Ik heb een tijdje een raid-config gehad met 2x80 gig maxtors. Op de een of andere vreemde manier is die opeens weggeveegd, maar ik had net nieuw mobo (asus a7v8x), proc (athlon xp 2400+) en vgakaart (MSI geforce 4 Ti4800 se) gekocht dus ik denk ik maak wel ff een nieuw device aan op nieuw systeem.
Omdat mijn andere raid config naar de haaien is gegaan ziet mijn pc (als ik de maxtors gewoon alleen aansluit) gewoon 2 schijven van 80 gig (kheb ze natuurlijk geformatteerd, voordat iemand dat gaat vragen
), maar in partition magic ziet hij 1 schijf van 76,4 gig (= goed dus) maar ook 1 van 156gig, 76,4 gewoon en 76,4 unlocated space. Dit was dus mijn vorige RAID config alleen met 1 schijf
.
Nu is dus mijn vraag: hoe krijg ik die schijf geformatteerd dat die unlocated space weg is want in FastTrak wordt nu alleen de "goeie" maxtor gezien en die van 156gig wat dus eigelijk 76,4 gig moet zijn wordt niet gezien. FastTrak meldt volgende schijven:
1 Maxtor 76,4 gig
2 ??? drive failed
Ik weet zeker dat de schijf het doet want ik kan er wel in op windows.
Omdat mijn andere raid config naar de haaien is gegaan ziet mijn pc (als ik de maxtors gewoon alleen aansluit) gewoon 2 schijven van 80 gig (kheb ze natuurlijk geformatteerd, voordat iemand dat gaat vragen
Nu is dus mijn vraag: hoe krijg ik die schijf geformatteerd dat die unlocated space weg is want in FastTrak wordt nu alleen de "goeie" maxtor gezien en die van 156gig wat dus eigelijk 76,4 gig moet zijn wordt niet gezien. FastTrak meldt volgende schijven:
1 Maxtor 76,4 gig
2 ??? drive failed
Ik weet zeker dat de schijf het doet want ik kan er wel in op windows.