Cheap [DIY] PCspeaker setje

Pagina: 1
Acties:

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:20
Ik had hier een speakersetje staan van het merk advance, uit 1994, kostte toen d'r tijd 40 hele guldens :P .

Lijkt wel op dit setje:

Afbeeldingslocatie: http://www.norrod.nl/product_images/Standaard/Standaard_speakerset.gif alleen dan groter en breder.

Zat een 5w versterker printje in, met rotte potmeters.. en een 7cm speaker ... tijd om dit te verhobbyen dus.

Ik had uiteraard geen t/s parameters. Dus heb maar een gesloten behuizing gemaakt van +/- 6 liter.

Deze heb ik gemaakt van afval spaanplaat :+

Jemig wat is dat troep om een beetje netjes te bewerken :/
Uit eindelijk kassie klaar, en van binnen bekleed met een soort watten stof voor de demping.

het eindresultaat:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/j.w.osinga/images/pcspeaker.jpg
ik zal morgen ff in de stad kijken of ik ergens plak plastic kan vinden met een leuk motiefje ofzo, want verfen vind ik het niet waard :D

Tijd voor een test.... ff de cd's van de dire straits en norah jones er in :)

Het zaakje op mijn panasonic sa-he90 receiver aangesloten op de speaker B aansluiting...

En jajaja wat een verschil zeg :) :)

In de ouwe plastic BR behuizing ging de speaker al bij een redelijk laag volume over de nek met wat lekkere bas :| nu is ie lekker strak, niet zo heel laag maar dat hoeft ook niet. Ik vind het hoog wat over heersen, maar dit is wel bij te stellen met een equalizer van winamp :P

Het haalt al met al mijn magnat setje lang niet in maar dat hoef je ook niet te verwachten...

wat me wel opviel is de kleine hoek waar onder de speaker de hoge tonen uitzend....

maar het is in ieder geval een hele verbetering :)
Op naar het echter werk :9

jah wekkel dit is vast nog erger dan jouw speakah's :P

[ Voor 5% gewijzigd door JWO op 08-04-2003 21:48 ]

Verwijderd

Als je er maar lol van hebt.
Je gaat ze dus ook blijven gevruiken als pc speakers?

• JWO
Verwijderd schreef op 08 april 2003 @ 22:25:
Als je er maar lol van hebt.
Je gaat ze dus ook blijven gevruiken als pc speakers?
waarschijnlijk alleen voor games, en andere dingen, waar ik een goed stereo beeld voor nodig heb, mijn "hoofdspeakers" staan een beetje beroerd opgesteld voor het stereo beeld en gebruik van de pc...

maar het was meer van ik heb een middag nix te doen dus gaan we dit maar doen :Y)

en met wat ondersteuning van mijn sub, komt er best nog wel acceptabel geluid uit :P

[ Voor 22% gewijzigd door JWO op 08-04-2003 22:29 ]

Verwijderd

Eerlijk gezegd kan ik alleen maar me voorstellen dat hier erg brak geluid uit moet komen :P

Leuk inderdaad om je ff bezig mee te houden, zo zie je dat met een redelijke kast best nog wat te verbeteren valt.

Maar doet mij toch maar een mooie monitor van Seas.

Vindt ik persoonlijk heel interessant, 2-weg afgeschermde boekenplank speakers en als er geld is ga ik me daar aan wagen. Mooie seas combo of toch ff de Mivoc WPP150/180 probren, erg verlijdelijk die laatste 2 ;)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

JWO schreef op 08 April 2003 @ 21:43:
jah wekkel dit is vast nog erger dan jouw speakah's :P
You betcha ;)

Leuk setje, ik neem aan dat je er twee gemaakt hebt?

• JWO
Wekkel schreef op 08 April 2003 @ 22:47:
[...]

You betcha ;)

Leuk setje, ik neem aan dat je er twee gemaakt hebt?
jah anders had ik ut ook niet over "stereo-beeld" :P

ik sta echt te popelen om met een echt setje driver te beginnen :)

waarschijnlijk worden het seas drivers met kevlar conus... :9

[ Voor 25% gewijzigd door JWO op 08-04-2003 23:20 ]

Verwijderd

Ach je hebt het ook over strakke bas :+

Mooie kritische CD draai je er trouwens mee, Dire Straits, een simpel mp3 cdtje niet genoeg om de zwakheden van deze set bloot te leggen :P

• JWO
Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 23:22:
Ach je hebt het ook over strakke bas :+

Mooie kritische CD draai je er trouwens mee, Dire Straits, een simpel mp3 cdtje niet genoeg om de zwakheden van deze set bloot te leggen :P
je moet alles in verhouding zien, strakke bas tov de ouwe kast :P niet tov een goede hifi speaker :X

Verwijderd

Ik heb gewoon een set 2dehands mission M71 gekocht voor mijn PC. Zelf had ik nog een autoradio over. Dit dient voor de versterking. Als voeding heb ik vrij zware laptop adapter van 15V hangen. Ik moet zeggen, d'r komt een goed geluidje uit zeg .....tering!

Voor de gein had ik nog effetjes nog mijn oude PC-speaker aan hangen......wat een bagger geluid kwam d'r uit die speakers zeg.

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Zoeits heb ik ook wel eens gebouwd :) het drivertje ziet er precies hetzelfde uit. Ook bij mij een flinke verbetering, dat plastic klonk echt niet.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Pagina: 1