artifacts vertoond, De Tracker van tweakers.net die in Winbar zit is dan ook niet meer te lezen door de scrolling.

Verwijderd

Terug gaan naar je oude drivers!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Je kan bij laptops niet zomaar elke driver gebruiken, je moet echt de driver gebruiken van de fabrikant van de laptop. Zeker als ze deels gebruik maken van het normale geheugen kan het heel erg rare fouten geven door verkeerde drivers te gebruiken.

hier moeten ze tussen staan.

de betaler vervuilt

Pagina: 1