(OS XP)snelkoppeling wake up lan (w98computer aan)

Pagina: 1
Acties:

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-08 00:12
in navolging van het remotely uitzetten van de navolging van remotely aanzetten wil ik nu weten hoe ik snelkoppelingetjes kan maken.

elke keer als ik nu dus de windows98 pc remotely aanturn, moet ik eerst een ieniemienie programma als wol.exe aanzetten, DAN een verkenner opstarten, DAN het MAC adress van de NIC, DAN mn command en DAN gaat de pc pas aan.

elke keer als ik nu de pc remotely uitturn, moet ik eerst een ieniemienie programma als manager.exe aanzetten, DAN een verkenner opstarten, DAN mn command intoetsen en DAN gaat pas de pc uit.

als ik hem dan weer aan wil zetten, begint de hele cyclus weer opnieuw, want dit zijn zulke leuke proggies dat ze dus nooit tegelijk lopen en ze elke keer opnieuw opgestart moeten worden als ik de andere heb gebruikt.

PLUS dat ik niet elke keer dat MAC_adress en die commands wil opzoeken, want voordat ik dat heb opgezoekt, had ik al 60 keer heen en weer die kamer kunnen lopen en 100 keer kunnen opstarten........en das niet de bedoeling van Wakeup LAN dacht ik...

wil dus een snelkoppeling die eerst het proggie launcht, command invoert in een verkenner (geen dos-prompt trouwens) en de pc aan of uit zet, en klaar. deze koppeling moet ook gebruikt kunnen worden door bv taskmanager voor bv netwerkvirusscans.

voor de duidelijkheid: de aanzettende pc is XP, en de aan te zetten pc is w98.

mijn dank is groot!!!

ik heb het in de netwerkposting geplaatst omdat dit met netwerk te maken heeft. zou ie goed staan hier?

[ Voor 7% gewijzigd door fabstar81 op 09-04-2003 08:32 ]

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
nee, eerder Software Algemeen, omdat zoals jij het beschrijft het heel makkelijk te doen is met een zogenaamd batch / automation programmaatje. Gewoon een programmaatje wat je een keer aanklikt en dan opent / vult hij zelf alles in precies zoals jij het de vorige keer deed.

Zoek maar op google op automate pro.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Met bijv. dameware kun je ook een pc een wol signaal sturen.

[ Voor 4% gewijzigd door |sWORDs| op 08-04-2003 22:54 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• fabstar81
hey, thx voor de snelle reacties. ik heb het idd al met een batch file geprobeerd (had iemand geschreven voor me) maar die werkte neit helemaal!!

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Verwijderd

fabstar81

wat doe jij allemaal om je compu aan te krijgen?? want ik krijg hem niet aan, en jij had het over dat je nadat je wol.exe gebruikt had nog een aantal dingen moest doen voordat die opstartte.

misschien handig om even de code van je batch bestand om je computer optesarten even hier teplaatsen.

• PizZa_CalZone
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03-2025

PizZa_CalZone

WHAAAAA!!

Bouw een batch file :) =P

• fabstar81
Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 11:36:
fabstar81

wat doe jij allemaal om je compu aan te krijgen?? want ik krijg hem niet aan, en jij had het over dat je nadat je wol.exe gebruikt had nog een aantal dingen moest doen voordat die opstartte.

misschien handig om even de code van je batch bestand om je computer optesarten even hier teplaatsen.
ok, die batch file die ik geschreven had gekregen deed het niet!

hoe ik het nu doe is als volgt:

naar de map browsen waar wol.exe in staat. launchen. mac adres staat in zelfde map, copy paste in de adresbalk van de verkenner, enter -> simsalabim AAN.

niet in dos box dus. maar ja, zoals je snapt is het wat veel werk elke keer. en die batch files ben ik niet handig en de gene die we hadden geschreven deed het niet. volgens mij had ik trouwens gewooon een snelkoppeling naar wol.exe gemaakt met als parameters het mac adres of zo.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• fabstar81
sWORDs schreef op 08 april 2003 @ 22:53:
Met bijv. dameware kun je ook een pc een wol signaal sturen.
heb dameware even geprobeerd. is idd een errug uitgebreid programma en de wol lukt ook. maar ja, dan moet ik alsnog dat programma launchen en wachten totdat ie de remote computer heeft gevonden. das dus ook neit handig

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• fabstar81
niemand verder? weet niemand hoe je dan zo een batch file kan schrijven?!

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:34

DinX

Motormuis

Gaat ook gewoon met een snelkoppeling.

Maak een snelkoppeling naar wol.exe.
Neem de eigenschappen daarvan
Zet achter het target het mac-adres

bijvoorbeeld: D:\wol.exe XXXXXXXXXXXX

xxx = mac adres (zonder streepjes)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:21
http://www.spettel.de/lanstart/download.html

En dan de bovenste downloaden.

• fabstar81
toppie!! die werkt wel! vaag dat ie het eerst niet deed. heb ik verkeerde snelkoppeling gemaakt denk ik dan!! thx dinx!

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Pagina: 1