Toon posts:

ruzie met mun raid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje een raid-config gehad met 2x80 gig maxtors. Op de een of andere vreemde manier is die opeens weggeveegd, maar ik had net nieuw mobo (asus a7v8x), proc (athlon xp 2400+) en vgakaart (MSI geforce 4 Ti4800 se) gekocht dus ik denk ik maak wel ff een nieuw device aan op nieuw systeem.

Omdat mijn andere raid config naar de haaien is gegaan ziet mijn pc (als ik de maxtors gewoon alleen aansluit) gewoon 2 schijven van 80 gig (kheb ze natuurlijk geformatteerd, voordat iemand dat gaat vragen ;)), maar in partition magic ziet hij 1 schijf van 76,4 gig (= goed dus) maar ook 1 van 156gig, 76,4 gewoon en 76,4 unlocated space. Dit was dus mijn vorige RAID config alleen met 1 schijf :?.

Nu is dus mijn vraag: hoe krijg ik die schijf geformatteerd dat die unlocated space weg is want in FastTrak wordt nu alleen de "goeie" maxtor gezien en die van 156gig wat dus eigelijk 76,4 gig moet zijn wordt niet gezien. FastTrak meldt volgende schijven:
1 Maxtor 76,4 gig
2 ??? drive failed

Ik weet zeker dat de schijf het doet want ik kan er wel in op windows.

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
En wat gebeurt er als je het op je gewone controller gooit en daar de schijven 1 per 1 repartioneert/formatteert?

(En later weer in een array gooien als je dat wilt)

C:\>_

Verwijderd

Hoe heb je ze aangesloten zitten? Als het goed is elke schijf op een kanaal en als master ingesteld. Klopt dat?

Verwijderd

Topicstarter
als ik ze formatteer geeft hij bij pm nog steeds unlocated space aan en fasttrack ziet 1 schijf niet

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 21:22:
Hoe heb je ze aangesloten zitten? Als het goed is elke schijf op een kanaal en als master ingesteld. Klopt dat?
klopt

Verwijderd

Ik zou die kabels en die jumpers eerst even controleren (zou niet het eerste jumpertje zijn wat geen contact maakt). Dan de drives afzonderlijk op een normale IDE. Doen ze dat allemaal prima, dan zit het probleem in je RAID. Als ik het goed begrijp is het een 'losse' controller (niet on-board), in welk PCI slot heb je die zitten? (tov. AGP slot)

• eppo666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03 11:58
probeer eens fdisk /mbr met een windows 98 opstart diskkette op allebei en kijk daarna nog eens met pm.

• FlashBlue
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-08-2024

FlashBlue

nog altijd een bèta versie ...

aan gewone ide controller gooien; maxblast of powermax downloaden van maxtor site; low level format; dan aan raid hangen; en je raid controller een nieuwe array laten aanmaken.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-03 22:43

ThaHandy

Discovery Channel

zoiets heb ik ook met mijn 2 120gb dw's gehad ene 240 andere 141

als je ze normaal wilt hebben moet je ff de maxblast® ff laten formatten (de eerste en de laatste 1.000.000 clusters, als die optie er is)

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ckirschlos is bij mij geweest. We hebben zijn 2x 80GB op mijn Fasttrack Lite controller gehangen (MSI KT3 Ultra2). Gewoon de array aan kunnen maken en ook netjes kunnen formatteren in Windows.
Echt raar, aangezien die controller bij Ckirschlos maar één hdd ontdekt. :?

T.net gallery | V&A ads

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
controller pist maybe ?

hangen er nog andere apparaten aan je ide ?

Verwijderd

Topicstarter
we zijn er al uit :).
Mijn asus a7v8x mobo (Ahad 2 serial ata connectors en 1 raid connector
Voor Raid 0 heb je dus een sata connector nodig, net besteld.
Toch bedankt :P
Pagina: 1