Afsluiten W2K traag met Symantec software

Pagina: 1
Acties:

• Hutspot
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 13:59
Ik heb m'n pc afgelopen weekend maar 's opnieuw geinstalleerd omdat er nogal vaak blauwe schermen voor kwamen (driver problemen), alles werkt weer prima alleen één probleem.
Ik heb ontdekt dat na de installatie van Ghost of Norton Antivirus (2002 of 2003 maakt niet uit) windows heel lang doet over het opslaan van de instellingen bij het afsluiten, dit kan wel een minuut duren voor ie verder gaat naar "bezig met afsluiten van windows".
Als ik de Symantec software weer deinstalleer is het weer snel.
Iemand een oplossing hiervoor om toch die software te gebruiken maar wel snel af te kunnen sluiten?

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:10
Hier precies hetzelfde, maar of dat nu aan norton ligt

*bookmarked*

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Hutspot
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 13:59
Verder niemand die dit probleem ook heeft (gehad)

Verwijderd

Hier ook!! Ik heb na een mobo upgrade (voorheen ECS K7S5A) met een Abit NF7-S, en een verse W2K installatie, exact het zelfde probleem. Maar of dat nu aan Symantec software ligt weet ik niet helemaal zeker. Die virusscanner had ik voorheen ook draaien met mijn ECS K7S5A. Sterker nog; ik vond mijn systeem soepeler draaien met die ECS dan met het veel geroemde Abit bord!!

Verwijderd

Na een verse install van W2K SP3 is het probleem verdwenen. Echter, ik heb alleen de beveilingspatch voor Explorer 5.01 geïnstalleerd. Een andere wijziging is het installeren van Office 2000 i.p.v. 2002 met de upgrades. Norton antivirus 2003 is in ieder geval bij mij niet het probleem. Mijn systeem sluit nu binnen 10 sec af :)

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Systemen willen vaak ook nog wel leuk reageren op het 1 x indrukken van je powerbutton.
Systemen hier sluiten dan vaak veel sneller af.

Verwijderd

Ik installeer ze (Norton programmatuur) niet, maar start ze vanaf de CD. Scheelt een hoop resources...

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:49
http://www.asitis.org/archives/000134.html

Als je Q329170: Security Update (Windows 2000) van je systeem af gooit draait het weer als een tiet.

Verwijderd

De update Q329170 verwijderen en hij sluit weer normaal af.Verwijderen in software.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

White Feather schreef op 19 April 2003 @ 13:44:
http://www.asitis.org/archives/000134.html

Als je Q329170: Security Update (Windows 2000) van je systeem af gooit draait het weer als een tiet.
Waarom leest niemand dan ook MS02-070 even goed door voordat je die hotfix installeert?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1